דרישות כיבוי אש לבית פרטי

דרישות כיבוי אש בבית פרטי

בתים רבים קיימים ברחבי הארץ והם בעלי אופי שונה ומשתנה האחד מן השני. כאשר מדובר באישור כיבוי אש יש לבדוק  בוודאות האם מדובר בבית או עסק, או מבנה מגורים, מבנה ציבורי וכן הלאה ולבצע את ההתאמות הנדרשות על פי החוק. בתוך קטגוריית “מבני מגורים” קיים המונח “בית פרטי” שהוא בית צמוד קרקע בעל חלקה בעלת כניסה נפרדת. ממה דרישות כיבוי אש לבית פרטי שונות מההנחיות עבור בנייני מגורים רבי קומות או בתי עסק.

דרישות כיבוי אש לבית פרטי מתחלקות גם הן לשתי קטגוריות עיקריות:

  • דרישות כיבוי אש לבית פרטי שעדיין לא נבנה
  • דרישות כיבוי אש לבית פרטי שכבר  קיים.
  • בדיקת ממונה בטיחות באש בעל הסמכה בכיבוי אש

כאשר מדובר באישורים לבית פרטי אשר טרם נבנה, אנו עוסקים בהכנת  לטופס 4 שנותן אישור האכלוס לבית. עוד בשלב תכנון המבנה יש צורך לראות היכן ימוקם ציוד כיבוי אש על פי חוק ובעת הגשת הבקשה לטופס 4 , יש להגיע לנציג המקומי של הרשות הארצית לכבאות והצלה עם 3 אישורים המעידים על תקינותם של מערכות מיגון אש בבית.

דרישות כיבוי אש לבית פרטי

דרישות כיבוי אש לבית פרטי קיים

כאשר אתם עומדים לרכוש בית פרטי קיים אשר קיבל טופס אכלוס לפני שנים, יש לבדוק כי ישנם דרישות מטעם הרשות הארצית לכבאות והצלה בכל הנוגע לבטיחות אש. במבנה מגורים פרטי אשר גודלו הפנימי אינו עולה על 500 מ”ר יש להתקין את אמצעי המיגון לבטיחות אש הבאים על מנת לעמוד בתקנים כיבוי אש

  • מטף 3 ק”ג – יעמוד בסמוך לכניסה לבית. המטף הנדרש הינו מטף אבקה והוא המומלץ והפופולארי ביותר.לכיבוי שריפות בדירות
  •  גם גלאי עשן עצמאי – ימוקם בכניסה לכל חדר ובחדרי השינה הנמצאים ברחבי הבית גם אם מדובר ביותר ממפלס אחד.על מנת להתריע על דלקת אש
  • גלגלונים – גלגלון כיבוי ¾ המחובר ישירות אל מערכת המים ימוקם בכניסה אל בית המגורים.לגישה נוחה לשליטה על האש במהירות

הרשות הארצית לכבאות והצלה דורשת על פי חוק את 3 האמצעים הללו, אבל על מנת להיות בטוחים ושקטים יותר מומלץ אף להתקין בבתים פרטיים מערכת מונעת אש ספרינקלרים מתקדמת הפועלת באופן אוטומטי. המערכת הזו הינה חדשה ומונעת אובדן של חיי אדם ונזק עצום לרכוש. התקנתה של המערכת אינה מסורבלת ויכולה להציל חיים בעת אירועי חירום .גם שאתם לא נמצאים במקום בנוסף יש לבצע ביקורת שנתית על ידי איש מיקצוע מתאים לתקינות הספרינקלים

בשביל שבית פרטי יקבל אישור טופס 4 – היינו – אישור אכלוס, הוא חייב לעמוד בכל תקנות הבטיחות, לרבות תקנות הבטיחות באש. עידן ביקורת אש מציעה לכם את כל השירותים הנדרשים לאבזור הבית ולקבלת כל האישורים הנדרשים לקבלת טופס 4.

צרו קשר עם נציגי עידן ביקורת אש, ונשמח לעמוד לרשותכם 053-4601194

הפירוט המלא של כל הדרישות אשר בית פרטי חייב לעמוד בהן על פי הקריטריונים של מכבי האש:בשביל לקבל אישור כיבוי אש תקף
  • גלאי אש עצמאי – גלאי עצמאי חייב להיות מותקן בכניסה לכל אחד מחדרי השינה בכל אחת מהקומות.
  • גלגלון כיבוי אש – בסמוך לכניסה לבית חייב להימצא גלגלון כיבוי אש אשר יאפשר השתלטות מיידית על האש, במידת הצורך.
  • מטף כיבוי אש – בנוסף לגלגלון, בסמוך לכניסה לבית פרטי חייב להימצא גם מטף כיבוי של 3-6 קילוגרם, לטובת השתלטות מיידית על הדליקה.

ביקורת של הבית הפרטי חייבת לכלול מידע מפורט לגבי הימצאותם של אביזרי כיבוי אש, לרבות:

  • גלאי עשן עצמאי בעל תו תקן 1220 חלק 5, אשר מחובר לרשת החשמל של הבית ומגובה באמצעות סוללה.
  • גלגלון כיבוי “3/4 המוזן מרשת מים “1 (צנרת עשויה מתכת) ותואם את תו התקן 2206.
  • מטף כיבוי אש באבקה של 6-3 קילוגרם, כמפורט לעיל.

איך מקבלים טופס 4 ? יש להגיש לרשויות כיבוי האש שלושה אישורים:

אישור לגבי תקינות הגלאים והיותם בעלי תו תקן ישראלי 1220 חלק 5 – אישור זה צריך להינתן או על ידי הגורם שסיפק את הגלאים עצמם. רק לאחר התקנת כל אביזרי מיגון האש הנדרשים כמפורט לעיל והשגת כל האישורים הנדרשים מהגורמים המוסמכים – אפשר להגיש בקשה לקבלת טופס 4.

האישור כרוך בביצוע בדיקה מטעם מכבי האש, הכולל ביקור של נציג מטעמה במקום על מנת לוודא שכל עזרי המיגון מפני אש אכן מותקנים שם ובחינה יסודית של האישורים, על מנת לוודא שהם אכן מאשרים את תקינות האביזרים ושהם ניתנו על ידי גורמים מוסמכים ומוכרים.

רק לאחר ביצוע הבדיקות הללו אפשר יהיה לקבל טופס 4 ולאכלס את המבנה.
אם אתם מתכננים לפתוח עסק חדש חדש עליכם לדעת כי הרשות לכיבוי אש דורשת לעמוד בדרישות אש  מעסקים וחברות, בהתאם לסוג העסק. ישנה דרישות בסיסיות, אשר עליכם לבצע על מנת לקבל רישיון עסק והיא הכנת סקיצה. על מבנה העסק שלכם  בעת הגעתכם לרשות במתן בקשה לרישיון עסק,  הכוללת: מנדפים ומערכות אוויר, לוחות חשמל, ציוד כיבוי אש, פתחים ויציאות, סוגי חומרי הבנייה של המבנה, מערכת מים לכיבוי ומערכת גז בכדי לקבל תמונה כוללת על המבנה

מומלץ לבצע ביקורת אש לבית פרטי על ידי אנשי מקצוע שעברו הכשרה מתאימה לאש

דרישות כיבוי אש לבית פרטי

מי הוא ממונה בטיחות באש?

יועץ בטיחות באש הוא איש מקצוע, אשר סיים קורס “ממונה בטיחות אש” ומחזיק בתעודת גמר קורס המוכרת על ידי משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים.

יועץ בטיחות באש מחויב להיות בקיא בכל התקנות הנדרשות והנהלים בהיערכות לשריפה, בשגרה ובחירום, תוך הקניית ידע עיוני ומעשי לממוני בטיחות במוסד בכל הנוגע לבטיחות באש בשגרה ובחירום.

יועץ בטיחות באש מחויב לוודא את הימצאות גלאי עשן, מערכת רכזת האש, מטפי כיבוי, צינורות כיבוי, ספרינקלרים, מסכות חמצן, פנסי עשן וכל הציוד הנוסף הנדרש ואת תקינותו המלאה כדי לאשר באופן חוקי את פעילות המוסד. ולבדוק את תקינותם

למה חשוב לבצע ביקורת אש 

מערכות גילוי וכיבוי אש פועלת במספר מישורים. ראשית, הן מאפשרות להתריע באמצעות צליל חזק על המצאות עשן או פחמן דו חמצני הנפלט לאוויר בשלבים הראשונים של דליקה. באם לא כובתה השריפה, ניתן להגדיר את המערכות השונות להפעיל מתזים ולפזר חומרים המכבים את השריפה. בנוסף, אזעקות מיוחדות המופעלות על ידי גלאי חום ולהבה, מסייעות לפנות את הנמצאים בחללים המסוכנים במהירות.

עידן ביקורת אש כאן לשירותכם

מומחי עידן ביקורת אש ישמחו לעזור לכם בייעוץ מקצועי להתאמת אמצעי בטיחות אש, בדיקות לצורך קבלת אישורי תקינות לחברות ובתי עסק\ התאמת מטף כיבוי אש לצרכים ולתנאי השטח ועוד.

חברתינו מציעה לכם סיוע כולל בהשגת טופס 4 – טופס אישור אכלוס לבית הפרטי שלכם.

אנחנו מציעים התקנה של כל עזרי המיגון מפני אש בדיוק על פי התקנות, ומספקים את כל האישורים הנדרשים – בדיוק כמפורט בתקנות.

המידע הכלול באתר זה – כללי ואינו מהווה תחליף לקבלת חוות דעת מקצועית. אף כי נעשה מאמץ למנוע אי דיוקים, ייתכן שנפלו באתר טעויות. לפיכך השימוש במידע הכלול באתר הינו על אחריותו הבלעדית של המשתמש ועידן ביקורת אש לא תהא אחראית בצורה כלשהי לתוכנו או לשימוש בו.