ביקורת אש שנתית לעסקים

ביקורת אש שנתית לעסקים

ביקורת אש שנתית לעסקים-הכבאות השנתית היא תהליך שנועד לסייע לעסקים לשמור על עמידה בדרישות של פעילות בטיחות האש שלהם.

מה עושים כשהמבקר מבקש תיעוד?

חשוב לזכור שאין צורך לשמור את כל העותקים של תיעוד זה במשרדכם. נדרש שהם מאוחסנים בפורמט מודפס וזמינים בעת הצורך.

בהתאם לסוג העסק שלך, זה יכול להיות שאתה צריך לקבל עותקים של דברים כמו תעודות או רישיונות וכו’, כמו גם רישומים של בדיקות, בדיקות ודוחות.

הביקורת כוללת מספר עצום של פריטים אשר נבדקים ומוערכים.

קשה להאמין שביקורת הכבאות השנתית היא משהו שאתה צריך לדאוג לו, במיוחד כשזה לא משהו שאתה מתמחה בו.

מה שהרבה אנשים לא מבינים הוא שללא הביקורות האלה, חלק מהעסקים ספגו קנסות רבים. ראינו גם עסקים מאבדים את הרישיונות שלהם בגלל אי שמירה על הדרישות הללו. זה בהחלט שווה את הזמן שלך!

דרך טובה לוודא שאתה מוכן לביקורת כיבוי שנתית היא להכין רשימת בדיקה. רשימת בדיקה זו צריכה לכלול דברים כמו:

– סקירת המדיניות והסטנדרטים הנוכחיים – שמירת עותקים של רישומים ותעודות – הדרכת עובדים בנוהלי בטיחות – ערנות לגבי כל סכנה אפשרית

'<הסממן שלך

בדיקת מטפים שנתית לעסקים

תקינות הציוד שלנו המיועד לכיבוי אש היא יסודית בעסק שלנו. אנחנו תמיד רוצים את הטוב ביותר עבור הקהילות והלקוחות שלנו, ואנו שואפים לתת להם רק את הטוב ביותר.

אתה בטח תוהה איך אנחנו עושים את זה. התשובה פשוטה: באמצעות ביקורת שנתית של כיבוי אש של הציוד שלנו עם מבקר צד שלישי מוכר בארץ.

בואו נסתכל על ביקורת כיבוי האש. הביקורת השנתית נדרשת לפי תקן מכון התקנים הישראלי כדי לוודא שהעסק שלך מעודכן בכל תקני הכבאות ומצויד בציוד המתאים.

לפני שנדון כיצד לעבור ביקורת שנתית של כיבוי אש, הבה נבחן את ההיקף הכולל של תהליך זה. בפשטות, זהו תהליך סקירה המורכב מ: בדיקות עצמיות ובדיקות שנעשו על ידי צוות או יחיד, ביקורות חיצוניות שנעשו על ידי מומחים חיצוניים, ובדיקות הדגמה המבוצעות מול מפקח.

בדיקות עצמיות הן דברים שאתה יכול לעשות בעצמך ללא כל עזרה ממקורות חיצוניים. בדיקות אלו עוזרות לך לזהות תנאים לא בטוחים לפני שהם הופכים לבעיות שצוות עידן ביקורת אש יכול למצוא במהלך ביקור הבדיקה שלהם. על ידי ביצוע בדיקות אלו,

ישנן סיבות רבות שאולי כדאי להשתמש בציוד כיבוי אש. השלמות של ציוד זה היא חלק מרכזי בעסק שלנו.

ביקורת כיבוי אש מספקת דרך לחברה להראות עד כמה הצוות שלה מאומן, כמו גם עד כמה הם מצוידים לתפקיד. זה גם מבטיח את תאימותם לכל החוקים והתקנות החלים.

ישנם שלושה סוגים של ביקורת שארגון יכול לבקש לעצמו:

– בדיקת כיבוי אש פנימית: ביקורת זו מתבצעת על ידי אנשי צוות הארגון.

– ביקורת כיבוי אש חיצונית: ביקורת זו נערכת על ידי צד שלישי חיצוני או מפקח, בדרך כלל מממשל מקומי או מחברת ביטוח.

– ביקורת כיבוי אש: ביקורת זו נערכת על ידי חברים ממכבי אש או ארגון אחר שיסייעו

ביקורת אש שנתית לעסקים

כדי להקטין את הסיכויים להתלקחות בעסק, עליכם להיות ערניים ולדעת מתי הולכים דרומה. למרבה המזל, יש כמה סימני אזהרה שזה עלול לקרות.

הראשון הוא שינוי פתאומי בווליום. אם הלקוחות שלך מבקשים יותר בקשות מהרגיל או אם הם מבקשים דברים שהם בדרך כלל לא קונים, אז זה יכול להיות אינדיקציה לבעיה אצלם. השני יהיה אם לקוח אחד יתחיל ליצור איתך קשר יותר ממה שאחרים עושים – זה סימן שאולי היו לו בעיות בעבר ועכשיו זה רק הוחמר בגלל השינויים האחרים שמתרחשים בחייו. ולבסוף, אם יש פתאום בעיה עם זמני אספקה או גישה למוצרים מסוימים מהחנות שלך, אז זה יכול להיות שמשהו קרה

יש חוסר איזון בשוק, ואף חברה לא יכולה לפתור אותו בעצמה.

חלק זה דן כיצד עולם העסקים יסבול מהתלקחויות ללא פתרון. ישנן שתי סיבות עיקריות להתלקחות: חוסר איזון בשוק או אירוע בלתי צפוי. הסיבה הראשונה היא שלחברה אחת יש יותר מדי כוח או שלעסק אחד יש מונופול על ענף מסוים. כשזה קורה, קשה לעסקים אחרים לעמוד בקצב, כי יש להם מעט עד אין שליטה על המחיר של השירות או המוצר שלהם. הסיבה השנייה להתלקחויות היא משהו מפתיע שקורה שמשבש את הסחר, כמו אסונות טבע כמו סופות הוריקן, טורנדו ורעידות אדמה.

על החברה להקים תוכנית חירום בין צוות המתקנים לצוות המפעל על מנת לצמצם סיכונים מסוג זה.

– צוות המתקנים צריך לטפל בכל נזילות או מים על הציוד.

– צוות הצמח צריך לטפל בהתלקחויות פוטנציאליות.

– החברה צריכה לתת תשומת לב מיוחדת לאזורים החשופים לחום קיצוני מכיוון שהם עלולים להיות בסיכון גבוה בהרבה להתלקחות מאשר אזורים אחרים

ביקורת אש שנתית לעסקים
ביקורת אש שנתית לעסקים

הזמנת ביקורת כיבוי אש שנתית

התלקחויות אלו נגרמות בדרך כלל מנוזלים חמים וציוד הנוגע במים שאסור להיחשף לנוזלים החמים.

הדבר הראשון שאנחנו יכולים לעשות הוא לוודא שלעולם לא נחבר את השניים במגע. זה כולל לוודא שהציוד ממוקם הרחק ממקורות מים או לחות, ושימוש בצינורות מבודדים כדי למנוע מהם לבוא במגע עם משטחים אחרים. וכאשר יש צורך בשימוש בנוזלים חמים, יש לעשות זאת כאשר התנאים אינם לחים והטמפרטורות בחוץ נמוכות יותר.

חשוב לחשוב כיצד למנוע התלקחויות ונזילות מים. ישנן דרכים רבות שניתן לעשות זאת.

חלק מהדרכים שבהן עסקים יכולים לעשות זאת היא באמצעות עיצוב ציוד זהיר יותר. חלק מהדרכים האחרות למנוע את הבעיות הללו היא על ידי שמירה על תוכנית תחזוקה קפדנית למפעל וגם על ידי התחשבות בתנאי מזג האוויר.

בטיחות נתפסת לרוב כנתון במקום העבודה, אבל כדאי לעבור על מה אתה יכול לעשות כדי למנוע שריפות אפשריות.

איך נמנע התלקחויות בעסק?

בהתחשב בכך שמקום העבודה מועד לתאונות ומצבי חירום שונים, המניעה היא המפתח. טכניקות המניעה כוללות ניהול נוהלי בטיחות קפדניים והקמת תהליך שלא יוביל להתלקחות במקרה של בריחה של גז, הצתות ניצוץ קל וכו’.

ביקורת אש שנתית לעסקים

אתה תמיד צריך לנקוט באמצעי זהירות כדי למנוע בעיות כלשהן להתעורר. כדאי להתייעץ עם איש מקצוע בטיחות אש אם יש לך ספקות לגבי מה זה כרוך.

להלן מספר טיפים לשמירה על העסק שלך בשלב הנייח:

-הרחיק את כל החומרים הדליקים מהישג ידם של ילדים וחיות מחמד

-בדוק את גלאי העשן שלך באופן קבוע והחלף סוללות בעת הצורך

-יש מסלול יציאה חסין אש בכל חדר, ליתר בטחון

-התקן ספרינקלרים על הבניין שלך כדי לוודא שהם מוכנים בכל עת

אנו עשויים למנוע התלקחויות בעתיד על ידי שימוש בתהליך של חיסול, שבו נברר מה יגרום להתלקחויות וננקוט בצעדים לביטול הפוטנציאל של הדבר הזה.

אל לנו לחשוב על התלקחויות כבעיה בלבד. הם עשויים למעשה להיות דבר טוב אם הם תוצאה של משהו שאנחנו צריכים במקום משהו שאנחנו לא רוצים.

ביקורת אש שנתית לעסקים
ביקורת אש שנתית לעסקים

רישוי עסקים, כבאות והצלה לישראל הינו אחד הגורמים המאשרים בתהליך רישוי עסק?

ישראל היא אחת המדינות שיש להן רישיון עסק והיא עשויה להיות גורם גדול בתהליך הפעלת העסק שלך.

בישראל מערכת רישוי נרחבת הכוללת גורמים שונים האחראים על היבטים שונים. על החברה להגיש את בקשתם לרשות המקומית שהיא לרוב רשות הרישוי. יש להגיש את הבקשה יחד עם כל המסמכים הרלוונטיים לרבות אישורים וחומר קשור אחר שאולי לא ניתן יהיה להוריד מפורטל מקוון.

ישראל היא מדינה בעלת תהליך רישוי עסקים המחמיר ביותר. על מנת להקים עסק חדש בישראל, יש לקבל תחילה רישיון מהרשות המקומית בה פותחים את המשרד.

הגורמים המניעים העיקריים לעסקים בעת הגשת בקשה לרישיון חדש או חידוש רישיון קיים הם:

– החשיבות של גישה לשווקים ציבוריים

– הרחבת טביעת הרגל המכירות והשיווקית שלהם בישראל

– התבססות בישראל

רישוי עסקים בישראל הוא אחד התהליכים המורכבים והארוכים ביותר אך הוא גם תנאי מוקדם לכל החברות. הגשת בקשה לרישיון עסק חדש או חידוש רישיון עסק קיים לרשות הרישוי (לרוב הרשות המקומית). את הבקשה יש להגיש בצירוף כל המסמכים הנדרשים, העלויות והאגרות

"<yoastmark

תהליך קבלת אישור כבאות לרישיון עסק?

תהליך ביקורת אש שנתית לעסקים רישוי עסקים בישראל מורכב מאוד. למרות שבמדינות רבות יש את אותו תהליך, למערכת של ישראל יש כמה רכיבים ייחודיים שהופכים אותה ליקרה ולאורך זמן. חלק מהמרכיבים הייחודיים הללו הם רישיון הכבאות וההצלה, שעסק לא יכול לקבל בלעדיו.

משרד הפנים בישראל מחייב עסקים להיות בעלי רישיון כבאות והצלה לפני שיוכלו לקבל רישיון עסק או להתחיל לבצע כל סוג של עבודה. התהליך הולך כך:

הבקשה מועברת מהרשות המקומית לבודק בטיחות אש בתחנת הכיבוי. ככלל, הוא/היא יערוך ביקורת בעסק על מנת לבחון האם נעשו הסדרים לבטיחותו (טייח). הוא יבדוק כל חדר בחצרים שלך כדי לוודא שאין חוטים רופפים ו

תהליך רישוי עסקים אינו תהליך חד-שלבי. זה תלוי בגורמים שונים כמו סוג העסק, מיקום וסוג העבודה שבוצעה.

בישראל, הבקשה לרישיון עסק מתחילה ברשות המקומית אשר מעבירה אותה לבודק בטיחות אש בתחנת כיבוי אש. ככלל, המפקח יבצע ביקורת בעסק על מנת לבחון האם נעשו הסדרים בטייח שלו.

תהליך רישוי עסקים מעניק לעסקים יתרון תחרותי. כמו כן, הוא מספק לרשות המקומית את המידע הנדרש כדי שתוכל לקבל החלטה אם המקום בטוח ותואם או לא.

על מנת להילחם בזמן וביעילות בפעילות בלתי חוקית, ישראל צריכה להיות בטוחה שכל בעלי רישיונות העסק הפוטנציאליים שלה מתועדים כראוי. זו הסיבה שהם עברו תהליך של בקשת העתקים של מסמכים מסוימים ממקורות שונים. במקרה זה, יהיה זה מפקח בטיחות אש בתחנת כיבוי אש שיספק העתקים של הרישיון שלהם משטחם הרחב.

ביקורת אש שנתית לעסקים
ביקורת אש שנתית לעסקים

החוקים שימנעו אסון

בהתאם לגודל החברה, ישנם סוגים שונים של בדיקות שעליהם לעבור. עסקים קטנים צריכים לעבור בדיקה פנימית בעוד שעסקים גדולים צריכים לעשות אותם חיצונית על ידי ייעוד מישהו מהחברה שלהם כמפקח.

אם עסק ממוקם באזור תעשייה, עליו לעבור בדיקת שריפות ולהיות בעל תוכנית כיבוי אש קבועה.

על כל עסק ועסק בישראל מוטלת האחריות לדאוג לשלומם של עובדיו, בין אם מדובר בעסק קטן או גדול. על מנת להבטיח את שלומם של העובדים, החוק מחייב עסקים הממוקמים באזור תעשייה (הכולל אזורי מגורים רבים), או בטווח של 50 מ’ משטח ציבורי, לעבור בדיקת שריפות שנתית.

מה נדרש עביקורתל מנת שחברה תעבור בדיקת שריפות שנתית? לחברות קטנות יותר שצריכות אישור אחד בלבד – הן רק צריכות להגיש את התוכנית והמסמכים שלהן עם הוכחה שרכשו כיסוי ביטוחי. לחברות גדולות יותר שדורשות יותר מהיתר אחד – הן יעשו זאת

הצעד הראשון על מנת לעבור בדיקת שריפות שנתית הוא לוודא שכל החומרים המסוכנים נמצאים מחוץ לבניין ומחוץ להישג יד. לא רק שהדיירים צריכים להיות חופשיים מכל סכנה, אלא שכל חומר בעירה חייב להיות מחוץ לטווח ראייתם.

אם אתם מנהלים עסק, נדרשת בדיקת שריפות שנתית ראשונה. זה יכול להיות מאוד יקר לעסקים קטנים ולכן חשוב לדעת מה אתה צריך לעשות כדי לעשות את זה.

כיצד ניתן להזמין ביקורת כיבוי אש לעסק?

ביקורת כיבוי אש היא דרך לוודא שהבניין שלכם בטוח במקרה חירום. זה גם חלק חשוב בפוליסות ביטוח. לפניכם מדריך כיצד להזמין ולבצע ביקורת אש עבור העסק או הבניין שלכם.

כיצד ביקורת כיבוי אש יכולה לעזור?

עסקים ונכסים שעברו ביקורת כיבוי אש יוכלו לראות איזה סוג של ציוד יש להם כרגע בנכס שלהם ועד כמה הוא עובד. מידע זה יכול לעזור להם לעדכן את הבניינים שלהם בטכנולוגיה חדשה ללא עלות וללא סיכון של תאונות כלשהן שיתרחשו שוב.

כשמדובר בתכנון, בנייה או שיפוץ כל סוג של בניין, מניעת שריפות יכולה להיות קשה למדי. בנוסף, ישנם כמה מבנים שאינם מחויבים על פי חוק לבצע עבורם בדיקות כאלה

ביקורת אש שנתית לעסקים

מאמר שנוגע בנושא חוקים שימנעו אסון מכתבת מאמר מאתר YNET שנכתב על ידי עו”ד ד”ר אופיר מילר

בית עסק יכול לבצע ביקורת אש כדי שיוכלו להיות בטוחים שהמתחם שלו מצויד בציוד המתאים לפני שיקרה חירום. חשוב לערוך ביקורת כיבוי אש אם קיימים אחד או יותר מהתנאים הבאים:

– הבניין יעבור שיפוץ גדול

– דרושה תוכנית למניעת שריפות ו/או תאונות

מבקר האש יעריך את הבטיחות הכללית של הבניין והמכשירים שלך מנקודת מבט הנדסית אש. הם יוודאו שהמקום שלכם בטוח לעבודה ולעובדים, כמו גם לכל אדם או עסק שעשוי לבקר בעתיד.

 היא שירות שמציעים חלק מהארגונים המקצועיים לעסקים או לבעלי מבנים, בעיקר כדי לבסס את המוכנות הדרושה לשריפות ותאונות מסוג זה ואחרות. במקרים מסוימים, זה גם משמש לקידום המודעות לבטיחות בקרב לקוחותיהם. רצוי שתזמינו ביקורת לפני כל מסיבה או אירוע רחב היקף על מנת שתוכלו לוודא שהכל תקין עם הגעת האורחים.

ביקורת כיבוי אש כוללת הערכה של גורמים שונים הקשורים לאבטחת בניין או מקום מסוים כגון:

– תוכניות מילוט שריפות

 

מה הם דרישות כיבוי אש על מנת לקבל אישור כיבוי אש שנתי?

מטפי כיבוי:

– לפחות מטף כימי כימי יבש אחד לכל 500 רגל מרובע של שטח רצפה.

– מטף כיבוי כימי יבש ABC אחד לכל 10,000 רגל רבוע של שטח רצפה או חלק ממנו.

– שני מטפים כימיים יבשים עם חומר הרטבה עבור כל 100,000 רגל מרובע של שטח רצפה או חלק ממנו.

– כל האמור לעיל חייב להיות מאושר על ידי הלשכה למניעת שריפות בפלורידה (FFPB).

נדון בדרישות הכבאות להיתר שנתי וכיצד לקבל אישור זה.

מטפים: יש להציב מטפים במקומות אסטרטגיים כמו ליד הכניסה הראשית, היציאה ולוח האזעקה. הם צריכים להכיל מינימום של 10-B ומקסימום של 30-B או חומר כימי יבש מסוג A.

ספרינקלרים בקרבת מקום: יש להתקין ספרינקלרים הן באזור הפנימי והן באזור החיצוני.

מטפים, ספרינקלרים, מערכות אש ועשן ותאורת חירום הם הדרישות החשובות ביותר לכיבוי האש.

כאשר בוחנים מה יש בבית, חשוב לקחת בחשבון את סוגי השריפות שעלולות לקרות. להלן כמה סוגים נפוצים של שריפות שעליכם לדעת עליהם לפני שמתחייבים לרכישה.

כל עסק מחויב בהתקנת ציוד כיבוי אש ומעבר ביקורות

ביקורת אש שנתית לעסקים

המפתח הוא ליצור הבנה כללית של ציוד הכיבוי הבסיסי הנדרש בכל עסק.

מטפי כיבוי

– ישנם שני סוגים של מטפים נדרשים: כימיקלים יבשים ואבקה.

– כל ציוד לשריפת דלק צריך מטף עם חומר CO2 שמכבה את הלהבה ומונע התלקחות מחדש.

– לפחות אחד בכל קומה בבניין שלך,

 ניתן להשיג זאת על ידי הזמנת כבאי מנוסה ומוסמך.

בכל עסק יש צורך בציוד כיבוי למניעת כל סוג של נזקים עקב שריפות. והכי חשוב, חשוב לוודא שבעסק יש מטף וברז כיבוי אש.

בעת הגשת בקשה להיתר יש לוודא כי אינם עוברים על שום חוק או תקנה. לרוב זה נעשה על ידי מילוי טופס בקשה. יש למלא טופס בקשה להיתר על מנת לקבל היתר.

לקבלת היתר תתבקשו למלא מספר מסמכים וכן לוודא שהחתימה עליהם היא המורשה לכך.

  המשמעות היא שחשוב שתדע אילו מסמכים יבקש מפקח שיהיו בהישג יד לפני הביקורת.

אנשים רבים אינם מודעים לטפסים והתעודות הנדרשים לקבלת אישור ואף עלולים לשכוח לעשות זאת. להלן רשימה של כמה מהטפסים והתעודות שכדאי להכין לביקורת שלך.

כדי לקבל אישור כיבוי אש לעבוד ככבאי, תחילה יהיה עליך להשלים את תהליך מילוי הטפסים והתעודות. יהיה עליך למלא את כל המידע הדרוש בטופס ולחתום עליהם.

ישנם שני סוגים עיקריים של טפסים שתצטרך למלא:

האישורים משתנים בהתאם לסוג העבודה שאתה רוצה בכבאי.

בעת הגשת בקשה להיתר, עליך למלא טופס בקשה. יש לוודא שכל הפרטים הדרושים בטופס ממולאים כהלכה.

אילו טפסים ותעודות אני צריך בשביל היתר?

– בקשות להיתרי כיבוי אש : הורדה מאתר רשות הכבאות וההצלה

 התקנת מטף כיבוי אש לעסקים

משך תהליך הביקורת תלוי בהיקף מערכות הבטיחות ובגודל העסק. זה עשוי להשתנות בין כמה שבועות לכמה חודשים.

התהליך מתחיל בהערכה ראשונית של סיכונים בחצרי החברה כמו בניין, מגרש והגנת הצומח.

תהליך הייעוץ עם חברה לביצוע ביקורת יכול להימשך כ-18 חודשים. עם זאת, התהליך עשוי להשתנות בהתאם לגודל החברה

הבדיקה נעשית על ידי צוות שהוכשר לכך במיוחד, לאו דווקא בעל הסמכה לתפקיד.

זה נושא שכל עסק צריך להיות מודאג לגביו.

כל יום, אתה צריך לבדוק את המלאי שלך כדי לשמור עליו בטוח.

התקנות של מערכות כיבוי אש עלולות להתייקר אם לא מתבצעות במקום הנכון

התקנת מערכות כיבוי אש עשויה להיות תהליך מסובך. זה דורש ידע רב ככל שנדרש כדי לבחור את המערכת הטובה ביותר למצב שלך.

ביקורת אש שנתית לעסקים

יש לבדוק ציוד כיבוי כמו מגפיים, מעילים וקסדות כדי לוודא שהם במצב תקין.

בישראל ציוד כיבוי אש נבדק מדי שנה על ידי מפקד כיבוי מיומן. הם בודקים שהציוד עדיין תקין ותקין. חיוני שכבאים יהיו מסוגלים לטפל בציוד שלהם כדי שיוכלו לטפל בשריפות ביעילות מבלי לדאוג לכלום.

הדרך הטובה ביותר להכין ציוד כיבוי אש לבדיקה שנתית היא לעקוב אחר הוראות היצרן. יש לשמור אותם במקום בטוח ויבש.

ציוד הכיבוי הגרוע ביותר הוא כזה שנותר בחוסר מעש לפרקי זמן ממושכים. המשמעות היא שהוא לא יהיה יעיל באותה מידה בשימוש על שריפה.

ציוד כיבוי אש מיועד לשימוש בסוגים שונים של סביבות ונסיבות. אבל, זה לא יוצא דופן לקנות ציוד חדש לפני הבדיקה השנתית

ציוד כיבוי אש מיועד לשימוש בנסיבות שונות ולכן חשוב לטפל בו פעם בשנה. הנה כמה דברים שאתה צריך לעשות לפני הבדיקה השנתית:

כיום משתמשים בגלאי אש במקומות רבים ושונים. מאתרי בנייה ועד בתי חולים ומשרדים, חיישנים אלו עוזרים לזהות שריפות עוד לפני שהן מתלקחות.

מה המטרה של גלאי אש?

ישנן מספר מטרות של גלאי אש. ראשית, הם פועלים כהתראה כאשר הם מזהים משהו כמו עשן או חום.   שלישית, ניתן להשתמש בהם גם כדי למצוא את מקור השריפה לפני שהנזק ייגרם.

  המאמר הבא מסביר הכל בפירוט.

החדשות הטובות הן שעכשיו יש הרבה אפשרויות לבחירה, כך שזה לא מאתגר כמו פעם.

למידע נוסף על מערכות גילוי וכיבוי אש, אנא עיין בכתובת: www.idan-fire.co.il

מאמר זה מכסה את כל מה שאתה צריך לדעת על גילוי וכיבוי אש. מטפים, סוגי מטפים, שלבי מניעה והנחיות לקיום סביבת עבודה בטוחה.

מערכות גילוי אש: אלו הן המערכות הנפוצות ביותר שקיימות במבנים גדולים. בכל קומה בבניין מותקן חיישן ששולח אותות לאזעקה.