ביקורת כיבוי אש – ביקורת שנתית

שריפה יכולה להתרחש בכל רגע, ולעיתים אפילו לא יהיה לה סימנים מקדימים. פתאום תמצאו את עצמכם מתמודדים עם אש ועשן כמעט בכל מקום. זה לא משנה אם מדובר על שריפה בדירה, בעסק או בכל מקום אחר. מהסיבה הזאת בדיוק ישנו צורך לבצע פעם אחת בשנה ביקורת כיבוי אש. הביקורת נועדה על מנת לבחון את כל הציוד, ולוודא כי הכל יפעל בצורה הנכונה. אם המערכות לא יפעלו כמו שצריך בזמן אמת, יהיה מאוד קשה להשתלט על השריפה. לא רק שהשריפה עצמה עלולה להשתולל, היא עשויה לפגוע ברכוש ואפילו בחיי אדם. זוהי הסיבה שבגללה אסור לכם לעבור לסדר היום על הנושא הזה, וחובה לבצע את הביקורת באופן עקבי. אם חלילה תפספסו את הביקורת, אתם עלולים למצוא את עצמכם בבעיה רצינית. תוכלו במו ידיכם להכשיר את השריפה הבאה, ולא יהיו לכם את הכלים לעצור אותה. עד שישתלטו על השריפה זה עלול להיות כבר מאוחר מידיי.

ביקורת אש
ביקורת אש

מהי הסיבה שחובה לבצע את הביקורת?

לכל מבנה בין אם מדובר על מבנה עסקים או מבנה מגורים נכנסים אנשים שונים. לא תמיד אלה יהיו הדיירים או האנשים שפוקדים את המבנה באופן קבוע. אותם אנשים ירצו לדעת כי בשעת סכנה, יהיה במבנה את הציוד הדרוש להגן עליהם. לפיכך החוק במדינת ישראל מחייב את האנשים שאחראים על המבנה לבצע ביקורת כיבוי אש. שמענו כבר לא מעט סיפורים על מקומות שבהם התחוללה שריפה שיצא משליטה. לא תרצו כי הסיפור הבא יתקשר אל המבנה שבו אתם נמצאים באופן קבוע. יתרה מכך הוכח כי ברגע שהציוד עובד בצורה תקינה אפשר להשתלט על השריפה בצורה מהירה.

ביקורת כבוי אש
ביקורת כבוי אש

מה עושים במסגרת ביקורת כיבוי אש?

לאחר שאתם מבצעים הזמנת ביקורת כיבוי אש חשוב לציין שבמהלך הביקורת עצמה בודקים את כל הציוד שקשור להתמודדות עם שריפה. בין אם מדובר על הגלאים השונים שאמורים להתריע על העשן ובין אם מדובר על כל המערך הקיים. כאשר השאיפה היא שבזמן אמת יהיה קל לבצע את הפעולות השונות על מנת להשתלט על השריפה. מספיק שפרט אחד קטן לא יעבוד כמו שצריך, ותמצאו את עצמכם במצב שבו השריפה תתחיל להשתולל. ישנה חשיבות לבחון את כל הציוד הקיים, וכמובן להמליץ על הציוד שחסר. כל זאת בשאיפה כי בזמן אמת השריפה תהיה בשליטה כבר מהשנייה הראשונה.

בדיקת מטפים שנתית
בדיקת מטפים שנתית

מי אחראי לבצע את הביקורת?

יש לא מעט חוסר הבנה בכל מה שקשור לאחריות על הזמנת הביקורת. לא מעט מהאנשים סבורים כי דווקא אנשים אחרים הם אלה שצריכים להזמין את הביקורת למבנה. אך אם אף אחד לא יבצע את הצעד הזה, אתם תמצאו את עצמכם במצב שבו לא תתבצע ביקורת. לכן בכל מבנה חובה למנות בן אדם שהוא זה שיהיה אחראי לזמן את הביקורת. לרוב מי שאחראי לזמן ביקורת כיבוי אש הוא וועד הבית או הבן אדם שבבעלותו נמצא המבנה. זה לא משנה אם מדובר על מבנה המיועד למגורים או מבנה המיועד לכל פעולה אחרת. יש תמיד בן אדם שהוא זה שאחראי על המבנה, ולכן הוא זה שצריך להזמין את הביקורת. אך הכי טוב מבחינתכם יהיה תמיד לבצע בדיקה מעמיקה ותיאום ציפיות.

למה צריך לבצע את הביקורת פעם בשנה?

יש כאלה שסבורים כי אפשר לבצע ביקורת כיבוי אש לעיתים רחוקות יותר. אך בפועל עליכם לקחת בחשבון כי לא מעט מהציוד עשוי להיחשק במהלך שנה אחת. הביקורת מתבצעת פעם בשנה על מנת לוודא כי אכן הציוד יפעל בצורה תקינה בזמן אמת. אם הביקורת תתבצע לעיתים רחוקות יותר, המצב עלול להיות כזה שלא יסייע לכם. הביקורת שבוצעה לפני כמה שנים כבר לא תהיה רלוונטית ליום שבו תתרחש השריפה. האינטרס שלכם בביצוע הבדיקה הוא שתדעו כי אפשר ללכת לישון בשקט. תוכלו לדעת את זה רק אם היא תתבצע באופן קבוע אחת לשנה. לצערכם אם היא תתבצע לעיתים רחוקות, זה לא יאפשר לכם ללכת לישון בשקט באופן קבוע.

ביקורת רכזת גילוי אש
ביקורת רכזת גילוי אש

מי יכול לבצע ביקורת כיבוי אש?

חשבתם כי תוכלו לבצע בעצמכם ביקורת שכזאת? אנו מציעים לכם לחשוב על כך פעם נוספת. ככל הנראה שאין לכם את הידע ואת המיומנות הדרושה על מנת לבצע את העבודה. את הביקורת יכול לבצע איש מקצוע אשר קיבל את ההכשרה ואת האסמכתא לעשות זאת. אם כבר החלטתם לבצע את הביקורת, לפחות תדעו כי היא תתבצע כמו שצריך. רק איש מקצוע מספיק מיומן ידע איך לאתר את התקלות השונות, וכמובן לשים עליהן את האצבע. אנשי מקצוע לא מיומנים יתקשו מאוד לאתר את התקלות השונות בזמן. פתאום תמצאו את עצמכם במצב שבו אתם עם הגב אל הקיר.

גלאי עשן ביקורת
גלאי עשן ביקורת

כמה עולה לבצע את הביקורת?

העלות של ביקורת כיבוי אש היא לא אחידה, ותוכלו לקבל הצעת מחיר שונה מכל חברה אחרת. זוהי הסיבה שבגללה כדאי לכם לבצע השוואת מחירים טרם תחילת החיפוש. אנו מדברים על עלות של כמה מאות שקלים לביקורת אחת, אך כמובן שיש מקרים יוצאים מן הכלל. כמה תשלמו על ביקורת מלאה? המחיר אמור לנוע בין 400-700 ₪. כמובן שככל שהעבודה תהיה גדולה יותר, כך המחיר גם הוא צפוי לעלות בהתאם. אם יש לכם תקציב מוגדר מראש מוטב כי תשימו אותו על השולחן כבר בתחילת הדרך.

ביקורת כבוי אש למפעלים
ביקורת כבוי אש למפעלים

איך בוחרים חברה לצורך ביקורת כיבוי אש?

אחד מהשלבים הכי חשובים הוא השלב שבו אתם נדרשים לבחור את החברה שתספק לכם שירות. הרי בחירה לא נכונה עלולה להוריד את כל המאמץ לטמיון. בחירה נכונה תאפשר לכם להשיג לא מעט יתרונות, ותביא לכם את השקט המיוחל.

  • עליכם לבחור חברה המגיעה עם ידע וניסיון בכל מה שקשור לביקורת אש. קיימות חברות עם רזומה עשיר, עליהן תוכלו לסמוך בעיניים עצומות. קיימות גם חברות הנמצאות בתחילת הדרך, ולא בטוח שהייתם רוצים לסמוך עליהן. מהסיבה הזאת אנו מציעים לכם להיות מאוד זהירים בהקשר הזה.
  • הזמינות של החברה לבצע ביקורת כיבוי אש היא גם פרמטר חשוב. הרי לא תרצו למצוא את עצמכם מתקשים לתאם מועד שבו החברה תגיע אליכם על מנת לבצע את עבודתה. מוטב כי החברה תהיה כזאת שתוכלו להזמין אותה מתי שהכי מסתדר לכם.
  • העלויות של ביקורת כיבוי אש הן דינמיות, ולפיכך יהיה עליכם לבחון את המחיר שאותו מציעה כל חברה. ברגע שהעלויות יהיו גבוהות מידיי, מוטב כי תפנו לחברה אחרת שתביא איתה מחירים גמישים יותר. הפרמטר של המחיר הוא פרמטר שלא ניתן להתעלם ממנו.
  • אחריות על העבודה גם היא עניין שהוא בגדר חובה. הבדיקה צריכה להיות מגובה עם אחריות במקרה שבו בזמן אמת אחד מהמכשירים לא יפעל. הרי אתם עושים את הבדיקה הזאת על מנת שתוכלו להיות רגועים. אחריות תרגיע אתכם, ותוריד מכם את הלחץ.
  • לסיום על מנת שתוכלו לעשות את הבחירה הנכונה יהיה עליכם לקרוא ביקורות. ביקורות של לקוחות שקיבלו שירות מאותה חברה, פתאום כל סימני השאלה ייעלמו. תדעו בדיוק איזה חברה הולכת לבצע עבורכם ביקורת כיבוי אש.