גילוי וכיבוי אש

גילוי וכיבוי אש

גילוי כיבוי אש-כמו בתעשיות רבות אחרות, מערכות גילוי אש היוו דאגה בטיחותית גדולה שלעתים קרובות מתעלמים ממנה.

מערכות גילוי וכיבוי אש תקניות נדרשות בכל עסק הפועל ממשרד או מפעל ובכל מוסד רשמי. מערכות גילוי אש נדרשות לזהות נוכחות של שריפה לפני שהיא התפשטה מספיק כדי לגרום נזק. מטרתן של מערכות כיבוי היא לעצור את התפשטות השריפות בכל המבנה או האזור.

שתי המטרות לגילוי וכיבוי אש יכולות לשמש במגוון הגדרות, אך שתיהן חיוניות עבור כל עסק או מוסד רשמי שרוצה לשמור על בטיחות ולהימנע מכל נזק או נזק שנגרם כתוצאה משריפה.

עובדה שמערכות גילוי וכיבוי אש נדרשות בכל עסק הפועל ממשרד או מפעל ובכל מוסד רשמי. למערכות אלו, לדברי משמן, 2 מטרות: זיהוי ומניעה.

הבניינים המסחריים המודרניים משתמשים במערכות גילוי וכיבוי אש אלה כאשר הם פועלים ממשרדים או מפעלים. הם נדרשים גם במוסדות כמו בתי חולים, בתי ספר, אוניברסיטאות וכו’.

בעשורים האחרונים חלה התקדמות בתחום טכנולוגיית גילוי וכיבוי האש שניתן לראות באמצעות המצאות שונות כמו גלאי העשן שהומצא על ידי ג’ורג’ א. ביילי בשנת 1890 אשר סייע לאנשים לזהות שריפות לפני שהן מתחילות.

משמן מסכם ברעיון שתמיד יהיה מקום לשיפור של מערכות אלו, מה שעשוי להוביל לתקני בטיחות טובים יותר עבור

רוב מערכות גילוי האש, אומר משמן, בעייתיות. הם לא מזהים במדויק עשן שנגרם למעשה מחומר בוער. הפתרון היחיד לכך הוא לסמוך על אדם שיזהה וכיבוי שריפות אלו.

במקרים מסוימים, משמן אומר שהדרך הטובה ביותר להתמודד עם בעיית אזעקות השווא היא באמצעות חיישנים שיכולים להבחין בין אש לחומר בוער בפחי אשפה.

בינה מלאכותית הפכה לכלי חיוני במניעת שריפות מכיוון שהיא יכולה לסייע באוטומציה של תהליכים שונים במקום העבודה ולהקל בהרבה על אנשים העובדים שם.

על מה מערכת גילוי אש מבוססת?

מערכת זו אינה רק מערכת גילוי אש.  הגלאי ישמיע אזעקה כאשר יש עשן או אש, בהתאם לסוג התנועה דרך מבוך המוטבע בגלאי.

חלק מהגלאים הללו הם פוטואלקטריים ומזהים את האש בהתאם לתנועת העשן במבוך שלה. חלקן מבוססות על Boss, כמו מערכות גלאים אחרות המנטרות גם הן לעשן והפסקות חשמל וכן מחוברות לתחנות ניטור מרכזיות.

מערכת אזעקת אש יכולה לסייע באיתור שריפות לפני שהן הופכות למצב חירום. זה יכול להיות מבוסס על גלאי פוטו-אלקטרי או אחד עם מבוך.

הגלאים הפוטואלקטריים מיוצרים באמצעות טכנולוגיית זיהוי אור המשווה את עוצמת האור לתבניות ותנועה, אשר לאחר מכן מפעילה אזעקה כאשר מתגלה עשן או אש.

אגב, יש לו גם תכונה שלא תשדר אזעקות שווא.

מערכת גילוי האש היא מערכת בטיחות המגנה על המבנה מפני סכנות אש. מדובר ברשת מורכבת של חיישנים וציוד, שנותנת לדיירי הבניין אזהרה לפני שמתרחשת שריפה ממשית.

גילוי כיבוי אש
גילוי כיבוי אש

מטף כיבוי אש לעסקים שנותן מענה בזמן אמת

מערכות גילוי אש משמשות בעיקר בבניינים בעלי קומות רבות או כאלו שיש להם מסדרונות וגרמי מדרגות צרים. הצעד הראשון שיש לנקוט יהיה זיהוי של חום, עשן או אזעקת אש על ידי ספרינקלרים אלה בתוך הבניין.

הנחת היסוד של גלאי אש אלו היא פשוטה: הם עובדים עם פריקה אינדיבידואלית של כל אחד ואחד מהספרינקלרים המוטבעים בתקרה ובקיר, כך שאירוע זה מאפיין כל ספרינקלרים.

ישנם שלושה סוגים שונים של מערכות כיבוי אש – ידניות, אוטומטיות והיברידיות.

הוא יוצר קונוס של מי כיבוי אש בגובה מסוים ולרוב הוא מכסה אזור קרוב לחדר שלו. למערכות אלו יש גם לוחית לחץ המופעלת על ידי גלאים בעלי שלושה מצבים כגון עשן או חום. מערכת זו תוכננה לעמוד בתנאים קשים כמו רעידות אדמה

מערכות גילוי אש אלו מותקנות באופן מסורתי במבנים מסחריים, מפעלים, מחסנים ותשתיות אחרות בעלות רמות סיכון גבוהות לשריפות. לדוגמה, מערכות מסוג זה משמשות לעתים קרובות במפעלים שבהם יש יותר סיכון לשריפה מאשר בחצרים משרדיים כמו בתים או דירות.

מערכת גילוי אש היא מערכת המספקת את היכולת לזהות, לנתח ולדווח על אירועים.

השריפות מתגלות על ידי תאים פוטו-אלקטריים המותקנים על קירות ותקרות היכולים לעמוד בטמפרטורות גבוהות. תאים אלו שולחים אות חשמלי לשבב מחשב בממטרות כאשר הם מזהים חום. שבב המחשב מפעיל את שחרור המים מהממטרות המחוברות אליו.

מערכות כיבוי אש אלו מתבססות על פריקה אינדיבידואלית של כל אחד ואחד מהספרינקלרים המשובצים בתקרה ובקיר, כך שאירוע זה מאפיין כל ספרינקלרים. על מנת לוודא שלא ניצת אש מאירועים אלו, קיים גם גיבוי סוללה למערכות אלו.

גילוי כיבוי אש
גילוי כיבוי אש

גילוי וכיבוי אש

מטפים חשובים מאוד לבטיחותנו. הם נועדו להגן עלינו מפני תאונות שריפה כאשר אין לנו מים בהישג יד. לכן, תמיד חשוב לשמור על הבית שלך בטוח וללא אש.

יש הרבה כללים לגבי מה שאתה צריך לעשות לפני שאתה נפטר ממטף כיבוי אש ישן. חלק מהמדינות דורשות להיפטר מכל המטפים שפג תוקפם או שאינם שמישים, בעוד שחלק דורשות פשוט להיפטר מהמטפים שפג תוקפם.

לפני שנפטרים ממטף כיבוי אש ישן, ודא שהוא יבש וכל התכולה הוצאה מהמיכל, אחרת עלול להיווצר סיכון לעצמך ולמשפחתך. במקרה שכבר יש לך מטף כיבוי אש שפג תוקפו, אנא עקוב אחר השלבים במדריך זה כדי להיפטר ממנו.

כל מה שאתה צריך זה שקית אשפה, סרט חזק, פטיש וגרזן.

מדריך זה יראה לכם מה לעשות אם יש לכם בבית מטף כיבוי אש שפג תוקפו.

אולי אתם תוהים מתי זה בטוח להיפטר ממטף כיבוי אש שפג תוקפו בביתכם.

לפי האגודה הלאומית להגנה מפני שריפות, אין להשתמש במטף שפג תוקפו לכיבוי אש בוערת, ולכן לא בטוח להשתמש בו. ה-NFPA ממליצה למשקי בית לשכור קבלן הריסה מקצועי או להתקשר למכבי האש המקומיים אם הם אינם מסוגלים להשליך בבטחה את המטפים שפג תוקפם.

מדריך זה יעזור לכם לנווט בתהליך של סילוק מטף כיבוי אש שפג תוקפו בביתכם על ידי הדגשת שאלות נפוצות והבהרת השלבים שעליכם לנקוט על מנת להיפטר מהמכשיר.

בואו נסתכל מקרוב על מדוע כדאי להיפטר ממטף כיבוי אש שפג תוקפו?

לחברות מסוימות, כמו בתי מלון ותיאטראות, יש הנחיות ספציפיות מתי בטוח לזרוק מטף כיבוי אש שפג תוקפו. בדוק את האינפוגרפיקה הזו כדי לגלות מתי החברה שלך אומרת לזרוק מטף שפג תוקפו.

מדוע כדאי להיפטר ממטף כיבוי אש שפג תוקפו:

– במצב בו אין לחברה הנחיות משלה, אולי בטוח יותר להשתמש בשירות של איש מקצוע.

– עלות סילוק המיכל עשויה לעלות על כל אחריות פוטנציאלית.

גם אם אינכם יודעים כיצד להשתמש במטף, עדיין יש כמה סיבות מדוע כדאי לכם להיפטר ממנו.

חשוב לדעת מהם החוקים להיפטר ממטף כיבוי אש שפג תוקפו במדינתך. לחלק מהמדינות יש הנחיות ספציפיות להיפטר ממטף כיבוי אש שפג תוקפו, בעוד שאחרות אינן מציינות הנחיות כלשהן. עדיף להיות בטוח מאשר להצטער ולהיות בטוח שאתה פועל לפי הכללים.

מטפים הם חובה בכל מבנה. הם משמשים לכיבוי שריפות ולוודא שהן לא מתפשטות. אם אתם מתכוונים להיפטר ממטף כיבוי אש שפג תוקפו, ודא שהוא מסולק כהלכה.

גילוי כיבוי אש
גילוי כיבוי אש

מה זה אומר כשפג תוקפם של מטפי האש שלך

אז מה עושים כשפג תוקפו של המטף? עליך למצוא מטף שפג תוקפו, להסיר את תאריך התפוגה הקיים, ולאחר מכן להשתמש בו לפי הצורך.

מטפים שפג תוקפם:

-התקשר לעידן ביקורת אש כדי לקבל סיוע בזיהוי תחליף תקף לאחד שפג תוקפו

תאריך התפוגה על מטף מודפס בדרך כלל על הצד של המיכל עצמו.

גילוי כיבוי אש
גילוי כיבוי אש

איך נבצע תקינות שנתית למטפים בעסק?

בדיקות סדירות של המטפים הן קריטיות כדי לוודא שהם עדיין פועלים ותקינים.

בדיקה שנתית סטנדרטית מחייבת הנחיה פשוטה שלב אחר שלב שאנשי הצוות יכולים לעקוב אחריה. התהליך צריך לבצע את השלבים הבאים:

1) בדוק אם המטף טעון ובמצב תקין. ניתן לעשות זאת באמצעות בדיקה ויזואלית במקום בו הוא ממוקם או באמצעות מכשיר אלחוטי שיועד למשימה זו.

2) בדוק אם יש נזק כלשהו למכסה או לזרבובית שעלול למנוע מהם לפעול כראוי. אם קיים נזק כלשהו, פנה ליצרן לקבלת חלקי חילוף למכשיר זה.

3) בדוק אם יש תוויות המציינות מתי הוא נבדק לאחרונה וכן מתי הוא יוצר וודא שתאריכים אלו מעודכנים

ישנן מספר דרכים לבצע בדיקה שנתית של המטפים בבניין או במשרד שלכם.

ראשית, תוכלו לגרום לעובדים שלכם להירשם למשמרת בה הם יבדקו את המטפים ויוודאו שהם פועלים כראוי. אם זה לא אפשרי לעשות זאת, אתה יכול גם לעשות זאת בעצמך.

אם לחברה שלך יש חוזה תחזוקה עם הספק שלה, אז הבדיקה השנתית כלולה בחוזה שלהם. עליך לפנות לספק שלך אם אתה זקוק לסיוע נוסף לביצוע בדיקה שנתית בבית או במקום העבודה.

אחד מאמצעי הבטיחות החשובים ביותר בכל עסק הוא הימצאות מטפים. מטפים יעילים יכולים לכבות שריפה במהירות וביעילות, ולכן הם לרוב חובה.

האם מטף פגום צריך להשליך לזבל או למסור לאיש מקצוע בשל החומרים המצויים בוא?

זו שאלה שעלתה לדיון לאחרונה. אפשר לומר בבטחה שאסור להסתכל על מטפים כמו חפצים רגילים. אם הם פגומים או שבורים, יש להיפטר מהם כראוי.

 אלה שיש להם ניסיון בטיפול בכימיקלים אלה הם האנשים הנכונים להתייעץ, כמו גם מומחים לדליקה.

 בגלל הכימיקלים המצויים בתוך הגליל, לא ניתן פשוט לזרוק אותו.

מאמר זה מסביר אם יש להשליך מטף פגום או לתרום לאנשי מקצוע. המאמר מביא גם שיקולים נוספים ותרחישים שונים שכדאי לחשוב עליהם כשאתה מחליט מה לעשות עם מטף פגום

יש הרבה סיבות טובות שבגללן כדאי לתת את המטף לאיש מקצוע בגלל החומרים שנמצאים בפנים.

גילוי וכיבוי אש

מטף כיבוי אש עשוי במקור מפלדה וניתן למיחזור. אם הוא ריק, מתקן המיחזור המקומי יספק הנחיות למיחזור מיכל הפלדה. כדי לוודא שלא נשאר לחץ בצילינדר, לחץ על הידית והסר את ראש הצילינדר.

אם מטף ניזוק עקב שימוש לרעה, יש להשליך אותו.

למה חשוב שיהיה בבית העסק שלנו תהיה מערכת גילוי כיבוי אש עליך לבדוק תחילה עם חברה מתחזקת מורשת כדי לוודא שניתן למחזר את המיכל לפני לזרוק אותו לאשפה.

אחרים יאמרו שהם יכולים להשתמש בו רק פעם אחת ואז צריך לזרוק אותו.

שאלה זו עוסקת לא רק במטפים אלא גם בזיהום סביבתי.

התשובה תהיה תלויה מה ההעדפה שלך ועם מה אתה מרגיש בנוח.

מה הוא אורך החיים של מטף כיבוי אש?

זה נכון ברוב המקרים אך ישנם גורמים מסוימים שקובעים את תוחלת החיים של מטף.

בין אם אתם גרים בקוטג’ כפרי או בדירה, הסיכוי לשריפה אינו קלוש עד אפס. ישנם שני סוגים של שריפות הגורמות במהלך מהלכן נזק למבנים: מבני וחשמלי.

ב-ANSI/NFPA 12A-2011, התקן לבטיחות עבור מטפים, אין המלצות ספציפיות לכמה זמן מטף צריך להחזיק מעמד. היצרנים אינם יכולים להבטיח תוחלת חיים מסוימת מכיוון שהיא תלויה בשמיר.

כתוצאה מהיעדר תאריכי תפוגה, חשוב לכם לבחון את המטפים שלכם לפחות פעם בשנה. כדאי גם להקפיד להחליף אותם בעת הצורך (בהתאם למצב המטף שלך). אם הוא עדיין פעיל, עליך לוודא שנותרו לך תוויות והוראות עדכניות.

תוחלת החיים של מטף כיבוי אש ממוצעת יכולה להיות בין1 – 6 שנים. עם זאת, מספרים אלה תלויים מאוד במקום ובאופן השימוש בהם.

גילוי וכיבוי אש

חיי המדף של מטף הם בדרך כלל די ארוכים. למעשה, זה יכול להשתנות באופן דרסטי בהתאם ליצרן ולדגם. סוגים מסוימים של מטפים טובים לעשרות שנים.

כיום, לא קל לדעת מתי יש להחליף את המטף.

הצעד הראשון יהיה לראות אם למטף עדיין יש זרימה או לחץ על שתי הידיות שלו. אם זה עדיין מסוגל לתפקד כראוי, אז זה בטוח לשימוש עוד זמן מה.

תכונה חשובה נוספת של מטף תהיה העיצוב והצבע שלו.

מטפים הם משהו שרוב האנשים לא חושבים עליו כשהם בבית. אנו נוטים להניח שהמטף יחזיק מעמד כל עוד אנו עושים זאת והוא רכישה חד פעמית. עם זאת, ישנם גורמים רבים שיכולים להשפיע על חייו של מטף כיבוי אש.

 . בכל מקרה לא ניתן לעשות בהם שימוש חוזר לאחר שפג תוקפם.