תדירות בדיקת מטפים

תדירות בדיקת מטפים

תדירות בדיקת מטפים-מדריך זה נוצר בעזרת מומחי ניהול מלאי כדי לספק מידע עבורך מתי לבדוק את המטפים שלך, מה לחפש במלאי שלך ובאיזו תדירות.

תודה שבדקת את המדריך שלנו בנושא בדיקות ותדירות של מטפים.

בטיחות אש היא חלק מהותי מהפעילות העסקית. זוהי אחת הסיבות השכיחות ביותר למוות ופציעות במקום העבודה. יש לבדוק ולתחזק מטף על בסיס קבוע כדי לוודא שהוא בטוח לשימוש.

המדריך המלא לבדיקות ותדירות מטפים

בדיקות תדירות של מטפים: חשוב שתבדקו את המטפים שלכם על בסיס קבוע. התדירות תלויה בסוג העסק שלך, אבל באופן כללי, כל שישה חודשים עבור מטפים ניידים, כל שנה עבור דגמים קבועים וכל שלוש שנים עבור יחידות כימיקלים יבשים.

כיצד לבדוק את המטפים שלך: עליך להתחיל בכך שתוודא שכל החלקים קיימים לפני שתתחיל בתהליך הבדיקה. אז כדאי לבדוק

מדריך זה למדריך המלא לבדיקות ותדירות של מטפים יעזור לכם להבין באיזו תדירות עליכם לבדוק את המלאי שלכם ומהם הצעדים הדרושים לנקוט כאשר נדרשת בדיקה.

ה-NFPA 72-2015 (קוד אזעקה ואיתות אש לאומי) מחייב כי מכבי האש יבדקו מטפים כל 3 שנים. הקוד גם קובע שמומלץ לחברות להחזיק פי שלושה יחידות בהישג יד ממספר העובדים בחברה.

מאמר זה ידון כיצד תוכל לבדוק את המלאי שלך בבית, כמו גם כמה עובדות מעניינות אחרות על מטפים כגון הנגישות, המיקום והתחזוקה שלהם.

מהי בדיקת מטף, באיזו תדירות כדאי לערוך אחת ואיך מבצעים בדיקה?

תהליך הבדיקה הוא תהליך פשוט ופשוט שרוב החברות יכולות להרשות לעצמן לבצע על המטפים שלהן. חשוב לבצע את הבדיקות הללו על מנת לוודא שהמטפים תקינים ומוכנים לכל מצב חירום אפשרי.

האגודה הלאומית להגנה מפני אש (NFPA) ממליצה לעשות את זה כל 6 חודשים, אז כדאי לחברה שתשקיע בפרקטיקה הזו. הדרך הטובה ביותר לערוך בדיקה היא על ידי נקיטת הצעדים המומלצים שנקבעו על ידי ה-NFPA וכן ביצוע המלצות כלליות לבדיקות של שני אנשים.

בדיקת מטף היא תהליך שבודק את מצב המטפים שלך על מנת לוודא שהם עדיין בשימוש תקין. תדירות הבדיקות תלויה באיזה סוג חברה יש לך ומה הסטנדרטים שלה.

בדיקת מטפים היא תהליך איתור ותיקון כל בעיה במלאי המטפים שלך.

בדיקות יכולות להיעשות בפרק זמן מסוים או בתאריך מסוים, ויש חברות שעושות את שניהם. אם אינך בטוח באיזו תדירות יש לערוך בדיקות, תוכל לברר מידע נוסף על ידי ביקור באתר האינטרנט של NFPA.

זה חיוני לבצע בדיקת מטף לעתים קרובות כחלק כדי לשמור על בטיחות הצוות שלך מפני שריפות.

המדריך המלא לחמשת השלבים של בדיקת מטף

תהליך בדיקת המטף אינו קל. יש צורך להשלים את כל השלבים לפני שניתן להשתמש במטף.

כדי להשלים בדיקת מטף, עליו לעבור חמישה שלבים: 1) ויזואלי; 2) פונקציונלי; 3) בדיקת לחץ הידרוסטטית; 4) בדיקת טעינה; 5) בדיקת לחץ.

השלב הראשון בבדיקת מטף הוא בדיקת החלק החיצוני של היחידה כדי לוודא שאין סימני בלאי או נזק שעלול למנוע ממנה לפעול כראוי. השלב השני נקרא פונקציונלי, שבו הוא נבדק כדי לראות אם הוא יכול לשחרר חומר תוך פחות מ-15 שניות כאשר הוא מופעל. לאחר מכן, זה ממשיך לבדיקת לחץ הידרוסטטית ולאחר מכן לבדיקת טעינה ולחץ שנעשות בדרך כלל על

מדריך זה יעזור לכם להבין את חמשת השלבים של בדיקת מטפים, כך שתדע למה לצפות ומה לעשות.

תפקידה של בדיקה הוא לוודא שאין פגמים במכשיר שעלולים לגרום לו להיכשל בעת חירום.

המשמעות היא שפלטת האיטום על המטף לא הייתה מעוותת או סדוקה, או שיש סדק בצינור ואין בו קימוט.

אם נמצא אחד מהדברים הללו, יש לבצע בדיקה מלאה לפני החזרה לשירות. משך הזמן הנדרש לכך משתנה בהתאם לתדירות השימוש במטפים.

בתור בודק מטפים, היית יודע שתפקידך הוא לבדוק ולוודא שניתן להשתמש במטף בשעת חירום. אולי אתה גם יודע שזו משימה לא פשוטה.

מבוא: ישנם חמישה שלבים המעורבים בבדיקת מטפים שהם בדיקה, הכנה, שימוש, בדיקה חוזרת וסילוק. שלבים אלה עוזרים למצוא פגמים או בעיות במערכת ולצמצם את הסיכון לכל סכנת שריפה פוטנציאלית.

הקדמה: מטף כיבוי אש הוא חלק חיוני מתוכנית ההיערכות לאסונות של כל בניין שכן הוא מסייע בכיבוי שריפות מסיבות מקריות ומזונות כאחד. בשימוש נכון, הוא יכול להציל חיים על ידי הגבלת התפשטות חומרים מסוכנים כמו שמן בישול ובנזין.

המדריך המלא לחמשת שלבי האש

תדירות בדיקת מטפים
תדירות בדיקת מטפים

היסטוריה קצרה של טכנולוגיות כיבוי אש

כיום, הכבאים יכולים להשתמש בחומרי כיבוי מיוחדים לכיבוי מהיר של שריפות. חומרי כיבוי אלו נועדו להיות ספציפיים לסוג השריפה שהם רוצים לכבות מבלי לפגוע בסביבה.

המטף הראשון נוצר בצרפת בסוף המאה ה-18 על ידי קלוד-ז’וזף רואל. כבאים השתמשו בו במהלך שריפות שבערו בטמפרטורה מבוקרת של כ-500 מעלות צלזיוס או בערך 932 מעלות פרנהייט. בשנת 1784, אנגלי בשם ג’ורג’ סטפנסון המציא את מנוע הקיטור ומשאבת מים למאמצי כיבוי בטוחים. המכונה התלת גלגלית נוצרה על מנת לדחוף מים ממיכל אחד למשנהו באמצעות צינור, שסייע לכבאים להילחם בשריפות מלחץ מים בלבד.

טכנולוגיית כיבוי האש ראתה התקדמות רבה במהלך השנים. כידוע, ההיסטוריה של טכניקות כיבוי אש סומנה על ידי המצאות וחידושים רבים.

ההמצאה החשובה ביותר עבור החברה של ימינו היא מטף האש. הוא הוצג בשנת 1830 והוא נמצא בשימוש עד היום.

לאורך ההיסטוריה, בני אדם הראו את כושר ההמצאה שלהם כיצד הם מנסים למנוע את התפשטות השריפות ולהעמיד אנשים בסכנה. משימוש בחול לציפוי קירות בניין במקרה של שריפה ועד לשימוש בחומרים עמידים בפני אש, היה מעניין לראות כיצד אנשים ניסו להמציא פתרונות חדשניים לאורך הדורות.

בימים הראשונים של המאה ה-19, הכבאים נאלצו להסתמך על דליים ומטפים ידניים. רק לאחר הכנסת חומרי כיבוי כימיים התרחש שינוי משמעותי יותר בטכנולוגיה.

טכנולוגיות כיבוי אש התפתחו באופן משמעותי עם הזמן. מנגנוני כיבוי אש מוקדמים שהוכנו כללו מיכלי מים למתזים, דליים למשאבות, מטפים ידניים ואפילו כוח שרירים אנושיים להפעלת משאבות.

תדירות בדיקת מטפים

על מנת למצוא את התדירות האופטימלית לבדיקת A/B שלך, עליך לקבוע תחילה את גודל העסק שלך ולאחר מכן לבחור אורך בדיקה מתאים.

איך בוחרים את אורך הבדיקה המתאים?

ככל שהמיקוד העסקי שלך צר יותר, כך המבחן שלך יהיה קצר יותר. מצד שני, אם אתה רוצה לראות עד כמה מוצרים שונים מתפקדים במגוון רחב יותר של נתונים דמוגרפיים, אז תצטרך משך זמן ארוך יותר. להלן דוגמה כיצד זה עובד בפועל:

כשמדובר באימוץ אסטרטגיית בדיקה, עסקים קטנים חוששים לעתים קרובות מהעלות, בעוד שחברות גדולות יותר מודאגות לרוב מהמשאבים הדרושים או אפילו מרגישות לחץ מבעלי העניין שלהן.

ככלל אצבע, עליך לבחור את גודל העסק שלך על סמך כמות המשתמשים והתנועה שיש לך. לדוגמה, אם העסק שלך קטן ואין לו תנועה או בסיס משתמשים, ייתכן שתהיה בסדר עם כל מבחן שהוא מקרה בוחן אינדיבידואלי. מצד שני, אם לחברה שלך יש אלפי משתמשים והיא צומחת במהירות, אולי כדאי לך לעשות בדיקות שמתמקדות באזורים מרובים באתר שלך. באופן דומה, אם החברה שלך גדולה עם הרבה תנועה אך אין עדיין בסיס משתמשים – למשל אתר מסחר אלקטרוני עם אפס הרשמות – אז אולי עדיף להתחיל מאפס בהקדם האפשרי

גודל העסק יכול להוות גורם בהחלטה באיזו תדירות בדיקות נדרשת ומתאימה לעסק. הבה ניקח בחשבון כמה גורמים בעת החלטה על גודל העסק לבדיקה: גודל החברה, מספר העובדים והמטרות הכוללות של הבדיקה.

תדירות בדיקת מטפים
תדירות בדיקת מטפים

מסקנה: בדוק את הבטיחות שלך והתחל להשתמש בטכנולוגיה מתקדמת עוד היום

ככל שהצורך בטכנולוגיה מתקדמת יותר גדל, הכרחי לוודא שהבטיחות שלנו לעולם לא תיפגע ולכן יש לבצע אחת לשנה תדירות בדיקת מטפים

יש לכם מטף בבית?

אם לא, אז כדאי לקנות אחד בהקדם האפשרי ולוודא שהוא נבדק באופן קבוע.

מטפים אינם מחזיקים מעמד לנצח אך חשוב להמשיך ולבדוק אותם באופן קבוע ולפני שמתרחש חירום. בחלק זה, חקרנו דרכים שונות שבהן אתה יכול להשתמש בטכנולוגיה היום כדי להפוך את חייך לבטוחים יותר.

רוצים לדעת מתי המטף שלכם זקוק למילוי מחדש? יש עכשיו אפליקציות שמכסות את זה. אפליקציות אלה ישלחו התראה כאשר המטף חסר נוזלים או זקוק לבדיקה.

האם אתה תמיד תוהה כמה זמן לוקח לכבאית להגיע? עם הטכנולוגיה החדשה, חברות משחררות כעת מפות GPS חיות של רכבי חירום קרובים. אתה יכול לבדוק אם הם קרובים או לא בזמן אמת עם האפליקציה שלהם או אפילו לראות באיזה מסלול הם יעברו כדי להגיע אליך במהירות וביעילות.

באיזו תדירות צריך להתריע על האש שלי

חשוב לבדוק את המטף פעם בחצי שנה. זה עוזר להבטיח שהמכשיר עדיין פועל בדיוק כפי שהוא צריך.

כמות קטנה של נזק יכולה לגרום לבעיה עצומה בבית או בבניין. כל מה שצריך כדי לבדוק אם המכשיר פועל כשורה זה על ידי שליפת הסיכה והתזת מים עליו. אם אתה מבחין בנזק כלשהו, עליך לשנות אותו מיד לפני שמשהו גרוע יותר יקרה.

תדירות בדיקת מטפים
תדירות בדיקת מטפים

קל להתעלם מהחשיבות של בדיקת מטף כיבוי אש

בניגוד לפריטים אחרים, כדאי לבדוק את המטף באופן קבוע ולא רק כאשר מקבלים אותו לראשונה. יש רשימת בדיקה לבדיקת מטף לבטיחותך.

חשוב לוודא שבמקום העבודה שלכם מותקן מטף ונבדק על בסיס קבוע. אם אין אזור בטוח ייעודי לבדיקת הבטיחות, ודא שיש דרכים אחרות להבטיח שכולם במקום העבודה בטוחים, כגון יצירת תוכנית פינוי או פרסום שלטי יציאת חירום.

מטפים בבית הם אחד מאמצעי הבטיחות שהכי מתעלמים ממנו. הם כל כך נפוצים וקל למצוא אותם שקל לשכוח שהם צריכים בדיקות ותחזוקה קבועים.

בדיקת בטיחות מטף אינה משימה קשה, אך היא עלולה להיות מסוכנת אם לא תיזהר. חשוב לבדוק את המטף כשצריך לנקות אותו, להחליף אותו או לבדוק אותו לאיתור נזק או גיל.

יש הרבה דברים שצריך לעשות באופן קבוע על מנת לוודא שהעובדים שעובדים במשרד שלכם בטוחים ויש להם מטף. כיום, חברות רבות הטמיעו רשימות ביקורת בטיחות ובדיקות מטפים אלו נכנסות לקטגוריה.

במקרה חירום חשובה היכולת להשתמש במטף. עם זאת, תהליך זה דורש הכשרה ולכן יש צורך בבדיקות שוטפות. אדם יכול לעבור הכשרה רק כאשר הוא יודע מה הוא עושה – לכן חשוב לחברה שלך לבדוק את המטפים שלו כל 6 חודשים לערך.

תדירות בדיקת מטפים

כדי לענות על השאלה, עלינו לדעת מהי שריפה והדרכים השונות שבהן היא יכולה להתרחש.

התדירות שבה נבדק מטף נקבעת בעיקר על פי איזה סוג נכס הוא נמצא והיכן הוא נמצא. לדוגמה, כשמדובר בנכסים מסחריים, ישנם שלושה סוגים: מפעלים, מחסנים וחנויות קמעונאיות. תדירות בדיקת המטפים במפעלים אלה משתנה גם כן. במפעלים הם נבדקים אחת לחודשיים-שלושה בעוד המחסנים נבדקים מדי יום. חנויות קמעונאיות נבדקות מדי שבוע עם צ’ק-אין חודשי מדי פעם.

כאשר אתה שוקל לבחור סוג נכס עבור העסק או המשרד שלך, שקול באיזו תדירות תצטרך לבדוק את המטף שלך כדי שתוכל להיות מוכן אם תהיה שריפה ב

בארה”ב, מטפים נבדקים על סמך מספר המטרים הרבועים וסוג הרכוש. לדוגמה, בניין משרדים צריך לבדוק את המטפים שלו בתדירות גבוהה יותר מאשר נכס למגורים.

המיקום כמו גם סוג הנכס משפיעים על תדירות בדיקת מטף. התדירות שבה הם נבדקים תלויה בכמה אנשים חיים באזור נתון ובגודל הבתים שלהם.

יש לציין שלמרות שמקומות מסוימים נדרשים לבדוק את המטפים שלהם בתדירות גבוהה יותר, אין זה אומר שהם יהיו מועדים יותר לשריפות – כך בדיוק פועלות הבדיקות באופן כללי.

מטפים הם הכרח בבית ובמקומות עבודה כאחד. אולם נראה שסוג הנכס אינו משפיע על תדירות הבדיקות.

במחקר שנערך על ידי האגודה הלאומית להגנה מפני שריפות, נמצא כי לא היה הבדל משמעותי במספר הפעמים שמטפים נבדקו לפי אם היו ממוקמים בנכסי מגורים או מסחריים.

מהם הגורמים השכיחים ביותר לשריפות בבניין או בבית?

שריפה מתחילה בגלל ניצוץ, חום או להבה. אנשים יכולים להצית שריפות בבתיהם על ידי בישול ללא מספיק אוורור, שימוש בנרות כדי להאיר את ביתם בלילה, או אפילו יצירת ניצוצות מסיגריות וגפרורים. שריפות יכולות להתחיל גם מתקלות בחשמל עקב בלאי רגיל.

אנשים רבים עדיין משתמשים בנרות ברחבי הבית למטרות תאורה מכיוון שהם זולים וקלים לשימוש. זה עלול להיות מסוכן אם השעווה של הנר קרוב מדי לכל מקור חום או אש. חשוב שתציבו נרות חדשים רחוק על מנת להפחית את הסיכון לתאונות שריפות כמו אלו.

על פי דו”ח האגודה הלאומית להגנה מפני אש (NFPA) משנת 2016, אלו הם הגורמים השכיחים ביותר לשריפות בבניין או בבית:

– בישול מדורות

– ציוד ומכשירי חימום

– ציוד אלקטרוני

– חומרי עישון

– נרות

– גפרורים ללא השגחה, מצתים ומתנעי אש

– שריפות בכיריים

שריפות קורות כאשר בוער משהו שלא אמור לבעור. זה יכול להוביל לאובדן מוחלט של הבניין או אפילו למוות של אנשים בבניין/בתים. ישנם גורמים רבים לשריפות וחשוב לדעת מהן כדי לוודא שאתה עושה כמיטב יכולתך למנוע אותן.

הגורמים השכיחים ביותר לשריפות בבית או בבניין הם בישול, ציוד חימום, מוצרי חשמל, רהיטים וכו’.

תדירות בדיקת מטפים

רוב האנשים לא חושבים על התקנה ובדיקה של גלאי העשן שלהם כפי שהם צריכים.

אם הבית שלך ריק, האם אתה בודק את גלאי העשן שלך? אם התשובה היא לא, כדאי. חשוב לוודא שהוא שם ומתפקד בכל עת.

גלאי עשן מותקנים בכל הבתים בארצות הברית כלומר הם חובה במדינות רבות. עם זאת, לא לכולם יש אותם מעודכנים.

כתוצאה מהשינויים בבתים, מבנייה ישנה לחדשה ומדירה אחת לאחרת, ראינו עלייה במספר גלאי העשן. יש חשש שאנשים ישכחו את גלאי העשן שלהם ויתנו להם להתפוצץ.

תדירות ההתקנה חשובה כי היא מאפשרת לנו לדעת אם הבית שלנו בטוח או לא.

בבתים רבים מותקנים גלאי עשן, אך עדיין אין חובה שמכבי האש יגיעו לביתכם כאשר גלאי העשן שלכם כבו. עדיף לבדוק אותם מדי פעם ליתר בטחון.

עדיף לבדוק לפחות פעם בחודש בערך (אבל אולי כדאי לעשות זאת לעתים קרובות יותר) ולוודא שהם עדיין פועלים כראוי.

באיזו תדירות עלי לבדוק את המטפים שלי?

בדיקת מטפים שנתית שלך היא חלק קריטי בבטיחות האש. כמה סיבות שבגללן כדאי לעשות את זה בתדר מסוים כוללות את הצורך להחליף את המטפים, אם הם לא במצב תקין, או אם יש נזק כלשהו שצריך לתקן.

בדיקת מטפים למטרות היא כאשר אתה בודק אותם לשימושם המיועד, כמו כאשר הם מיועדים לשמש כמחסומים עצמאיים. כמה מהסיבות הנפוצות ביותר לבדיקת המטף שלך כוללות בדיקה מתמדת של השסתומים ולוודא שהוא לא סתום או פגום בדרך אחרת.

אם יש לך שאלות כלשהן לגבי המטפים שלך או איך הם אמורים לתפקד, פשוט שאל מישהו במתקן שלך והוא יוכל לתת הנחיות לגבי התדירות שבה אתה צריך לבדוק את

מטפים רבים בבתים כוללים כרטיס בדיקה המתאר באיזו תדירות יש לבדוק אותם. הנפוץ ביותר הוא כל שישה חודשים, אך בדיקות מסוימות עשויות להיות תכופות יותר.

בצפון קרוליינה, החוק קובע כי לאחר שלוש שנות שימוש, עליך לבצע בדיקה ויזואלית מלאה של המטף כדי לוודא שהוא עדיין תקין.

לתדירות בדיקת מטף יש הרבה גורמים לחשוב עליהם.   השני הוא האם המתקן פועל בלילה או ביום.

מטרת בדיקות מטפים תלויה למה אתה צריך אותם. הם יכולים לשמש כאמצעי בטיחות נוסף, הם יכולים לשמש כדי לבדוק שאין דליפות בשסתומים שעלולות להוביל להצטברות של פחמן חד חמצני, והם יכולים לשמש גם כתמרור למידת היעילות של תוכנית החירום שלך מצבים בחיים האמיתיים.

תדירות

תדירות בדיקת מטפים

זה יכול לכלול בדיקה של המטף כדי לוודא שהוא עובד ובדיקה אם המטף מותקן כהלכה.

תדירות בדיקת מטף היא תהליך רשמי שנקבע על ידי קוד האש. ניתן להשתמש בו כדי לוודא שכל המטפים פועלים כראוי ושהם נבדקו למטרות.

מטפים ממלאים תפקיד משמעותי בשמירה על בטיחות האנשים. הם מונעים התפשטות שריפות כאשר נעשה בהן שימוש נכון ומהווים חלק חשוב בשמירה על מערכת מניעת שריפות חזקה.

בדיקת מטפים חשובה כדי לוודא שהם פועלים כראוי. לא רק שהמטף יכול להציל את חייכם אלא הוא גם עוזר להפחית את הנזק שנגרם כתוצאה משריפה.

בדיקת מטף למטרות: בדיקת כל פציעה, סימני דליפה או נזק ליחידה נופלת בדרך כלל תחת קטגוריה זו. זהו סוג בדיקה נפוץ מאוד וכזה שצריך להיעשות באופן קבוע.

תדירות בדיקת מטפים: הכוונה היא לתדירות שבה מפקח בודק מטפים. פעולה זו תסייע במניעת התרחשות תאונה מצערת בבית או בעבודה

האם כדאי לבדוק את המטפים שלך לפי לוח זמנים או כאשר אתה רואה סימנים של תקלה?

אנשים רבים אולי לא יודעים שהם צריכים לבדוק את המטפים שלהם על בסיס קבוע. ברגע שיש להם ילדים, חשוב להם לוודא שהמטפים פועלים כל הזמן.

מתי כדאי לבדוק את המטף? עליך לעשות זאת, אם אתה סבור שיש סימן לתקלה. זה יכול להיות כאשר הקצף נמוך או כאשר המחוון הרגיש לחום הופך לאדום.

אם הטמפרטורה נשארת נמוכה וכיבוי אש אינו מהווה בעיה, בדיקת לוח זמנים עשויה להספיק כדי להבטיח שהמוצר נשאר במצב תקין.

לגבי מתי כדאי לבדוק את המטפים בלוח זמנים או כאשר רואים סימני תקלה? הזמן הטוב ביותר לעשות זאת יהיה לאחר כל שימוש.

במקרה של שריפה, עליך לוודא כי המטפים שלך תקינים. ישנם סימנים רבים המעידים מתי צריך לבדוק את המטפים. סרטון זה ידון בסימנים אלו ומתי עדיף לבדוק את המטפים שלך.

הסרטון מזכיר שלושה סימנים עיקריים שצריכים לגרום לך להאמין שהגיע הזמן שתבדוק את המטפים שלך:

1) המטף שלך הפך לשקע או פגום באופן משמעותי;

2) אתה יכול להריח ריח מוזר המגיע מהיחידה;

3) נוריות החיווי שלך דולקות ואדומות (כלומר, האוויר ביחידה אוזל).

תדירות בדיקת מטפים

בדיקת המטף היא שיטה לוודא שהמטף פועל כראוי. זה יכול להיעשות בכמה דרכים, אבל כמה מהנפוצות שבהן הן: הסר את הטנק מהזרבובית, הפעל את המשאבה ובדוק אם יוצאים מים, הסר את המכסה מפזרת ההדק כדי לשחרר אוויר, ולבסוף לחץ על קצה אחד של חפץ קשיח שהוכנס לפתח באורך 10-20 ס”מ בגוף מטף ריק והחזק אותו במשך שלוש שניות.

שים את ידיך על כמה שיותר חפצי בדיקה לפני שאתה עורך את המבחן שלך. באופן אידיאלי, אתה צריך להיות לפחות חמישה חפצים – שניים מהאובייקטים האלה צריכים להיות גדולים מספיק כדי להפיק רעש חזק כשהם מחזיקים במקומם ביד. רעשים חזקים אלה יעזרו לך לזהות איזה סוג של לחץ היה

בדיקת מטף היא אמצעי בטיחות חשוב לאנשי כיבוי אש, כבאים וכל משיב חירום אחר שעלול להיתקל בשריפה. מטפים אינם מעשיים לנשיאה לאורך כל היום, לכן חשוב לבצע מספר מסוים של בדיקות יעילות לפני תחילת העבודה.

 הנפוץ ביותר הוא להשתמש במכשיר של 30 שניות כמו YouTube. זה מאפשר לך לראות בדיוק כמה זמן לוקח לזרם מים לכבות שריפה. אפשרות נוספת היא שימוש במטפים כימיים יבשים שאינם זקוקים לבדיקה וניתן להשתמש בהם בכל מקום בבית או במשרד.

 זה מבטיח שאתה שם את הנכון

מטפים, על פי האיגוד הלאומי להגנה מפני אש, צריכים להיבדק לפחות פעם בחצי שנה. בהתבסס על תוצאות הבדיקה, תוכל לקבוע אם המטף שלך פועל כמו שצריך.

  יש צעדים מסוימים שצריך לנקוט כדי שהבדיקה תצליח.

ממה להיזהר במהלך בדיקת מטף?

במהלך בדיקת מטף חשוב לדעת ממה להיזהר.

להלן כמה דברים חשובים שעליך להיות מודעים אליהם בעת בדיקת נכסים בלתי דליקים:

-אם אתה מבחין שיש ריחות חריגים המגיעים מהרכוש שלך, בדוק אם יש פיצוצים או אדים הנוצרים מכימיקלים רעילים, חומרים דליקים, מכלי דלק וכו’.

-וודאו שכל הדלתות סגורות כהלכה לפני ביצוע בדיקה וחפשו סימני כניסה מאולצת.

מטפים הם חלק חיוני בכל בית או בניין. הם נועדו לכבות שריפות במבני מגורים ומסחר. מטפים צריכים לעבור בדיקה ויזואלית כדי לבדוק אם יש נזק, הידרדרות, ומתי פג תוקפו של המטף.

במהלך הבדיקה, חשוב שתשאל את עצמך את השאלות הבאות:

– כמה נוזל נשאר בו? וכיצד ניתן לבצע מילוי מטפים

– יש עליו סימנים?

– חסר משהו במטף?

– האם מערכת ההצמדה עדיין מאובטחת?

על מנת לבדוק את המאפיינים הבלתי דליקים של הבית שלכם, כדאי שתהיה לכם הבנה בסיסית מה הם סוגי בדיקות שונים. אלה כוללים בדיקה ויזואלית, בדיקת לחץ ובדיקת חשיפה לגז.

כבעלי בית, אתה חייב להיות מסוגל לבצע בדיקה יעילה למטף של ביתך. לכן, לפני תחילת הבדיקה, חשוב שתזכור מה לבדוק ומה לא לבדוק במהלך הבדיקה.

תדירות בדיקת מטפים

על מנת להפחית את הסיכון לשריפה, מתבצעת בדיקה שנתית של מטפים. אם בדיקה זו לא נעשתה בעבר, עסק יכול להיקנס

בדיקת מטפים לעסק בדיקת כיבוי אש שנתית

בדיקה מונעת היא הדרך הטובה ביותר לוודא שהמטפים בעסק שלכם תקינים ושהם נבדקו. בדיקות ובדיקות סדירות הן חלק מכריע בשמירה על בטיחות העסק שלך.

אז מה קורה אם לא מבצעים בדיקה מונעת למטפים? אם זה מתחת ל-30 יום, לא תהיה בעיה.

לא יכול להיות שום תירוץ לעיכוב בדיקת מטף שנתית. בדיקת מטף צריכה להתבצע מדי שנה כדי לשמור על בטיחות העסק.

שריפה עלולה לפגוע בעסק שלך תוך דקות ולגרום לאובדן הכנסות, עובדים ורכוש.

מסקנה- טיפים לשמירה על ביתך בטוח יותר בכל המצבים

מטף צריך להיבדק על ידי איש מקצוע פעמיים בשנה, בתחילת השנה ובסוף. אתה תדע את מצבו אם תשים לב שקשה להטעין אותו, או שיש לו דליפת נוזלים. לרוב, מטפים יחזיקו עשר שנים לפני שיש צורך להחליפם.

עצות בטיחות: קבל בדיקת מטף שנתית (מאיש מקצוע) בתחילת כל שנה. קבלו גם בדיקת אש שנתית לביתכם (מאיש מקצוע). תכננו מראש את מסלול הפינוי כדי שתדעו לאן אתם הולכים לפני שהמצב נוצר.

לסיכום, אין צורך לדאוג לבטיחות הבית שלכם.

לאנשים יש נטייה לזלזל בגודל הבית שלהם ובערך שלו. הדבר החשוב ביותר הוא תמיד לשמור איתך מטף, ערכת עזרה ראשונה ותוכנית מילוט חירום איתך בכל עת.

#1 שמור את גלאי העשן שלך מעודכנים

# 2 יש תוכנית מה לעשות אם יש מצב חירום

# 3 ודא שגם חיות המחמד שלך בטוחות

בעזרת סיוע בינה מלאכותית הם יכולים להתמקד במה שהם הכי טובים בו – יצירתיות ורגשות.

תדירות בדיקת מטפים

לפי התקנים הישראליים, חברות חייבות לבדוק את ציוד הכיבוי שלהן כל שלושה חודשים. זה נעשה כדי לוודא שהציוד שלך במצב תקין.

אל לנו לחשוב על בדיקות אלו כתחליף לבדיקות רגילות שנעשות על ידי כבאים מקצועיים. הם משמשים רק כדרך לחברות להבטיח את בטיחות העובדים והלקוחות שלהן במצבי חירום.

בישראל קיימים חוקים ותקנות רבים להגנה על חיי אדם. אחד מהחוקים הללו הוא בדיקת ציוד כיבוי אש.

הטבלה הבאה מסכמת את הדרישות לביצוע בדיקות תקופתיות לציוד כיבוי על פי התקנים הישראליים.

בהתאם לתקנים הישראליים, כל יחידות הכיבוי צריכות להיבדק על בסיס תקופתי. דרישות אלו חלות על יחידות כיבוי פרטיות וציבוריות כאחד.

בעת ביקורת מערכות כיבוי אש נבדק ציוד האש הבא?

ישנם שלבי בדיקת מטפים רבים שנדרש לבצע על ידי בודק.

יש לבדוק את הציוד הבא כדי שכבאי יכבה שריפה אפשרית:

– מערכת דיכוי אוטומטית (אספקת מים)

– מערכת דיכוי ידנית (צינור)

– כלי כיבוי אש

– צינורות כיבוי אש

– מטפים ניידים

– מערכות בדיקת מטפים

האם בעת ביקורת מערכות כיבוי אש נבדק ציוד האש הבא

– מטפים לגילם

– תחנות כיבוי לגילן ומצבן

– בדוק אם יש חלודה או שקעים בגלילים

– בדיקת לחץ המים במערכת וכן מתי מערכות ספרינקלרים תקינות.