מילוי מטפים

מילוי מטפים

החלפת מטף

איפה ממלאים מטף

המומחים של עידן ביקורת אש מספקים מילוי מטפים שירותי אספקה, התקנה ותחזוקה מלאה של ציוד כיבוי אש  מכל הסוגים. בין היתר מתמחה החברה במילוי מטפים במעבדה מוסמכת המיועדים עבור לקוחות במגזר הפרטי, התעשייתי או הציבורי. נציגנו מגיעים עד בית הלקוח או העסק תוך זמן קצר, ומבצעים את המילוי תוך הקפדה על הוראות הבטיחות.

יש לנו את הניסיון הדרוש על מנת לזהות מטפים פגומים או להמליץ ללקוחות על אמצעים יעילים עבור גילוי וכיבוי אש, גלאי עשן עצמאיים לבתים, שילוט פולט אור ושלטי הכוונה. אנו מרכזים את כל סל השירותים תחת קורת גג אחת במטרה להקל על הלקוח ולהוזיל מחירים.

מילוי מטפים?

לאחר הפעלה ראשונית של המטף לא ניתן להשתמש בו שוב למה?. ההפעלה באה לידי ביטוי בפתיחה של הנצרה, כאשר מילוי מחודש מתבצע אך ורק באמצעות תחזוקאי מטפה מוסמך. אנו מעסיקים ממונה בטיחות באש ומקפידים על שורה ארוכה של הסמכות:

איך ממלאים מטפים שהם יהיו מוכנים לכל מקרה שלא יבוא?

כולנו מקווים כי לא נצטרך לעשות שימוש במטפים אותם אנחנו מתקינים במקומות השונים לצורך כיבוי אש. לא כדאי לזלזל בהתקנה שלהם כמו גם בתחזוקה ההולמת שלהם, על מנת שאלו יהיו תמיד מוכנים ומזומנים לכל מקרה ועל כל שריפה או בערה שתבוא/ מילוי מטפים זוהי אחת הפעולות החשובות ביותר אשר אותה עלינו לבצע למען השמירה על הביטחון והבטיחות שלנו.

חברת עידן ביקורת אש מציעה  את השירות של מילוי מטפים על ידי מעבדה מוסמכת לכל מקום בנוסף לאספקה ולהתקנה של כל הציוד המיועד לצורך כיבוי אש. בנוסף לאספקת כל הציוד דואגת חברת עידן ביקורת אש גם לביקורת שנתית אש של כל הציוד על מנת שהוא יהיה תקין ומוכן לשימוש לכל מקרה.

מטף במילוי גז

מטפי כיבוי במילוי פחמן דו חמצני CO2 שהינו גז לא דליק. השימוש במטפים אלו מתאים בעיקר לכיבוי שרפות הנגרמות כתוצאה מ:

• התלקחות חומרים דליקים ‘רגילים’ כגון נייר, פלסטיק, עץ ועוד.
• התלקחות חומרים דליקים כגון בנזין, דלק, שמן וכדומה.

מה היתרון במטפי הגז הוא בכך כי הם אינם גורמים לנזק גדול בתהליך הכיבוי, יתרון חשוב מאוד כאשר מדובר על ציוד יקר ערך, מכשירי חשמל, מכשור אלקטרוני וכיוצא באלו. חסרונם העיקרי של מטפים האלו, בייחוד כאשר מדובר על כיבוי שריפות של חומרים ‘רגילים’, הוא היכולות הנמוכה יותר לתפוס חמצן שיכבה את האש, כך שתיתכן התלקחות מחודשת של האש.ולכן מטף הגז פותר את הבעיה ללא לכלוך השטח

איך להתאים מטף לצרכים ולתנאי השטח

מטפי כיבוי אש ניתנים לרכישה בגדלים מגוונים, ממוצרים קטנים לרכב להפעלה ידנית פשוטה, ועד למשקל של 250 קילו, עם שינוע בעזרת גלגלים. כמו כן נבדלים המוצרים השונים זה מזה בחומר כיבוי האש המצוי בתוכם: אבקה, גז, מים, קצף ועוד.

שקונים מטף כיבוי אש, רצוי להתאימו לצורכי המקום והאנשים הנמצאים בו. כך למשל, עבור חדר מעבדה, יש לבחור מטפים שחומר הכיבוי בהם יתאים לציוד הרגיש שבמקום. ישנם מטפי כיבוי אש מיוחדים לדליקת מתכות במקום בו ישנה סכנה שכזו, או לחילופין כאלו שאינם מכילים חומרים מסוכנים לאדם המיועדים לשימוש בבתי חולים. גודל המטפים חשוב אף הוא, שכן מוצרים כבדי משקל יהיו קשים לנשיאה ולהפעלה ולא יתאימו לכל מטרה.

בשביל זה אנחנו כאן. מומחי עידן ביקורת אש ישמחו לעזור לכם בייעוץ מקצועי להתאמת אמצעי בטיחות אש.

מילוי מטפים
מילוי מטפים

מהי תחזוקת מטפים וכיצד היא מתבצעת?

המטף שלכם חייב לקבל את התחזוקה הראויה לו כדי שהוא יישאר תקין גם בשנים הבאות. בכל מקרה חשוב שתדעו שביום מן הימים גם תצטרכו להחליף את המטף, אך ללא תחזוקה המועד הזה ימשיך להתקרב ולכן יש לתחזק אותו בצורה נכונה בהתאם לסוג המטף ובאופן שוטף ללא רשלנות, ולבצע בדיקה יסודית בוודאי בגלל החשיבות הרבה שלו. כדי לתחזק מטף יש צורך לבדוק האם הוא מלא כאשר בדיקת תקינות זו חייבת להתבצע לעתים תכופות, לכל הפחות פעם בחודש אך זה משתנה לפי המקום ולפי הנהלים, אם בכלל יש. כמו כן יש לבדוק את הלחץ של המטף שנוכל לבדוק שיש בו עוד שימוש.

מתי צריך למלא את המטף?

  • את המטף יש למלא בשני מקרים כאשר המקרה הראשון הוא כאמור כשהוא כבר מאבד מהלחץ שלו וזאת אחרי זמן רב שהוא עומד ללא שימוש. יכול להיות שהלחץ יברח ממנו בסופו של דבר, זה יכול לקרות לכל מטף החל ממטפים גדולים ועד מטפים קטנים מאוד, כאשר מטף איכותי יחזיק מעמד זמן רב יותר ממטף פחות איכותי וזה אחד הדרכים החשובים בבחירה. בכל מצב יש לבדוק את תקינות המטף ומיד למלא אותו אם הוא ריק, כאשר זה יתבצע על ידי תחזוקאי.
  • אחרי שהשתמשתם במטף פעם אחת ושחררתם ממנו את הנצרה, אתם לא יכולים להשתמש בו שוב. אחרי שהוא היה שימושי פעם אחת ואולי אף הציל ציוד רב או את חייכם, הוא כבר איבד מהלחץ שלו ויש צורך למלא אותו ולהחזיר אותו לשימוש או לחלופין להחליף אותו למטף חדש לגמרי.

מי ממלא את המטף כשהוא נגמר?

מילויה מטף יכול להתבצע אך ורק על ידי אדם שהוסמך לכך כאשר הטכנאים של עידן ביקורת אש מוסמכים שמתקינים ובודקים את התקינות של מערכת גילוי האש הם אלו שיכולים גם לבצע את הבדיקה של המטף. כאשר אתם רוכשים מטף ובטח מערכת גילוי או כיבוי אש אתם לא צריכים לבחור את זהות החברה רק בגלל המחיר או שירות ההתקנה שלה, אלא גם על פי השירות השוטף שהיא מעניקה. החברה חייבת לבצע בדיקות תקינות למטפים ולמערכת כיבוי האש כדי שאלו יישארו תקינים, היא חייב להציע שירות תיקונים מקיף וזמין בכל עת ובין היתר גם שירות מילוי מטפים בעת הצורך ולדאוג לבצע ביקורת שנתית מלאה ולכן עידן ביקורת אש מטפלת ומתחזקת את הציוד אש כולל כל ההסמכות

סוגי מטפים קיימים והחומרים שלהם 

מטף אבקה – מכיל אבקה רב שימושית ומתאים לכיבוי כל סוגי הדליקות:

מוצקים, נוזלים וחשמל בבית ובחוץ – לבית פרטי מומלץ לרכוש מטף אבקה 3 ק”ג.

בנוסף, מומלץ להתקין מטף אבקה 2 ק”ג גם ברכב למצבים של התלקחות אש במנוע.

מטף קצף – מטף לכיבוי שמנים מתלקחים ומיועד לאזור המטבח. ייחודו של המטף באופן שימושו הפשוט והמהיר ובקלות משקלו.

המטף הינו חד פעמי ואינו לשימוש חוזר. מומלץ למקם את מטף במטבח באזור המטבח בסמוך לכיריים.

מילוי מטפים
מילוי מטפים

זקוקים לשירותי מילוי מטפים? מתכננים לעבור בקרוב ביקורת בטיחות באש? חייגו אל נציגי חברת עידן ביקורת אש ונתאם עבורכם שירות במחיר משתלם 053-4601194

עשה צעד חשוב למען הבטיחות בעסק שלך והתקשר כבר עכשיו למספר 053-4601194  נשמח לעזור לצורך תיאום פגישת ייעוץ  

המידע הכלול באתר זה – כללי ואינו מהווה תחליף לקבלת חוות דעת מקצועית. אף כי נעשה מאמץ למנוע אי דיוקים, ייתכן שנפלו באתר טעויות. לפיכך השימוש במידע הכלול באתר הינו על אחריותו הבלעדית של המשתמש ועידן ביקורת אש לא תהא אחראית בצורה כלשהי לתוכנו או לשימוש בו.