בדיקת כיבוי אש

בדיקת כיבוי אש

בזמן שריפה אין מקום לטעויות, כל טעות אמורה לעלות ביוקר. מהסיבה הזאת אתם צריכים להכין את עצמכם מראש לכל מקרה שלא יבוא. אם תהיו מוכנים לשריפה, תדעו כי בזמן אמת היא לא תפתיע אתכם. גם אם השריפה לא תתרחש, אתם תדעו כי מבחינתכם עשיתם את אשר מוטל עליכם. בדיקת כיבוי אש היא בדיקה שנועדה לוודא כי כל המערכות פועלת כראוי. הרי מספיק שמערכת אחת לא תפעל כמו שצריך על מנת שתמצאו את עצמכם בבעיה. חלק מהמערכות בנויות אחת על השנייה, ולכן אי אפשר שהן לא יפעלו כמו שצריך. הבדיקה היא בדיקה תקופתית שאמורה לאשר לכם כי אתם מוכנים לכל תרחיש. כמובן שהתרחיש שעליו אנו מדברים הוא תרחיש של התלקחות שריפה בתוך מבנה כזה או אחר.

התקנת ארון כיבוי אש
התקנת ארון כיבוי אש

מדוע צריך לבצע בדיקת כיבוי אש?

הבדיקה היא לא עוד סתם בדיקה שנועדה על מנת שתסמנו עליה וי. צריך להגיד כי בדיקה לכיבוי אש נועדה על מנת לשמור עליכם ועל כל האנשים האחרים. הרי חיי אדם חשובים יותר מכל דבר אחר, וזוהי הסיבה שבגללה מבצעים את בדיקת כיבוי אש. אם המערכות בתוך העסק יעבדו כמו שצריך, אין סיבה שתהיה פגיעה בחיי אדם. השריפה עוד מתחילה תהיה בשליטה, ולא תמצאו את עצמכם עם המכנסיים למטה. במקרה שבו לא תערכו את הבדיקה, לא תהיה לכם אפשרות לדעת כי המערכות תקינות. במקרה כזה בזמן שריפה המערכות עלולות לזייף, ומכאן תמצאו את עצמכם בסכנה אמיתית ביחד עם כל שאר האנשים.

בדיקת כיבוי אש
בדיקת כיבוי אש

האם ניתן לבדוק את המערכות לבד?

על הנייר ישנה אפשרות לבצע את הבדיקה באופן עצמאי. אך אתם לא באמת יכולים לדעת עד כמה הבדיקה שאתם בעצמכם עשיתם תהיה אפקטיבית. לרוב לא יהיה לכם את הידע הדרוש על מנת לבדוק את המערכות השונות. לשם בדיקת המערכות ישנו צורך להגיע עם ידע רב שיאפשר בדיקה טובה. אף אחד לא ירצה לקחת את האחריות במקרה של שריפה על המערכות השונות במבנה. הרי אם חלילה תהיה פגיעה ברכוש או בבני אדם, האשמות באופן טבעי יופנו אליכם. אין סיבה שתכניסו את עצמכם אל תוך מקום שלא תוכלו לדעת איך לצאת ממנו. בדיקת כיבוי אש צריכה להתבצע על ידי אנשי מקצוע מנוסים ומיומנים. כאלה שחיים את העולם הזה ויודעים בדיוק איך לבדוק את כל סוגי המערכות באופן טוב ואפקטיבי.

ביקורת כיבוי אש לעסקים
ביקורת כיבוי אש לעסקים

כל כמה זמן מתבצעת בדיקת כיבוי אש?

החוק בישראל קובע כי ישנה חובה לבצע את הבדיקה לכל הפחות פעם אחת בשנה. אך אין סיבה שאתם תסתפקו רק על מה שהחוק אומר, זה לעיתים לא יהיה מספיק. אם אתם יודעים כי הציוד בתוך המבנה יחסית ישן, תוכלו לעשות את הבדיקה בתדירות גבוהה יותר. ככל שהתדירות תהיה גבוהה יותר, כך תוכלו לדעת כי המצב נמצא תחת שליטה. אך ההמתנה המקסימלית מבחינתכם תהיה המתנה של שנה רצופה. כמובן שאם אתם מרגישים כי הציוד לא יפעל בצורה טובה, תמיד תהיה לכם אפשרות להזמין אנשי מקצוע. הרי שווה לכם לדעת כי אתם לא מסכנים את עצמכם ולא מסכנים אף אחד מהאנשים האחרים. שריפה עלולה להיות מאוד מסוכנת אם לא שולטים עליה כבר מהרגע הראשון.

מדוע זה משתלם לבצע את הבדיקה?

כיצד תגיבו אם נספר לכם כי זה משתלם לכם לבצע בדיקת כיבוי אש? יש כאלה שמיד ירימו גבה, ולא יבינו כיצד זה יכול להשתלם להם. ראשית ברגע שתעשו את הבדיקה תוכלו להציל חיי אדם תרתי משמע. אך גם מבחינה כספית יהיה לכם שווה להזמין איש מקצוע שיבצע את הבדיקה עבורכם. ברגע שכל המערכות בעסק או במבנה פועלות כמו שצריך הן יעצרו את השריפה בזמן. המשמעות היא שהמערכות הן אלה שישמרו על הציוד שלכם. לעיתים אנו מדברים על ציוד בשווי של עשרות אלפי שקלים שיכול להיהרס בין רגע. חלק מהציוד לא יהיה מכוסה בביטוח מסוים, ולכן לא תקבלו עליו כסף בחזרה. כך כאשר תזמינו חברה המבצעת בדיקת כיבוי אש תזכרו את הנושא הזה.

ביקורת כיבוי אש שנתית
ביקורת כיבוי אש שנתית

איך תדעו כי בוצעה בדיקת כיבוי אש?

ברוב המבנים אמורה להיות מדבקה שתלויה באזור כזה או אחר המציינת את תאריך הבדיקה הקודם. הבדיקה אמורה להיות חתומה על ידי איש מקצוע מוסמך שהוא זה שביצע אותה. אם במבנה מסוים לא קיימת מדבקה שכזאת, זה כמובן אמור להדליק לכם נורה אדומה. כמובן שתוכלו לשאול את הוועד או את האחראי על המבנה לגבי זה. אל תסכנו את עצמכם יתר על המידה, כי כמו שכבר הבנתם שריפה עלולה להתרחש. היא תתפוס אתם לא מוכנים ותביא איתה נזק שקשה מאוד להעריך אותו. מבחינתכם אם במבנה שאליו הגעתם לא בוצעה בדיקה לכיבוי אש זה פסול. מוטב כי תתרחקו מאותו מבנה כל עוד תוכלו לעשות זאת.

החלפת מטף אבקה 6 קילו
החלפת מטף אבקה 6 קילו

איך בוחרים חברה לבדיקה של כיבוי אש?

יכולות להיות לא מעט חברות שיציעו לכם בדיקת כיבוי אש. אך מיותר לציין כי האחריות שמוטלת עליכם תהיה לבחור את החברה הנכונה. אם כבר אתם מוציאים כסף על בדיקה, אז לפחות שהיא תתבצע על ידי החברה הנכונה. הרי בדיקה לא מקצועית משמעותה הרס רב ופגיעה בחיי אדם.

  • חברה המבצעת בדיקה לכיבוי אש חייבת להיות כזאת שמחזיקה ברישיון. הרישיון הוא זה שמוכיח כי החברה שחברתם יודעת מה היא עושה. לצערנו קיימות חברות שונות שמספרות סיפורים, אך בפועל אין להן את ההכשרה הנדרשת. כמו שאמרנו לבדוק את הציוד הקיים בכל מבנה זוהי מיומנות ואחריות גדולה.
  • הזמינות של החבה חייבת להיות זמינות שמתאימה לכם. הרי לא תוכלו לדחות את הבדיקה הבאה כי בכל רגע נתון עלולה להתרחש שריפה. אתם תרצו לדעת כי אותה חברה המבצעת בדיקת כיבוי אש תתאים את עצמה אליכם. כלומר בכל פעם שתרצו היא תוכל להגיע אליכם על מנת לבחון את המצב בשטח.
  • לעולם לא תוכלו להתעלם מהעלויות כאשר מדובר על בדיקת כיבוי אש. אומנם העלויות לא אמורות להיות אלה שעל פיהן תקבלו את ההחלטה הסופית. אך עדיין תרצו לדעת כי תוכלו להיות מסוגלים לשלם על הבדיקה שמתבצעת אצלכם במבנה. אם המחירים יהיו גבוהים תוכלו למצוא חברה אחרת עם מחירים שונים.
ביקורת מטפים שנתית
ביקורת מטפים שנתית

בדיקת כיבוי אש  

הבחירה היחידה שאותה תצטרכו לעשות היא לבחור את החברה הנכונה לצורך בדיקה לכיבוי אש. החברה היא זאת שאמורה להוריד מכם את מפלס הלחץ, ולאפשר לכם ללכת לישון בשקט. אם לא תפקידו את המשימה בידיים הנכונות זוהי עשויה להיות בעיה רצינית מאוד. רוצים לבחור את החברה המנוסה והמקצועית ביותר? הכירו את עידן ביקורת אש. החברה המובילה לביצוע בדיקות שונות בכל סוגי המבנים. לחברה יש את אנשי המקצוע הכי מנוסים שיגיעו אליכם למבנה בכל זמן. המטרה היא להוריד מכם את האחריות, ובו בזמן לשמור על חייכם ועל חייהם של שאר האנשים.

איך תוכלו לקבוע בדיקה על ידי הצוות המנוסה שלנו? התקשרו עוד היום לקבלת שירות: 053-4601194

ראו גם: ביקורת כיבוי אש