ממונה בטיחות באש

ממונה בטיחות אש

ביקורת אש שנתית לעסק

ממונה בטיחות אש – הדרך למנוע שריפות ולשמור על החיים

סכנת האש היא הסכנה מספר אחת בבתי עסק, במפעלים וגם בבתים פרטיים. אחת לתקופה אנו שומעים על שריפות במפעלים ובבתי עסקים שגרמו נזקים לרכוש ופגיעות בנפש. אנשי מקצוע בתחום בטיחות אש טוענים בתוקף כי אילו היה במפעל ממונה בטיחות ואילו נאכפו כל הכללים והתקנות, היה אפשר למנוע שרפות רבות או במקרה של דלקה, שלא ניתן להשתלת עליה במהירות  ולמנוע בפגיעה בחיי אדם וברכוש. כדי למנוע שרפות בבית העסק או במפעל שלכם, צרו קשר עם חברת עידן ביקורת אש – חברה מאושרת כיבוי אש הכוללת תעודת הסמכה ממונה בטיחות אש  המספקת שירותי ביקורת אש למגוון גדול של מפעלים ובתי עסקים. 

גורם משלוש האש שגורם לאש  

כיצד למנוע שרפות ואיך הם מתפתחות למדורה מתלקחת. כדי שתיווצר שרפה יש צורך בשלושה גורמים שיימצאו בעת ובעונה אחת.

חמצן – אש היא תהליך חמצון מהיר של גזים. כדי שהאש תתלקח היא חייבת לנשום חמצן. יש מקורות שונים של חמצן. יש, לדוגמה, חמצן טהור הנמצא בבלוני חמצן או חמצן מהאוויר. חשוב לדעת כי בכל מקום שבו יש אוויר קיימת סכנת שריפה.

מקור שיצית את חומר הדלק, ייצור אנרגיית חום ויאפשר את תהליך הבעירה. המקור המצית יכול להיות גפרור, מצית, כבל חשמלי קרוע או גם לכידת קרן שמש ועוד. כמות האנרגיה הדרושה להצתת החומר משתנה בסוגים ובהרכבים שונים של חומרים. יש חומרים רגישים יותר הניצתים בקלות, ויש חומרים אדישים יותר. אם אתם מאחסנים חומרים רגישים, אתם חייבים לנקוט באמצעי זהירות גבוהים יותר.

חומר דלק – כדי שהאש תתקיים היא חייבת חומר דלק או חומר בערה שממנו ייפלטו הגזים כמו למשל מוצרי עץ או בנזין ועוד.

כדי שהשרפה תתממש, שלושת הגורמים הנ”ל, הנקראים משולש האש, חייבים להופיע בו זמנית.
כדי למנוע שרפה יש להקפיד ולהרחיק את החומרים אחד מהשני. באמצעות הרחקת הגורמים אחד מהשני נוכל להקטין את הסיכוי לשרפות בבית העסק שלנו ואף למנוע אותם.

מי הוא ממונה בטיחות באש?

בודק בטיחות באש הוא איש מקצוע, אשר סיים קורס “ממונה בטיחות אש” ומחזיק בתעודת גמר קורס המוכרת על ידי משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים.

מבקר בטיחות באש מחויב להיות בקיא בכל התקנות הנדרשות והנהלים בהיערכות לשריפה, בשגרה ובחירום, תוך הקניית ידע עיוני ומעשי לממוני בטיחות במוסד בכל הנוגע לבטיחות באש בשגרה ובחירום.

יועץ בטיחות באש מחויב לוודא את הימצאות גלאי עשן, מערכת רכזת האש, מטפי כיבוי, צינורות כיבוי, ספרינקלרים, מסכות חמצן, פנסי עשן וכל הציוד הנוסף הנדרש ואת תקינותו המלאה כדי לאשר באופן חוקי את פעילות המוסד. ולבדוק את תקינותם 

בדיקת מטפים שנתית
בדיקת מטפים שנתית

המידע הכלול באתר זה – כללי ואינו מהווה תחליף לקבלת חוות דעת מקצועית. אף כי נעשה מאמץ למנוע אי דיוקים, ייתכן שנפלו באתר טעויות. לפיכך השימוש במידע הכלול באתר הינו על אחריותו הבלעדית של המשתמש ועידן ביקורת אש לא תהא אחראית בצורה כלשהי לתוכנו או לשימוש בו.