בדיקת מטפים לכיבוי אש

בדיקת מטפים לכיבוי אש
בדיקת מטפים לכיבוי אש

בדיקת מטפים לכיבוי אש-יש לכם מטפים לכיבוי אש המיועדים להגן עליכם בזמן אמת? מוטב כי תבצעו בדיקה תקופתית שתסייע לכם לוודא כי המטפים תקינים.   חשיבות קריטית לבדוק אותם בצורה קפדנית. כך תוכלו להיות בטוחים כי בזמן אמת, אם וכאשר תצטרכו שהמטפים יופעלו – הם יבצעו את העבודה שלהם כמו שצריך. אל תצאו מנקודת הנחה כי המטפים באופן וודאי יבצעו את העבודה המוטלת עליהם. ישנם מקרים שבהם אפילו תצטרכו לבצע בדיקה מקצועית של המטפים כל תקופת זמן מסוימת. כך תמצאו את עצמכם במצב שבו אתם יכולים ללכת לישון בשקט. 

מי אחראי על ביצוע בדיקת מטפים לכיבוי אש?

האחריות על בדיקת מטפים לכיבוי אש ,כל תקופת זמן מסוימת מוטלת כל הכתפיים שלכם. אתם אלה שצריכים לוודא כי המטפים תקינים, וכי הם ערוכים להיות מופעלים כל זמן. אל תחשבו כי האחריות מוטלת על מכבי האש או על החברה שהתקינה את המטפים בבניין או בעסק שלכם. בסוף אחרי שהמטפים כבר קיימים, ישנה חשיבות לבדוק אותם כל מספר חודשים. אל תנוחו על זרי הדפנה, כי דווקא כאשר תרצו להפעיל את המטפים – אתם תגלו כי הם אולי לא פועלים כראוי. לכן תוודאו כי כל מספר חודשים או בהתאם למה שקובע החוק – הינכם מבצעים בדיקה קפדנית. מי אמור לבצע את הבדיקה בפועל? את התשובה לשאלה הזאת נספק לכם בהמשך.

האם ניתן לבצע בדיקת מטפים באופן עצמאי?

ישנה אפשרות לבצע את הבדיקה בדיקת מטפים לכיבוי אש באופן עצמאי, אך היעילות של הבדיקה לא בהכרח תהיה לשביעות רצונכם. עליכם לקחת בחשבון כי אינכם מוסמכים לבדוק את המטפים, ולכן לא בטוח שתוכלו לאתר את כל התקלות הקיימות. זוהי הסיבה כי בנושא כזה אין מקום לקחת סיכונים, אין מקום לעשות החלטות שעלולות לעלות לכם ביוקר. אם החלטתם להתקין מטפי כיבוי אש בבניין או בעסק, עליכם לזכור כי הם דורשים בדיקה מדוקדקת. אחרי שחברה מקצועית המתמחה בתחום של ביקורת אש תבצע את הבדיקה, תוכלו להיות בטוחים כי המטפים יפעלו ברגע שאתם תצטרכו אותם.

כל כמה זמן צריך לבצע בדיקת מטפים?

אם אתם מבחינים בבעיה כזאת או אחרת במטף כיבוי אש – מוטב לקרוא לחברה מקצועית על מנת שתבחן את המצב מקרוב. החוק קובע כי ישנה חובה לבצע בדיקת מטפים לכיבוי אש פעם אחת בשנה על ידי חברה מוסמכת. אך בסוף אתם יכולים למצוא את עצמכם במצב שבו תצטרכו לבצע בדיקה כל כמה חודשים. אל תצאו מנקודת הנחה כי את הבדיקה צריך לבצע רק פעם אחת בשנה. אם המטפים נראים תקינים – אז כמובן שלא תצטרכו להזעיק חברה מקצועית שתבחן את המצב מקרוב. אך בכל פעם שאתם חושדים כי ישנה תקלה כזאת או אחרת, מוטב להזעיק חברה מקצועית שתבחן את תקינות המטפים. אל תביאו את עצמכם למצב שבו אינכם בטוחים שהמטפים יפעלו בזמן אמת. לעיתים הבדיקות הללו הן אלה שעושות את ההבדל ושומרות על החיים שלכם ושל בני משפחתכם.

מדוע כדאי לפנות לחברה מקצועית לבדיקת מטפי אש?

בדיקת מטפים לכיבוי אש
בדיקת מטפים לכיבוי אש

כמו שבוודאי הבנתם בדיקת מטפים לכיבוי אש זה לא משחק ילדים. ישנה חובה לבצע את הבדיקה על ידי חברה מוסמכת, כזאת שתוכל לספק לכם את תמונת המצב המדויקת. למה כדאי לכם לפנות לחברה מקצועית לצורך בדיקת מטפי כיבוי אש? זוהי בהחלט שאלה שלא מעט אנשים שואלים את עצמם. מוטב לפנות לחברה מקצועית מכיוון שהיא מתמחה בתחום של מטפי כיבוי אש. החברה מגיעה עם רזומה עשיר, כך שהיא תוכל לקרוא את תמונת המצב בדיוק כפי שהיא. החברה בין היתר תוכל גם להציע לכם פתרונות שונים לצורך תיקון התקלות. כך שברגע שהחברה תסיים את העבודה שלה, תוכלו להיות בטוחים כי המטפים תקינים ללא כל עוררין.

בדיקת מטפים לכיבוי אש – איך בוחרים את החברה הנכונה?

  • תבחרו חברה אשר מתמחה בבדיקה ובתיקון של מטפי כיבוי אש. יש לא מעט חברות המספקות את השירות הזה כחלק מסל שירותים נוספים. עליכם לדעת כי אתם מזמינים אליכם חברה אשר מתמחה בתחום הספציפי הזה בלבד – כך לא תתפשרו.
  • אין לכם זמן לחכות, בטח אם כבר חלפה שנה שלמה מאז הפעם האחרונה שביצעתם בדיקה מקצועית. תבחרו בחברה שמסוגלת להגיע אליכם תוך זמן קצר על מנת לבדוק את המטפים בבניין או בעסק. אל תזמינו חברה שאין לה יכולת להגיע אליכם בהקדם.
  • כל חברה שמכבדת את עצמה אמורה לספק אחריות על בדיקת מטפים לכיבוי אש. לכם תזמינו חברה אשר מספקת אחריות על הבדיקה, וכמובן משתפת אתכם בממצאים השונים. חברה שלא מסוגלת לעמוד מאחורי הבדיקה שלה – היא לא חברה מומלצת.
  • תמיד כדאי לשמוע המלצות של לקוחות שהזמינו חברה כזאת או אחרת. מדובר על אנשים שנמצאים בדיוק במצב שלכם, ולכן על סמך חוות הדעת שלהם תוכלו לעשות את הבחירה. חברה מומלצת היא חברה שתעניק לכם שירות מקצועי בכל קנה מידה.

האם צריך לבדוק את כל סוגי המטפים?

זה לא באמת משנה איזה סוג של מטף יש לכם בבית, בבניין או בעסק. ישנה חובה על פי חוק לבצע בדיקה שנתית לכל המטפים על ידיי בודק מטפים לעסק ולא משנה מאיזה סוג הם. כך שאם עד כה חשבתם כי המטפים שיש לכם אינם דורשים בדיקה, אנו מציעים לכם לשקול את המצב בשנית. הבדיקה הזאת נועדה בראש ובראשונה על מנת להציל את החיים שלכם ושל כל מי שנמצא בקרבתכם. בדיקת מטפים לכיבוי אש היא הפרמטר היחידי שיאפשר לכם לדעת כי המטפים יפעלו בצורה תקינה במקרה שבו תתקלה שריפה.

כיצד ניתן לתחזק את המטפים לאורך זמן?

בדיקת מטפים לכיבוי אש
בדיקת מטפים לכיבוי אש

 אז איך תוכלו לשמור על המטפים בבניין או בעסק שלכם? ראשית כל כמה שבועות תבחנו את המצב החיצוני של המטף, בדיקה שטחית ביותר. אם אתם מגלים סימני פגם כאלה או אחרים זה בהחלט אמור להדליק לכם נורה אדומה. לעיתים הסימנים הללו הם אלה שיתריעו בפניכם על הבעיה הבאה שיכולה להיות ממש במרחק נגיעה.

ישנן חברות המספקות בדיקת מטפים לכיבוי אש, שיכולות לספק גם שירותי תחזוקה מקצועיים. שירותי תחזוקה מקצועיים כוללים בין היתר את מילוי המטף ואת הניקוי המקצועי שלו. כל השירותים הללו הם אלה שיסייעו לכם לשמור על המטף לאורך זמן. אם החלטתם לתחזק את המטף בעצמכם, תוכלו בזהירות לנקות אותו ולבחון אותו כל תקופת זמן. כך תהיו בטוחים כי אין לכם שום סיבה לחשוש או לדאוג בעת הבדיקה התקופתית. גם אם אתם מתחזקים את המטפים כל כמה שבועות – אין זה אומר שאינכם צריכים לבצע בדיקה תקופתית.

קרא עוד: ביקורת כיבוי אש