התקנת מערכת גילוי עשן – מדוע זה קריטי מבחינתכם?

בשנים האחרונות אנו רואים כי בכל מקום מבצעים התקנת מערכת גילוי עשן. החשיבות של מערכת גילוי עשן היא קריטית, וכזאת שיכולה לתרום לא מעט. בטח כאשר מתעוררת שריפה, והעשן הוא אמצעי הגילוי המקדים שלה. הרי כולם מכירים את המשפט הידוע: “אין עשן בלי אש”, על זה בדיוק מדובר. כאשר המערכת תזהה את העשן היא מיד תתריע על כך, ולרוב זה יהיה עוד לפני שהשריפה תפרוץ. הרי ברגע שהשריפה תהיה רצינית, יהיה מאוד קשה להשתלט עליה. במאמר הבא נסביר לכם את החשיבות של התקנה מקצועית של המערכת, וכמובן איך תוכלו להשתמש בה בתבונה. כך תוכלו למצוא את עצמכם הולכים לישון בלילה בשקט מתוך ידיעה כי יש מערכת מתקדמת שאמורה להגן עליכם. רגע לפני שאתם מחליטים האם להתקין את המערכת, כדאי לכם לקרוא את המאמר. הוא יאפשר לכם לדעת את כל מה שחובה להכיר, חלק מהדברים יהיו כאלה שאינכם מכירים.

התקנת מערכת גילוי עשן
התקנת מערכת גילוי עשן

מערכת שמסוגלת להציל חיים

אולי זה נשמע לכם מעט מרחיק לכת, אך המערכת הקטנה הזאת יכולה להציל את חייכם. באמצעות התקנת מערכת גילוי עשן תוכלו לאתר את השריפה בזמן עוד לפני שהיא תהיה מסכנת חיים. המערכת הזאת יודעת לזהות את העשן שמעיד על תחילתה של שריפה, וכמובן להתריע על כך. כל מי שישמע את ההתראה יבין מיד כי ככל הנראה ישנה שריפה במבנה. תגובה מהירה ביחד עם התרחקות מהמקום יכולה להציל את החיים של האנשים הנמצאים במבנה. לא משנה אם מדובר על החיים שלכם או על חייהם של אנשים אחרים הנמצאים בו. לעיתים מדובר על מבנה שמגיעים עליו עשרות רבות של אנשים בעת ובעונה אחת.

התקנת גלאי עשן
התקנת גלאי עשן

תוכלו לעזוב את המבנה ללא חשש

בכל פעם שאתם עוזבים את המבנה, אתם חוששים להגיע למציאות אחרת? בדיוק בשביל למנוע מצבים כאלה ישנו צורך לבצע התקנת מערכת גילוי עשן. המערכת מסוגלת להתריע לכם על תחילתה של שריפה גם כאשר אינכם נמצאים בקרבת מקום. הטכנולוגיה המתקדמת תאפשר לכם להיות עם היד על הדופק אפילו אם אתם רחוקים. המשמעות היא שתוכלו לבצע את כל הפעולות השונות, מבלי שתצטרכו לוותר על אף עניין. יש מי שיתריע לכם במקרה של סכנה כזאת או אחרת.

בדיקת גלאי עשן
בדיקת גלאי עשן

התקנת מערכת גילוי עשן אידיאלית לעסקים

אם יש לכם עסק, מבחינתכם זוהי חובה להתקין בו מערכת לגילוי עשן. בתוך העסק נמצאים עוד לקוחות רבים וגם עובדים שאתם אלה שאמורים להיות אחראים על ביטחונם. המשמעות היא שהתקנה של המערכת תאפשר לכם לוודא כי הכל בסדר. תוכלו להיות בשליטה גם כאשר אינכם נמצאים בתוך העסק עצמו. זה דומה מאוד לצורך במצלמות אבטחה שמאפשרות לכם לעקוב אחרי כל מה שקורה בזמן אמת. אם יש לכם עדיין ספק, המערכת הזאת יכולה לסייע לכם לשמור על הציוד שיש לכם בעסק. ככל הנראה יש לכם בעסק ציוד יקר ערך, ולא מעט אינפורמציה חשובה. אם לא תתפסו בזמן את השריפה היא עלולה להרוס את כל הציוד ולהעלים את כל האינפורמציה. פתאום תמצאו את עצמכם במצב שבו אתם צריכים להתחיל הכל מהתחלה.

ביקורת שנתית לגילוי עשן
ביקורת שנתית לגילוי עשן

מערכת אידילית גם לדירות ובתים פרטיים

יש כאלה שיוצאים מנקודת הנחה כי התקנת מערכת גילוי עשן מיועדת רק למוסדות ועסקים. אך בפועל המערכת הזאת יכולה לעשות עבודה מעולה גם בבתים פרטיים ובדירות שונות. כאשר המטרה המרכזית היא כמובן לשמור עליכם ועל בני המשפחה שלכם. כך תוכלו לעזוב את הדירה ללא חשש, מתוך ידיעה כי המערכת תתריע על כל סכנה שעלולה להימצא. בסופו של יום אתם צריכים לדעת כי אתם מוגנים מכל סכנה שלא תבוא. לא משנה אם מדובר על שריפה או כל עניין אחר. אך אל תגידו כי בבית שלכם לא יכולה להתרחש שריפה, לעיתים היא יכולה להתרחש מבלי שתדעו ממנה. הכי טוב מבחינתכם זה שתהיה לכם מערכת גילוי עשן שתאפשר לכם להיות רגועים כל הזמן.

האם ניתן לבצע התקנת מערכת גילוי עשן באופן עצמאי?

חושבים כי תוכלו להתקין את המערכת באופן עצמאי? אנו מציעים לכם לחשוב על כך פעם נוספת. אומנם זה נשמע כמו עניין פשוט, אך נדרשת הכשרה מיוחדת להתקנת מערכת גילוי עשן. לא תוכלו לבצע את המשימה הזאת באופן עצמאי, כל עוד אין לכם את ההכשרה הדרושה. על מנת להתקין את המערכת ישנו צורך להזמין חברה מקצועית אשר מתמחה בתחום. קיימות כל מיני חברות שונות המציעות שירותי התקנת מערכת גילוי עשן ואש. כל מה שאתם צריכים לעשות זה לפנות אל אחת מהחברות ולהזמין אותה אליכם. לאחר מכן תוכלו לדעת כי המערכת הותקנה כמו שצריך.

בדיקת רכזת אש
בדיקת רכזת אש

כמה עולה להתקין את המערכת בבית ובעסק?

העלות הכספית בוודאי מעסיקה אתכם לא מעט. הרי לא תרצו למצוא את עצמכם מתחייבים להתקין מערכת שהעלות הכספית של התקנתה לא אפשרית מבחינתכם. אך כאשר אתם חושבים על עלות ההתקנה, עליכם לזכור כי המערכת הזאת יכולה לחסוך לכם לא מעט כסף. אם תצליחו לתפוס את השריפה בזמן, תוכלו למנוע נזק שעלותו לא קטנה. לרוב העלות של התקנת מערכת גילוי עשן נע בין 1000 ₪ עד 2000 ₪. המחיר נקבע בהתאם לגודל של המבנה שבו הוא אמור להיות מותקן. 

התקנת מערכת גילוי עשן – מה צריך לדעת?

אישור התקנת מערכת גילוי עשן
אישור התקנת מערכת גילוי עשן

לפני שתבצעו התקנה של מערכת גילוי עשן, עליכם לקחת כמה דברים בחשבון. לשמחתכם, אנו ריכזנו לכם את כל האינפורמציה החשובה, לכן אתם רק צריכים לקרוא אותה. לאחר קריאה, תבינו בדיוק איך לבצע את ההתקנה בדיוק בצורה הנכונה עבורכם.

  • אין רק סוג אחד של מערכת לגילוי עשן לבית ולעסק. לכן אל תצאו מנקודת הנחה כי כל מערכת שתבחרו תהיה כזאת שתתרום לכם. השאיפה שלכם צריכה להיות לקבל מערכת שמתאימה לכם באופן אישי. כזאת שתוכלו לסמוך עליה שהיא תשמור עליכם ותסייע לכם.
  • המיקום של המערכת הוא קריטי לתפקודה. הרי אם המערכת לא תותקן במקום רלוונטי, היא לא תצליח לאתר את העשן בזמן. לכן בעת התקנת מערכת גילוי עשן ישנו צורך לשים לב למיקום שבו המערכת תותקן. תבחנו היטב כי המיקום הוא כזה שיאפשר לכם להיות רגועים.
  • איכות ההתקנה משפיעה באופן ישיר על התפקוד של המערכת כולה. המשמעות היא מאוד פשוטה, התקנה באיכות ירודה תביא לכך שהמערכת לא תפעל כמו שאתם רוצים. לכן גם אם העלות של ההתקנה מעט יקרה, עדיין שווה לשלם עליה בשביל לישון בשקט.
  • המערכת אומנם מיועדת עבור כולם, אך כמובן שישנם מקומות מסוימים הנמצאים בדרגת סיכון גבוהה. אותם מקומות חייבים להבין כי הימצאותה של מערכת גילוי עשן יכולה לעשות את ההבדל. הם אינם יכולים לוותר על התקנת המערכת הזאת אצלם במבנה.
  • לאחר התקנת מערכת גילוי עשן  ישנו צורך לבצע בדיקה תקופתית למערכת. כל זאת על מנת לוודא כי היא תקינה, ושתוכלו להיות בטוחים שהיא תפעל בזמן אמת. הרי לא תרצו למצוא את עצמכם במצב שבו המערכת לא תפעל כאשר תזדקקו לה.

קראו גם על: רכזת גילוי עשן