מטף כיבוי אש

מטף כיבוי אש

מטף כיבוי אש-להבטיח שבכל הבניינים מותקן מטף כיבוי אש היא חובה בישראל. אלה משמשים בבניינים למניעת התפשטות שריפות וניתן למקם אותם במקומות שבהם הם עלולים לגרום לנזק לרכוש או לאובדן חיים.

מערכות מיגון אש – מערכת מיגון אש היא מערכת אוטומטית המותקנת על מנת למנוע, לזהות או לשלוט שריפות בתוך מבנה או מבנה. הוא מורכב ממגוון מכשירים, כגון ספרינקלרים ומטפים, הפועלים יחד לדיכוי והגנה על חיים ורכוש.

מערכות כיבוי האש הסטנדרטיות המשמשות את קוד המגורים הבינלאומי (IRC) מפורטות להלן:

למטף שלושה סוגים של רמות: Class A, B ו-C. השריפות Class A הן הנפוצות ביותר. למרות שמספר רב של מטפים זמינים, לא כולם מתאימים לסוגים שונים של מבנים.

יש להתקין מטפים בהתאם לסוג וגודל הבניין בו הותקן. מטפים נדרשים במבנים מסוגים שונים כמו בתי חולים, בתי ספר, בתי מגורים וכו’, בהתאם לגודלם ולמטרתם.

למרות שמדובר בהשקעה יקרה לעסקים קטנים וגם לארגונים בקנה מידה גדול, בטיחות אש היא קריטית לחיי אדם. בנוסף, מערכת מיגון אש סטנדרטית תעזור לכסות את כל הסיכונים ולמזער את הנזק כתוצאה משריפה.

מטפים הם אמצעי בטיחות המשמש לכיבוי וכיבוי שריפות. הם הכרח לכל בניין במיוחד עבור אותם מבנים שאין בהם מערכת ספרינקלרים לכיבוי אש.

על מנת שתוכלו לרכוש את המטף המתאים, עליכם לוודא כי אתם מקבלים את המטף המתאים לסוג השריפה שהוא מיועד לה. לפניכם מדריך כיצד תוכלו לגלות איזה מטף הכי מתאים לצרכים שלכם.

קוד הבנייה הבינלאומי מסדיר איזה סוג של מטף יש להתקין בכל מקום.

הכרת סוגי המטפים ומה היתרונות שלהם

ישנם סוגים רבים של מטפים המשתנים ביכולות ובתכונות שלהם. לפני רכישת יחידה חדשה, כדאי להכיר את סוגי המטפים ומה היתרונות שלהם.

יתרונות של מטפים איכותיים: יחידות איכותיות יכולות לסייע בשריפות כבדות ולכבות שריפות קטנות במהירות

הכרת סוגי המטפים: ישנם סוגים רבים ושונים של מטפים בשוק אך למטרות שימוש כלליות, מומלץ שתהיה לך יחידה איכותית כמו כימיקלים יבשים, CO2 או קצף.

לדעת על סוגי המטפים השונים ומהם יתרונותיהם חשובה לבעלי בתים ולאנשי מקצוע בשעת חירום.

מטפים מסווגים לארבעה סוגים: מים, קצף, כימיקלים יבשים ופחמן דו חמצני. מטפי מים וקצף מכבים את השריפות הגדולות יותר עם שמיכה רטובה או תמיסה כימית. יש להם השפעה סביבתית נמוכה כאשר משתמשים בהם, בגלל הכימיקלים הבטוחים שלהם שניתן לשטוף לאחר מכן. מטפים כימיים יבשים משחררים אבקה שנארזה לתוך כדורים קטנים אשר לאחר מכן ניתן לפזר באזור בוער בעוד פחמן דו חמצני משחרר גז דחוס כדי לחנוק את להבת המטרה שלו.

מטפים איכותיים צריכים להכיל חומר שאינו מזיק לאוזון ומאפשר שימוש שלא יגרום לנזקים סביבתיים. ניתן למצוא תכונות אלו ב- halon,

מטפים איכותיים צריכים להכיל חומר שאינו מזיק לאוזון ומאפשר שימוש שלא יגרום לנזקים סביבתיים. ניתן למצוא תכונות אלו במטפי Halon, CO2 או אבקה יבשה.

מטף Mallee פותח במיוחד מתוך מחשבה על הטוב משני העולמות. הוא משלב את היתרונות של CO2 והלון תוך התחשבות בדאגות סביבתיות.

מטף כיבוי אש
מטף כיבוי אש

מה הם ההבדלים החשובים בין תכונת המטפים

מטפים בדרך כלל מסווגים לשלושה סוגים לפי ייעודם העיקרי:

– מטפי אבקה מיועדים לשריפות חשמל. הם מכילים אבקת B2, תערובת של נתרן קרבונט ובורקס, המשמשת כדלק ליצירת חום

– מטפי הלוטרון משתמשים בכדור הלוטרון המכיל נתרן בוורוהידריד היוצר גז נדיף בחימום בחשמל. הגז ממלא את החדר ואז יוצא דרך הזרבובית או הצינור של המטף כדי לכבות את הלהבות.

– מטפי CO2 רוטטים נועדו לכבות שריפות הנגרמות מחומרים שעלולים להיהרס על ידי CO2 כמו פלסטיק או גומי. הם משחררים CO2 בלחץ גבוה דרך מחסניות בלחץ שגורמות לקוויטציה בכל משטח בעירה שהוא יוצר קשר,

ההבדל החשוב ביותר בין תכונת הכיבוי הוא שהוא יכול לקבוע את סוג המטף שאתה צריך.

המשתמש פשוט צריך להקיש על המכשיר כדי לאתר את המטף הקרוב ביותר. האפליקציה תספק מידע רלוונטי כגון מכבי האש הקרובים ביותר, בתי חולים קרובים ודרכי פינוי מתאימים הקרובים ביותר.

מטפים אלו כוללים תכונות ושימושים שונים. הם נועדו להתמודד עם סוגים שונים של מצבי חירום החל משריפות, עשן וחשמל.

מטף כיבוי אש
מטף כיבוי אש

כיצד נשמור על המטפים במצב תקין בכל עת

אסונות כמו שריפות יכולים לקרות בכל עת וחשוב שיהיה מטף בבית או במשרד. עם זאת, כדאי לוודא כי מד הלחץ על המונה תמיד על הצד הירוק. אנחנו צריכים לבדוק עם אנשים אחרים אם הם מילאו אותו בפעם האחרונה.

מטף כיבוי אש נועד לשמירה על הבתים והמשרדים שלנו מפני שריפה, אבל מה אם אין לך מושג כמה לחץ הם מחזיקים? כדי להבטיח שהמטף שלך תמיד מוכן לפעולה, עלינו להקפיד על איך ומתי אנו ממלאים אותם.

חשוב לבדוק את תקינותם של המטפים המשמשים בבניין שלכם כדי לוודא שהם תמיד תקינים.

מטפים יכולים לספק הגנה מיידית מפני שריפה וכן למנוע ממנה להתפשט ולפגוע ברכוש. חשוב לוודא שאתם בודקים את מצבם כל הזמן.

כדי לשמור על מטף הכיבוי שלך במצב תקין, עליך לדעת את מד הלחץ עבור כל מטר, כיצד לקרוא את החוגה ומתי מילאתם אותו לאחרונה.

חשוב שתדעו איך נראה מד הלחץ בכל מטר ותוודאו שהוא בצד הירוק. אם לא על אדום, בדוק מתי מילאתם אותו לאחרונה.

חשוב לוודא שהחוגה של המטף שלכם נמצאת על הצד הירוק בכל עת. ניתן לבדוק זאת בקלות על ידי בדיקה כמה חומר היה בו בפעם הקודמת.

מטף כיבוי אש
מטף כיבוי אש

מטף כיבוי אש

ישנם סוגים שונים של מטפים שניתן למצוא כיום ברוב המקומות. חלק מהפופולריים שבהם הם כימיקלים יבשים, קצף, נוזל, פחמן דו חמצני ואבקה.

להלן רשימה של כמה מהסוגים הנפוצים ביותר:

כימיקל יבש: משמש לכיבוי נוזלים ומוצקים דליקים כגון עץ, מוצרי נייר ופלסטיק; סוגים אלה נהדרים עבור שריפות עשן קטנות.

קצף: משמש לכיבוי נוזלים דליקים כמו בנזין או נפט וכן שריפות חשמל; הם נהדרים לכיסוי שטחים רחבים כמו שריפות בחדר גדול.

נוזל: משמש לכיבוי שריפות חשמל או נוזלי בעירה אחרים כמו גז או נפט; אלה פועלים בצורה הטובה ביותר כאשר אין מים זמינים.

אבקה: משמשת לכיבוי שריפות חשמל, ס.מ

הדבר הראשון שאתה צריך לדעת הוא הסיווגים השונים של שריפות וסוג השריפה, אתה צריך להבין עם אילו סוגי שריפות אתה עשוי להתמודד, ולוודא שאתה בוחר מטף שיוכל להתמודד עם הצרכים הספציפיים שלך .

השקעה במטף המתאים לחברה שלך היא החלטה קריטית. כדאי לוודא שאתם משקיעים במקום הנכון.

זוהי החלטה חשובה, ולכן עדיף להתייעץ עם מישהו שהתמודד עם בעיה זו בעבר. מפקד הכבאות המקומי שלך יוכל לעזור לך בשאלות אלו ובשאלות אחרות שעלולות להיות לך בנוגע להגנה מפני אש.

מטף כיבוי אש
מטף כיבוי אש

צעדים ראשונים בהפעלת המטף

מטף כיבוי אש הוא ציוד חיוני בחיי היומיום שלנו. אתה צריך לדעת איך להפעיל אותו או להיות עם מישהו שיכול להפעיל אותו.

אחד השלבים הראשונים בהפעלת המטף הוא הבנת סוגי המטפים השונים והשימושים בהם. ישנם שלושה סוגים עיקריים שלהם: אוויר טעון, כימיקל רטוב וכימיקל יבש. הבנת השימוש בכל סוג תעזור לך לבחור אחד שמתאים לצרכים שלך.

ברגע שאתה מבין את ההבדל ביניהם, אתה אמור להיות מסוגל לפעול כראוי ככבאי. עדיף להיות מוכן על ידי לימוד מה יקרה אם נעשה שימוש נכון במקרה שמישהו יצטרך להשתמש בו במצב אמיתי.

השלב הראשון בהפעלת מטף הוא הבנת הסוגים השונים והשימושים בהם. לאחר שתבינו את סוגי המטפים השונים, אתם אמורים להיות מסוגלים לפעול כראוי.

שלבים להפעלת מטף כיבוי אש:

1) זהה אם אתה מתמודד עם שריפה חשמלית או כימית. 2) ודא שהמטף מיועד לסוג האש שלך (חשמלי או כימי). 3) כבה את החשמל לאזור הפגוע – שריפות חשמל צריכות להיעשות על ידי כיבוי החשמל; שריפות גז צריכות להיעשות על ידי סגירת חלונות ודלתות; ועם שריפות כימיות, השתמש בקצף על משטחים חשופים. 4) אל תכוון להבה פתוחה לעבר פיית המטף לפני לחיצה על ההדק. 5) הפעל לחץ על ההדק תוך כדי משיכה אטית לאחור פנימה

חשוב להיות בטוחים ומוכנים במצב מסוכן. למד עוד על מטפים כדי לוודא שאתה יודע מה אתה עושה לפני שאתה צריך להשתמש באחד.

לאחר כיבוי החשמל, הצעד הראשון הוא להעריך את רמת האש. מטפים הם בדרך כלל עם קוד צבע, כלומר המיכל האדום ישמש לשריפות בעוצמה נמוכה, בעוד צהוב או ירוק משמש לשריפות בעוצמה גבוהה. קידוד הצבע יעזור לקבוע באיזה סוג של מטף להשתמש עבור סוגים שונים של שריפות.

על מנת להפעיל מטף כראוי, ודאו שאתם יודעים כמה זמן לוקח במצבים שונים ושיש לכם נתיב ברור מהמקום בו אתם צריכים להניח את הצינור לפני ריסוסו על הקרקע מחוץ לביתכם.

מדוע לא להשתמש בסוג לא נכון של מטף כיבוי אש?

רוב האנשים לא חושבים פעמיים באיזה סוג של מטף להשתמש. הם בדרך כלל פשוט תופסים את הקרוב ביותר ומקווים לטוב. עם זאת, הדברים יכולים לקבל תפנית דרסטית אם הם בוחרים בסוג הלא נכון של מטף.

דוח שנערך לאחרונה מצא שאחד מכל חמישה אנשים יבחר למעשה בסוג שונה של מטף מזה שצוין על התווית שלו. הדבר נפוץ במיוחד באתרי עבודה בהם נבנים או משפצים מבנים.

המאמר מציין גם שרוב האנשים אפילו לא קוראים תוויות לפני השימוש בהן, מה שעלול לגרום לנזק ולפציעות גם לעצמם וגם לאחרים במהלך שריפה.

כאשר מתרחשת שריפה, הדבר הראשון שנעשה הוא לקבוע את סוג השריפה. ניתן לעשות זאת על ידי התבוננות בתווית על המטף. אבל כשמדובר בשריפות חשמל ושריפות בדרגה א’, תצטרך להשתמש בסוג אחר של מטף. סוג מטף שגוי עלול לגרום למוות או לפציעה.

זהו טיפ בטיחות חשוב מאוד שכולנו צריכים לשים לב אליו!

אנשים רבים משתמשים לרוב בסוג הלא נכון של מטף כאשר הם מנסים לכבות שריפה. הדבר עלול לגרום להתפשטות האש או להסתיים בפציעה חמורה.

הסיבה היא שחברות משנות לעתים קרובות את התוויות שלהן, כלומר אין ערובה שמה שאתה משתמש בו כדי לכבות שריפה אכן יעבוד

חלק מהחברות אף נודעו כמתייגות את המטפים שלהן כמתאימים לשריפות מסוג A ושריפות חשמל. הסיכון בשימוש בסוג זה של מטפים לשריפות חשמליות הוא קטסטרופלי ועלול לגרום למוות או לפציעה חמורה אם אינך יודע מה אתה עושה.

מטף כיבוי אש

בכל הנוגע לבטיחות אש, חיוני שנהיה מודעים לסכנות וננקוט פעולה מתאימה. הצעד הראשון שצריך לעשות הוא להקפיד לבדוק באופן קבוע את המטף בשטח המשרד שלכם.

הבדיקה השנתית של כל ה-SCBA היא שלב חשוב נוסף בתהליך בטיחות האש שלנו. אבל בסופו של יום, חיוני שתהיו מודעים כל הזמן לסביבתכם ותישארו ערניים עם העבודה שלכם.

למטפים מצויין תאריך תפוגה וכן כל תאריכי בדיקה נדרשים של היצרן.

בדיקות מטף כיבוי אש הן חיוניות כי הן מסייעות למנוע שריפה ומצילות חיי אדם.

מדי שנה, ה-NFPA ממליצה לבצע בדיקת מטפים אחת לחודש. זאת על מנת להבטיח את בטיחות הבית או המשרד שלכם, כמו גם כל אדם אחר במקום.

הבדיקה החזותית תסייע לזהות כל קורוזיה, נזק או פריקה על מטף קיים שיכול להפעיל אותו מחדש ולגרום למצב מסוכן.

חיוני כי מטפים ייבדקו באופן קבוע לאיתור קורוזיה, נזק או פריקה. מטפים צריכים להיבדק ויזואלית מדי חודש. בדוק שהציוד תקין.

מטפים צריכים להיבדק לאיתור נזקים ודליפות מדי חודש כדי להבטיח בטיחות.