בדיקת מטפים שנתית – מה צריך לדעת

בדיקת מטפים שנתית
בדיקת מטפים שנתית

כמעט בכל בניין בכל סדר גודל ניתן יהיה לראות מטפים המיועדים לכיבוי אש. כמובן שאת המטפים נהוג להפעיל רק בשעת מצוקה, בשעה שבה מתחוללת שריפה במבנה. אך אסור לכם לנוח על זרי הדפנה ולצאת מנקודת הנחה כי המטפים תקינים. אם לא יצא לכם להשתמש במטפים בקביעות, לא מן הנמנע כי הם עשויים עשות בעיות בשעת מצוקה. זוהי הסיבה כי חובה עליכם לבצע בדיקת מטפים שנתית שמטרה לוודא את תקינותם. רק אחרי הבדיקה תוכלו להיות רגועים כי בשנה הקרובה אתם מוגנים. בשנה הקרובה תוכלו להשתמש במטפים על מנת לשמור עליכם ועל כל מי שנמצא בסביבה

מה המטרה של בדיקת מטף שנתית?

מטרת בדיקת מטפים שנתית היא לוודא שהמטפים במצב תקין ומוכנים לשימוש במקרה חירום. במהלך הבדיקה, טכנאי מוסמך יבדוק את הלחץ, האטמים ושאר חלקי המטף כדי לוודא שהם תקינים.

כל כמה זמן צריך לבדוק מטפים?

יש לבצע בדיקת מטפים על בסיס קבוע, ולבדוק אותם לפחות פעם בשנה. בדיקה זו צריכה להתבצע על ידי טכנאי מוסמך שיש לו את ההכשרה והניסיון הנדרשים כדי לזהות כל בעיה עם המטף.

מה עלי לחפש בחברת בדיקת מטפים?

כשמחפשים חברת בדיקת מטפים, חשוב לבחור בחברה מנוסה, בקיאה ובעלת מוניטין. לחברה צריכים להיות טכנאים מוסמכים שהוכשרו לבצע בדיקות, ועליהם להשתמש בציוד חדיש כדי לבדוק את המטפים. בנוסף, החברה צריכה להיות מסוגלת לספק דוח מפורט של תוצאות הבדיקה, כמו גם כל תיקונים או החלפות הדרושים.

לא השתמשתי במטפים – עדיין חובה לבדוק אותם?

דווקא כאשר לא משתמשים במטפים ישנה חובה לבדוק אותם  ביתר שאת הסיבה לכך היא שהמטפים שלא נמצאים בשימוש עלולים להיהרס או להישחק במהירות. דמיינו לעצמכם מצב שבו המטפים נמצאים ללא שימוש במשך שנים רבות, איך תוכלו לסמוך עליהם? דווקא בזמן שתצטרכו להשתמש בהם המטפים עלולים לזייף לא מעט. לכן גם אם אתם סבורים שהמטפים תקינים, חובה עליכם להזמין בדיקת מטפים. אחרי הבדיקה תוכלו לדעת כי לא תצטרכו להיות בחשש שהמטפים לא יעשו את עבודתם. בסוף המטף הוא האמצעי היחידי שעומד לרשותכם על מנת לכבות את השריפה באופן מידיי. אם לא תשתמשו במטפים כמו שצריך, בסוף השריפה עלולה להיות חמורה בהרבה מכפי שהיא הייתה עידן ביקורת אש מבצעת גם בדיקת מטפים חודשית

האם ישנה אפשרות לבצע בדיקת מטפים באופן עצמאי?

בדיקת מטפים שנתית
בדיקת מטפים שנתית

רוצים לחסוך כסף? זה בהחלט מובן, אך אסור לכם לנסות לחסוך על בטיחותכם או בטיחותם של קרובכם. כמו שכבר הבנתם המטפים משמשים אתכם על מנת להעניק מענה מידיי לשריפה שעלולה לפרוץ בכל רגע. לכם אין את הידע או את הניסיון הדרוש כדי לבחון את תקינות המטף. לבדוק את תאריך התפוגה או כל פרמטר אחר זה לא מה שנדרש לעשות. יש כל מיני מכשירים וציוד שנדרש על מנת לבחון את תקינות המטפים מבלי להרוס אותם. מהסיבה הזאת חובה עליכם להזמין חברה מקצועית אשר מתמחה בתחום ביקורת אש במיוחד בבדיקה של מטפים. רק בדרך הזאת תוכלו ללכת לישון בלילה כי תדעו שיש לכם מענה לכל תרחיש.

איך ניתן להוזיל את בדיקת מטפים שנתית העלות של הבדיקה?

אחרי שהסברנו לכם מדוע אסור לכם לנסות לבדוק את המטפים בעצמכם – כעת נסייע לכם לנסות לחסוך בכסף. ראשית עלות הבדיקה אצל רוב החברות המספקות בדיקה שכזאת היא דומה. הבדיקה אצל כל החברות מתבצעת פחות או יותר בדיוק באותה הדרך. אך כן תוכלו להוזיל במעט את העלויות על ידי השוואת מחירים בין החברות השונות. בתור צרכנים יש לכם את היכולת להשוואת מחירים, וכך תוכלו לחסוך כמה עשרות או מאות שקלים. אך שוב נציין כי איכות הבדיקה היא פרמטר שעליו לא תוכלו להתפשר. גם אם זה אומר שתצטרכו לשלם קצת יותר, זה בהחלט יהיה שווה את זה כאשר תסתכלו קדימה. אינכם יכולים לצאת בתחושה כי הבדיקה לא הייתה מספיק מקצועית.

האם ישנה אחריות לאחר בדיקת מטפים?

לא כל החברות מספקות אחריות על הבדיקה שאותה הם ביצעו. לכן מבחינתכם זה אמור להיות קו אדום בתהליך שאותו אתם מבצעים. מבחינתכם אין אפשרות לבחור חברה שלא מספקת אחריות על הבדיקה שאותה היא ביצעה. רק כאשר החברה תספק אחריות, תוכלו לדעת כי היא עומדת מאחורי הבדיקה. מראש תעמידו את התנאי הספציפי הזה כתנאי סף בקבלת ההחלטות. יש לכם את היכולת בתור צרכנים לדאוג לכך שתבחרו את החברה הנכונה לכם. חברה שמספקת אחריות תספק לכם מענה במקרה כל בעיה או עניין שתרצו לקבל עליו תשובות. שילמתם לא מעט על הבדיקה הספציפית הזאת. לאחר האחריות היא פרמטר שעליו אין מקום לספקות או חלילה לסימני שאלה בעת בדיקת תקינות מטפים

מהם חובה לבדוק בעת בדיקה של מטפים?

  • אחד מהדברים הכי חשובים שצריך לבדוק בעת בדיקת המטפים זה האם המטפים פגי תוקף לכל מטף יש תאריך שבו הוא פג תוקף, ולכן חובה לבחון כי התאריך לא חלף. זוהי אחת מהבדיקות הכי חשובות בכל מי שמתמחה בנושא הזה ישים אליה לב מראש.
  • בעת בדיקת מטפים בוחנים את הימצאותם של המטפים במקום נכון. יש מקומות שעלולים להוות סכנה למטף, ולכן חובה לבחור את המיקום האידיאלי. החברה שמבצעת את הבדיקה בוחנת בין היתר את הסביבה השונה על מנת להבין כי תוכלו להשתמש בו גם בשעת מצוקה.
  • התקינות החיצונית של המטף גם היא נבדקת במהלך בדיקת מטפים שנתית. כל סממן חיצוני שעשוי להוות בעיה עלול לגרום לכך שהמטף לא יהיה תקין או רלוונטי לשימוש. לכן מבצעים סקירה מקיפה של כל המטף מכל כיוון אפשרי על מנת להסיר סימני שאלה בעת בדיקת תקינות מטפים

מכיוון שיש לא מעט דברים שחובה לבחון אותם, אסור לכם לנסות לקחת את המושכות לידיים שלכם. תוכלו למצוא בקלות חברה שתשמח להעניק לכם שירות ותאפשר לכם להיות רגועים. תוכלו לדעת כי המטף יהיה מוכן לשימוש מתי שתראו לנכון אנחנו מבצעים גם בדיקת מטפים חודשית

איך בוחרים חברה אשר מספקת בדיקת מטפים?

יש כל מיני פרמטרים שאליהם תהיו מוכרחים לשים לב בעת בחירת החברה האידיאלית. קחו בחשבון כי האחריות על הבדיקה נמצאת בידיים של החברה, אך האחריות לבחירה נכונה נמצאת בידיים שלכם. זוהי הסיבה כי תצטרכו לבחון את הניסיון ואת המיומנות של החברה. חברה המנוסה זמן רב בהקשר של בדיקה שכזאת תדע לזהות בעיות שחברות לא מנוסות יתקשו לאתר. בנוסף תוכלו לשמוע המלצות של לקוחות אחרים אשר קיבלו מאותה חברה שירות. תוכלו לבחור בחברה שיש לה המלצות רבות, כך תדעו כי אתם מתקדמים בדרך הנכונה.

כמה עולה בדיקה מקצועית של מטפים?

העלות של בדיקת מטפים היא לא אחידה, שכן יש עוד דברים נוספים שניתן לבדוק במקביל. מהסיבה הזאת הצעת מחיר סופית אמורה להיות הצעת מחיר אישית לכל עסק או בניין בנפרד. אל תצאו מנקודת הנחה כי המחירים שתבלו באופן כללי הם כאלה שתוכלו להסתמך עליהם גם במקרה שלכם. לרוב העלויות מדברות על הוצאה של 300-500 ₪ לבדיקה שנתית. אך כמו שאתם מתארים לעצמכם המחירים עשויים להשתנות לא מעט. מה שגם אם הבדיקה מתבצעת בתדירות שכיחה יותר גם העלות צפויה לרדת בהתאם. אנו לא מציעים לבחור את החברה על סמך העלויות שהיא מציעה.

מה אמורים לקבל בסוף בדיקת מטפים?

בדיקת מטפים שנתית
בדיקת מטפים שנתית

חובה עליכם להבין מה תצטרכו לקבל כאשר החברה מסיימת לבצע את הבדיקה שלה. ראשית כל מטף או ציוד כיבוי אש שעבר את הבדיקה בהצלחה יסומן. הסימון ברוב המקרים מתבצע על ידי הדבקת מדבקה מיוחדת שכתוב עליה את מועד הבדיקה. כך תוכלו לדעת מתי בדיוק התבצעה הבדיקה האחרונה, ומתי יהיה עליכם לבצע בדיקה נוספת. בנוסף חברות מקצועיות מספקות גם סיקור מקיף של תמונת המצב. כלומר תיאור הליקויים השונים שהתגלו כתוצאה מהבדיקה. אם לא התגלו ליקויים, ישנן חברות כי מציינות את השורה התחתונה בטופס מטעמן. בסוף המסמכים והמדבקות הן האסמכתא שלכם על כך שעשיתם את מה שנדרש מכם.