בדיקת מטפים חודשית – האם זה באמת נחוץ?

התגובה הראשונית שלכם מיד לאחר שפורצת שריפה משמעותית מאוד. יש כאלה שיגידו כי מדובר על תגובה שיכולה לשנות את כל מאזן הכוחות. אם תגיבו לשריפה בצורה נכונה באופן מידיי, תוכלו למנוע הרס רב ולא מעט בלגן. אם יש לכם עסק, החשיבות הופכת להיות הרבה יותר גדולה ומשמעותית. זוהי הסיבה שבגללה ישנה המלצה לבצע בדיקת מטפים חודשית. בכל חודש מחדש לוודא כי המטפים שנמצאים בתוך העסק יפעלו כמו שצריך כאשר מתרחשת שריפה. כמו שאתם יכולים להבין, המטפים הם הכלי היחידי שבו תוכלו להשתמש על מנת למנוע את התפשטות השריפה. לעיתים גם המטף תוכלו לעצור את השריפה עוד לפני שכוחות הכיבוי יגיעו למקום. אך האם באמת צריך לבצע את הבדיקה אחת לחודש בקביעות?

בדיקת מטפים חודשית
בדיקת מטפים חודשית

האם צריך לבצע בדיקת מטפים חודשית?

בתור בעלי עסק אינכם יכולים לקחת את הסיכון כי בזמן אמת המטפים לא יעבדו. בתוך העסק שלכם עוברים מידיי יום עשרות או מאות של עובדים ולקוחות. הסיכוי שמא המטפים יישחקו מסיבה כזאת או אחרת תמיד צריך להילקח בחשבון מבחינתכם. אם אחד מהמטפים נשחק, באופן טבעי התגובה שלכם בזמן שריפה תהיה לוקה בחסר. מאוד יכול להיות כי מדובר על המטף היחידי באותו אזור שבו תתרחש השריפה. אומנם החוק לא מחייב אתכם לבצע בדיקת מטפים חודשית, אך היא בהחלט מבורכת. כל עוד אתם יכולים להרשות לעצמכם לבצע אותה בתדירות כל כך גבוהה כמובן. הבדיקה הזאת תאפשר לכם ללכת לישון בשקט ועם מינימום של חששות.

האם ניתן לבדוק את המטפים באופן עצמאי?

בדיקת מטפים חודשית היא בדיקה מעמיקה מאוד שאמורה להיכנס אל תוך עובי הקורה. הכוונה היא לוודא כי בזמן שריפה המטפים יעשו את העבודה שהם אמורים לבצע. מהסיבה הזאת לכם לא תהיה את ההבנה הדרושה על מנת לבצע את הבדיקה. גם אם תבצעו את הבדיקה בעצמכם, היא ככל הנראה תהיה בדיקה חלקית בלבד. כן תוכלו להעיף מבט על המטפים מפעם לפעם על מנת לוודא כי הם נראים כמו שצריך. אך בדיקה מקצועית של המטפים חייבת להתבצע על ידי איש מקצוע שיודע את העבודה. אותו איש מקצוע אמור להגיע אליכם עם הציוד המתאים על מנת לבחון את המטפים מקרוב. אחרי בדיקה קצרה הוא כמובן יסביר לכם בדיוק מה יהיה לכם הכי נכון לעשות.

מה החוק קובע לגבי בדיקת מטפים חודשית?

כמו שאמרנו החוק לא יחייב אתכם לבצע בדיקה חודשית של המטפים בעסק. החוק מחייב אתכם לבצע את הבדיקה אחת לשנה על מנת לוודא כי המטפים תקינים. אך במהלך השנה המצב עשוי להשתנות מקצה לקצה, ואינכם יכולים לקחת את הסיכון. הרי במהלך השנה הזאת עלולה להתרחש שריפה, כזאת שלא הייתם מוכנים אליה. לצערנו יצא לנו לשמוע לא מעט סיפורים על בעלי עסקים שלא היו מוכנים לשריפה. אם הם היו מבצעים בדיקת מטפים חודשית מאוד יכול להיות כי הם היו הרבה יותר מוכנים לקראת השריפה. כך הם היו מצליחים להגיב טוב יותר לאש, ואולי על הדרך הם היו מונעים את הנזק. אך כעת זוהי המשימה שלכם לוודא כי המטפים שנמצאים בתוך העסק שלכם מוכנים לעבודה.

בדיקת מטפים היא לא הבדיקה היחידה

חשוב לציין כי בדיקת מטפים חודשית לא אמורה להתבצע לבדה. ביחד עם הבדיקה הזאת יהיה עליכם לבצע בדיקה כללית לכל הציוד שנמצא בתוך העסק. המטפים הם ככל הנראה רק אחד מבין מספר כלים שונים שנמצאים בתוך העסק. הכלים הללו נועדו על מנת לאפשר לכם להתמודד עם שריפה בצורה אפקטיבית. נדגיש כי השאיפה צריכה להיות למנוע את התפשטות השריפה עד להגעת כוחות הביטחון. לכן אל תבדקו רק את המטפים בתוך העסק שלכם, אלא את כל הציוד שנועד לצורך כיבוי אש. ברגע שכל הציוד יהיה תקין, אתם מבחינתכם תוכלו לדעת כי עשיתם את המשימה שמוטלת עליכם. העסק שלכם יהיה מוכן לכל תרחיש, גם אם מדובר על תרחיש נדיר. אינכם יכולים לקחת את הסיכון שמא תתרחש שריפה ולא תהיו מוכנים אליה.

מה בודקים במהלך בדיקת מטפים?

אומנם אינכם צריכים לבצע בדיקת מטפים חודשית באופן עצמאי. אך עדיין מוטב כי תבינו מה צריך לבדוק על מנת שתוכלו להיות עם היד על הדופק. אתם יכולים להימצא בקרבת איש המקצוע על מנת לבחון את הפעולות שלו. ברגע שאתם תעיפו מבט, תוכלו לדעת כי הבדיקה התבצעה לפי כל הכללים.

  • בשלב הראשוני בודקים את הנראות של המטפים מבחינה חיצונית. יכולים להיות כל מיני סימנים שונים המעידים על כל מיני בעיות שונות. אם המצב החיצוני של המטף תקין, זה בהחלט יהיה מעודד. אך אסור להשליך כתוצאה מכך שהמטף עצמו תקין לעבודה.
  • בשלב השני בודקים את הלחץ של המטף באמצעות ציוד מתקדם. נדגיש כי לא פותחים את המטף במהלך הבדיקה כי הוא לא יהיה שמיש לאחר מכן. הציוד המתקדם שאיתו החברה המנוסה מגיעה מאפשר לה לבצע את המשימה בצורה מקצועית ומבלי שתצטרכו לקחת סיכונים.
  • בסיום העבודה העסק יקבל אישור על כך שהמטף תקין, ובמהלך הבדיקה לא התגלו בעיות מיוחדות. נדגיש כי החל מאותו הרגע יהיה עליכם לשמור על המטף למניעת נזק. אך אתם יכולים להיות בטוחים כי אתם עשיתם את מה שמוטל עליכם כדי לשמור על העסק מפני שריפה.
התקנת ארון כיבוי אש
התקנת ארון כיבוי אש

אל תגידו – לי זה לא יכול לקרות

שמענו לא מעט בעלי עסקים שאומרים כי אצלם בעסק לא יכולה להתרחש שריפה. גם אם מדובר על עסק חדש לגמרי שנבנה ברמה הכי גבוהה שיש, אינכם יכולים לצאת בקביעה כל כך נחרצת. שריפה לעיתים מתרחשת ללא כל הכנה מוקדמת וללא כל סימנים מקדימים. לעיתים אפילו השריפה נגרמת בגלל טעות אנוש, כזאת שלא באמת הייתם יכולים לצפות אותה. מהסיבה הזאת אנו רוצים להסביר לכם עד כמה בדיקת מטפים חודשית היא הכרחית. הבדיקה הזאת תאפשר לכם ללכת לישון בשקט בלילה בידיעה כי שום דבר לא אמור לקרות. גם אם חלילה יקרה משהו בעסק שלכם, תדעו כי אתם מוכנים לקראתו. השאיפה צריכה להיות שלא תמצאו את עצמכם משתמשים במטפים. אך למרות השאיפה הזאת חובה שתהיו ערוכים לכל תרחיש.

בדיקת מטפים שנתית לעסקים
בדיקת מטפים שנתית לעסקים

בדיקת מטפים על ידי עידן ביקורת אש

החברה שתבצע את בדיקת המטפים בעסק שלכם צריכה להיות חברה מנוסה. כמו שאתם לא תבצעו את הבדיקה בעצמכם, כך חובה עליכם להפקיד את האחריות בידיים הנכונות. אם לא תבחרו בחברה מנוסה האיכות של הבדיקה והתוצאות שלה יהיו לוקות בחסר.  זה בדיוק הזמן להכיר את חברת עידן ביקורת אש. החברה המנוסה ביותר בתחום האש שתבצע עבורכם בדיקה יסודית של המטפים בעסק. החברה שלנו תגיע אליכם עם ניסיון עשיר ועם כל הציוד הדרוש לצורך ביצוע הבדיקה.אם חלילה יתגלו ליקויים, תקבלו הסבר מקיף והמלצות מה נכון לעשות.

הזמינו אותנו אליכם לעסק: 053-4601194