מטף כיבוי אש לעסקים

מטף כיבוי אש לעסקים

מטף כיבוי אש לעסקים

מטף כיבוי אש לעסקים-הוא מכשיר בטיחות שצריך להיות קיים בכל מקום עבודה או בית. עם זאת, למרות שהם עשויים להיראות זהים, ישנם הבדלים בין מטף לכיבוי אש לעסק לבין מטף לשימוש ביתי.

מטף המיועד לשימוש במקום העבודה הינו בעל מד לחץ נוסף המוודא שלא ייפרק בטרם עת. זה יכול להיות חשוב במיוחד במקרה של מטפים כימיים כי יש להם לחץ גבוה יותר מאשר קונבנציונליים.

יתר על כן, העובדים צריכים לדעת כיצד לגשת למטף (ולדעת איזה סוג של חומר כיבוי הוא מכיל) וכן להבין מתי יש להשתמש בו וכיצד להפעיל אותו.

התקנות המורכבות והסכנות השונות העומדות בפני חלל עבודה הן הסיבה לכך שמטף כיבוי אש לשימוש ביתי נחשב פחות יעיל ממטף לשימוש במקום עבודה.

מינהל הבטיחות והבריאות בעבודה (OSHA) יצר תקנות המחייבות מעסיקים לספק מטפים לכל מקומות העבודה. מטף שנרכש לשימוש ביתי צריך להיות מעודכן בתקני הבטיחות העדכניים ביותר, אך הדבר אינו נדרש עבור מטפים לשימוש במקום העבודה. הסיבה לכך היא שבמקומות עבודה יש סכנות מורכבות יותר מאשר בתים, כמו כימיקלים נדיפים או גזים דליקים.

מטף כיבוי אש הוא אחד הכלים החשובים ביותר בכל מבנה מסחרי. מטף הוא דרישה דחופה במקום העבודה, וצריך להיות בראש סדר העדיפויות בעת הקמת המשרד. ישנם סוגים שונים של אלה זמינים בשוק,ציוד כיבוי אש ואיזה מהם תבחר תלוי בסוג השריפה שאתה עלול להיתקל בה.

אחד הסוגים הנפוצים ביותר של מטפים במקום העבודה הוא המטף הכימי היבש. אלה מכילים אבקה יבשה שניתן לשחרר כדי לחנוק להבה קטנה או למנוע ממנה להתגבר. הם גם יעילים למדי נגד שריפות הנגרמות מנוזלים כמו שמן או צבע, אבל הם לא שימושיים במיוחד נגד נוזל בוער כמו בנזין או נפט.

סוג נוסף של מטפים מסחריים שאתה עשוי לשקול לרכוש הוא מסוג ABC עם מים

חובה לכל בעל עסק לבצע ביקורת אש לקבלת רישיון עסק

לעסק, הטעון רישיון עסק, יש היבטים נוספים שצריך לקחת בחשבון בעת רכישת מטף.יש לבצע בדיקת רישוי עסקים בתחילת התהליך

1) סוג המבנה של המקום בו מותקן המטף.

2) אוכלוסיית האזור בו הוא מותקן.

3) סוגי החומרים המאוחסנים במקום.

4) סוגי הפעילות המתבצעת במקום זה.

5) האם הייתה שריפה במקום הזה בעבר או לא (אם כן, באיזו עוצמה).

סוג המטף לשימוש עסקי עשוי להיות שונה מסוג המטף בבית.

סכנות שריפות וסיכונים משתנים בין העסק לבית. המטפים מיוצרים כך שיתאימו לצרכים הספציפיים שעשויים להיות נחוצים באזור מסוים.ולכן חייבים לבצע אחת לשנה ביקורת אש שנתית לעסקים

מטף כיבוי אש הוא מיכל נייד של חומר שיכול לשמש לכיבוי אש, שליטה בתגובה כימית אחרת או למטרות אחרות. בבתים רבים רוכשים את המטף מתוך זהירות, ולא בשל תקנות מחייבות.

למטף בעסק, הטעון רישיון עסק, יש היבטים נוספים שצריך לקחת בחשבון. ראשית, הם עמידים יותר ממקבילם הביתי; שנית הם מחויבים על פי חוק להיות בעל מד לחץ גלוי ומכסה בטיחות עמיד בפני חבלה; ולבסוף הם דורשים הדרכה כיצד להשתמש בו במקרה חירום.

מטף כיבוי אש לעסקים
מטף כיבוי אש לעסקים

מטף כיבוי אש לעסקים

בטיחות אש היא יותר מסתם אחריות של העובד. זוהי גם אחריות הנופלת על המעסיק, אשר מוטלת עליו אחריות לספק ציוד והדרכה לעובדיו.

מטפים שימושיים מאוד ברוב מקרי השריפה, אך הם יכולים להיות יעילים רק אם משתמשים בהם כראוי ועם מודעות לסוג השריפה שזוהתה.

ישנם סוגים שונים של מטפים לסוגים שונים של שריפות: לדוגמא, ישנם סוגים שונים לשריפות חשמל, שריפות מטבח ושריפות נייר/טקסטיל.

מטפים הם חלק חשוב בכל מקום עבודה. הם הדבר היחיד שיכול לכבות את השריפה בזמן ואמצעי הבטיחות היחיד שיכול לסייע בכיבוי שריפה אפשרית.

בפינלנד קיים חוק המחייב כל מעסיק להתקין מטפים בתוך העסק שלו עבור עובדיו. חוק זה נוצר מתוך כוונה להגן על העובדים מפני פגיעה, וחשוב לכל בעל עסק להקפיד על ציות גם לחוק זה.

שריפה היא אירוע מסוכן ובלתי צפוי. במאמץ להגן על העובדים מפני פגיעה, למקצועות ומקצועות מסוימים יש גישה למטפים.

אם לעסק שלכם יש עובדים שנמצאים בסיכון להיפצע בשריפה, אז חשוב להתקין עבורם מטפים במקומות בטוחים.

מטף כיבוי אש לעסקים
מטף כיבוי אש לעסקים

איך לבצע התקנה של מטפים בבית העסק?

התקנת מטף כיבוי אש לעסקים מוסדרת על ידי רשויות הבטיחות והם מחויבים להיות זמינים במקומות העבודה. המעסיקים אחראים לספק ציוד מתאים לכיבוי אש.

כדי לעמוד בדרישות בטיחות האש, יש צורך לעמוד בכל שאר היבטי החוק הנוגעים לבריאות ובטיחות. מטפים צריכים להיות נגישים, כך שניתן יהיה להשתמש בהם בשעת חירום, ולכן לא אמורים להיות מכשולים בדרך כגון מחיצות או מכונות בינם לבין היציאות.

על כל העובדים לדעת להפעיל נכון מטף; הכשרה זו נכללת כאשר הם מתקבלים לעבודה לראשונה. הוא יכלול עצות לגבי סוג המטף המתאים ביותר לשימוש בסוגים שונים של שריפות, כיצד לקרוא הוראות ואזהרות על כל סוג של כיבוי אש.

מלבד רשויות הבטיחות,מומלץ לבצע אחת לשנה בדיקת מטפים שנתית -חברתנו מבצעת בדיקות תחזוקה ואספקת ציוד כיבוי אש חדש (idan-fire.co.il)

מדוע יש צורך להתקין מטפים בתוך העסק?

רשויות הבטיחות מגדירות כללים למעסיקים להתקנת מטפים במקומות עבודתם ולהעמידם לרשות כל העובדים. התקנת מטפים אלו הכרחית מכיוון שתגובה מהירה לשריפה יכולה להפחית או אפילו למנוע השלכות כלשהן.

חשוב מאוד שהציוד הזה יהיה קל להגיע, שכן זה ייתן לאנשים יותר סיכוי לשרוד במקרה חירום.

אין להתקין מטפים בטבע. הם צריכים להיות מאובטחים בבטחה בתוך הבניין שלך.

רשויות הבטיחות מגדירות כללים המחייבים את המעסיקים להעמיד מטפים לרשותם בחלל עבודתם, ולהיות מתאימים לשימוש. תקנות אלו נועדו להגן על אנשים מפציעות חמורות או מוות במהלך שריפה.

מטף כיבוי אש לעסקים

המטף הנייד הוא האופציה המועדפת על מקום העבודה, שיש לו דרישה שנקבעה בחוק.

התקנות בדבר הצבת מטף בעסק מחייבות את המעסיקים לספק לעובדים מטפים ניידים במקום נוח ונגיש, על מנת שהדבר לא יגרום למפגע פוטנציאלי.

שימוש במטפים הוא חובה לכל מבנה מסחרי, ובאחריות המעסיק לספק אותם במקום נגיש.

יש כמה דברים שצריך לקחת בחשבון כאשר אתה בוחן היכן לשים את המטף שלך. ודא שהוא לא ממוקם מתחת למשהו כמו משטח, מה שעלול להפריע ליכולת הגישה אליו במהירות במקרה חירום. זה גם צריך להיות ממוקם במקום שאינו מפריע לתנועה רגלית או זרימת אנשים כאשר הם מנסים לצאת מהבניין. המיקום המומלץ להתקנת מטף בעסק הוא ליד דלתות היציאה.

מטף צריך להיות על הקיר או על הרצפה, קרוב לדלת.

התקנות בדבר הצבת מטף בעסק מחייבות את המעסיקים לספק לעובדים מטפים ניידים במקום נוח ונגיש, על מנת שהדבר לא יגרום כל הפרעה לעובד בשעת חירום.

בשעת שריפה זמן התגובה חשוב מאוד

יש להרכיב את המטף על קיר ליד נקודת כניסה בבניין.

המיקום המומלץ להתקנת מטף הוא על הקיר ליד נקודת הכניסה הראשית לבניין. זה מאפשר זמן תגובה מהיר יותר אם יש מצב חירום, מכיוון שהעובדים לא צריכים ללכת רחוק כדי לגשת אליו. יתר על כן, התקנתו על הקיר מקשה על אנשים לא מורשים לגשת אליו ולעשות בו שימוש לרעה.

במקרה של שריפה, יש למקם מטף במקום העבודה במצב בו הוא נגיש בקלות.

מטף כיבוי אש נייד עשוי להיות מאוחסן על הקיר או על הרצפה או מאחורי דלתות ננעלות שקל לגשת לעובדים.

יש להציב מטפים במקומות ציבוריים וניידים בהם הם נגישים לעובדים. המיקומים הטובים ביותר הם המטבח והשירותים.

התקנת מטף בתוך משרד או חדר הפסקה עשויה להיות נוחה עבור חלקם, אך ייתכן שהמיקומים הללו לא יהיו נגישים בהודעה ראשונה במקרה חירום.

מטף כיבוי אש לעסקים

הדרישות להכשרה והדרכה מתאימה לשימוש בטוח במטפים, לרבות אופן הפעלתם, מפורטות ב-EN1868-2:2002.

יש לקחת בחשבון שני דברים לפני קבלת החלטה אם להכשיר עובדים לציוד כיבוי או לא. הראשון הוא הסיכון הפוטנציאלי של עבודה עם אש. השני הוא האם הם צפויים להיתקל בסכנה שמטף יכול לכבות.

התקנות השונות בקוד האש מחייבות לא רק הצבת מטף כיבוי אש, אלא גם להקפיד על הכשרה שוטפת ותקופתית לעובדים כיצד להשתמש נכון במטף וקביעת מים.ולבצע ביקורת אש שנתית

בטיחות אש היא ערך עליון בכל ארגון. עובד צריך לדעת באיזה סוג של מטף הוא צריך להשתמש, כיצד להשתמש בו, ואת הסכנות שעליו להיות מודעים

הדרכת אש לעובדים מצילה חיים בזמן אמת?

באילו תנאים יש להכשיר עובדים?

יש להכשיר עובדים בנסיבות הבאות איך להשתמש נכון במטף מאמר מאתר YNET בשיתוף המוסד לבטיחות ולגיהות

– פינוי בינוי הוא בראש סדר העדיפויות של העסק ובפינוי יש צורך לדעת באיזו דרך ללכת

עסקים צריכים לקיים תוכנית חירום לפינוי אש במקרה של שריפה. עדיף שתוכנית החירום תכיל הדרכה כיצד העובדים צפויים להתנהג כאשר הם נתקלים במצב חירום ובאילו תנאים הם צפויים להפסיק לנסות לכבות את השריפה בעצמם ולהקפיד על פינוי.

אולי אתה מתרשם ששריפה לעולם לא תקרה לעסק שלך, אבל הסטטיסטיקה לא משקרת.

כתוצאה מכך, מומלץ לכם להכשיר את העובדים שלכם לכל מיני מצבי חירום כדי שידעו להתמודד עם כל סוג של מצב משבר. זה כולל הכשרתם על ציוד כיבוי אש.

מטף כיבוי אש לעסקים
מטף כיבוי אש לעסקים

כיצד ניתן לבצע תקינות מטף כיבוי אש?

תוכנית בדיקה ותחזוקה היא דרישה חשובה לפעולה בטוחה של מטפים.

מטף צריך להיות במעקב מתמיד אחר מצבו, כלומר לא רק לבדוק את תקינות המיכל האדום אלא גם לבדוק האם יש או אין סימני קורוזיה, דליפה או נזק לכל חלק אחר שלו. אם צינור מתפוצץ או אם זרבובית מתכופפת או נסדקת, יש להחליפו מיד. אם אתה רואה משהו יוצא מהמכשיר מלבד נוזל – התקשר לגורם מקצועי בהקדם האפשרי.

2) תזמון בדיקה כחלק מתהליך אישור העסק וחידוש הרישיון

חברת פיקוח אש יכולה לבצע בדיקות מטעמנו ו

מטף כיבוי אש לעסקים

תהליך התחזוקה והבדיקה של מטפים משתנה מעסק לעסק. חשוב שמטפים יאושרו ויבדקו מדי שנה על ידי איש מקצוע. לפעמים הם גם נבדקים כל כמה שנים.

זוהי הדרכה תחזוקה עבור המטף.

הדרכה זו נועדה להציג כיצד לתחזק את המטף שלך ולקבל אישורם.

מטף כיבוי אש הוא מכשיר שיכול לכבות או למנוע שריפות.  ישנם שני סוגים של מטפים: על בסיס מים וכימיקלים יבשים.

מטפים הם לא משהו חדש, הם מתוארכים לפני מאות שנים, אבל הם מעולם לא היו פופולריים כמו היום כי היו פחות שריפות ממה שיש עכשיו. זה פשוט אומר את זה

מטף כיבוי אש לעסקים
מטף כיבוי אש לעסקים

כדאי לבצע בדיקה מדי שנה למטף לבדיקת תוכן המטף ולבדיקת הלחץ?

כאשר אתה קונה מטף, הוא יגיע עם סט הוראות כיצד להשתמש בו. מדריכים אלו מכילים גם מידע על תחזוקת המטף, לרבות כיצד לבדוק אם הוא זקוק לתחזוקה.

השלבים לבדיקת מצב המטף שלך הם:

– הדבר הראשון שעליך לעשות הוא להסיר את סיכת הביטחון מהזרבובית וללחוץ כלפי מטה על הידית. ז כדאי לנסות להשפריץ מים לעבר כל חלק של המטף, החל עם חרירים ו-h

אחת השיטות החשבונאיות החשובות ביותר היא תחזוקת מטפים.

הגז במטף סטנדרטי יחזיק מעמד כשתים עשרה שנים.

כדאי לבצע בדיקה מדי שנה כדי לוודא שהגז לא נגמר והאטמים שלמים.

לפחות כל שש שנים יש לבדוק את מד הלחץ של המטף.

על מנת לשמור על עוצמתו, יש למלא אותו באבקה לפחות פעם בשש שנים.

לכן, מאמר זה ידבר על איך אפשר לתקן כיבוי אש עם אבקה.

יש למלא גז (הגז שבתוך המטפים) לאחר 12 שנים, ואת האבקה בפנים יש להחליף תוך 6 שנים. בנוסף לבדיקת תקינות.

-קשה לשפוט בלי מידע נוסף על מה לא בסדר עם המטף.

אילו סוגי מטפים כיבוי אש לעסקים מתאימים לנו?

הסוג הפופולרי ביותר של מטפים במקום העבודה הוא מטף כימי יבש. זה המועדף מכיוון שניתן להשתמש בו על כל סוגי השריפות, ללא צורך במים.

מטפים כימיים יבשים הם מגוונים מאוד וניתן להשתמש בהם על סוגים שונים של שריפות. החיסרון היחיד הוא שהם משאירים שאריות שמנוניות שצריך לנקות לאחר השימוש.

מאמר זה ידון בסוגים השונים של מטפים המתאימים לעסקים.

נתחיל בדיון על מטפים כימיים יבשים מכיוון שהם מתאימים לשימוש במשרד או במפעל.

מטף הוא מכשיר שנועד לכבות שריפות.

מטפים מסווגים בהתאם לאיזה סוג אש הם יכולים לשמש וכמה בקלות ניתן לשאת אותם ביד. בבתי עסק רבים ישנן תקנות קבועות לכיבוי ראשוני של שריפות על ידי ספרינקלרים. לכן, מטף על בסיס מים אינו נפוץ בעסקים.

מטף כיבוי אש לעסקים

מטפים הם מכשירים המשמשים לכיבוי שריפות גדולות מכדי שניתן יהיה לכבות אותן עם מטף ידני. ניתן למלא מטפים בגז מטף, אבקה או קצף.

סוגי מטפי אבקה וקצף מגיעים בשני גדלים: 3 ו-6 קילו.

מערכת כיבוי אש היא מתקן המיועד לכיבוי או שליטה על שריפות. מערכות הגנה מפני אש היו בשימוש מאז ימי רומא העתיקה.

 . לדוגמה, מטף של 3 קילו שגובהו 20 אינץ’ יתפוס פחות מקום ממטף שגובהו 50 אינץ’.