תקינות מערכת כיבוי אש – בדיקה קטנה עם חשיבות גדולה

מבלי שיהיו לכך סימנים מקדימים תוכלו למצוא את עצמכם מתמודדים עם שריפה. שריפה עלולה לפרוץ בגלל סיבות שונות, ואתם מבחינתכם אמורים להכין את עצמכם לכל תרחיש. זוהי הסיבה שבגללה בכל מבנה ישנה חובה להתקין מערכות כיבוי אש. המערכות האלה הן המערכות שאמורות לספק מענה ראשוני במקרה של שריפה. אך איך תוכלו לדעת כי אותן מערכות יעבדו כמו שצריך בזמן אמת? על ידי ביצוע בדיקת תקינות מערכת כיבוי אש. ברגע שהמערכות יהיו תקינות, אין סיבה שלא תוכלו להיות רגועים. הרי גם כאשר השריפה תפתיע אתכם, תוכלו לדעת כי המערכות הן אלה שיעשו את העבודה. כל עוד המערכות תקינות, השריפה לא אמורה לתפוס אותן לא מוכנות. הרי בדיוק עבור הסיבה הזאת החלטתם להתקין מערכות שונות לצורך כיבוי אש.

תקינות מערכת כיבוי אש
תקינות מערכת כיבוי אש

מי יכול לתת אישור תקינות מערכת כיבוי אש?

אחד מהאישורים החשובים ביותר מבחינתכם יהיה תקינות מערכת כיבוי אש. האישור מגיע לאחר בדיקה מקיפה של כל המערכות שמותקנות באותו מבנה. רק לאחר שכל המערכות יהיו תקינות, יהיה ניתן לקבל את האישור המיוחל. במילים אחרות האישור הזה מעיד כי במקרה של שריפה, המערכות אמורות לבצע את מה שנדרש מהן. ברגע שכל המערכות פועלת כפי שהן אמורות לפעול, המצב אמור להיות בשליטה. כל זאת כמובן עד שכוחות הביטחון יגיעו, אך המענה הראשוני הוא הכי קריטי שיש. תרצו לדעת כי המערכות לא יאכזבו אתכם בזמן אמת. הרי אם המערכת תאכזב אתכם בזמן אמת זוהי עשויה להיות בעיה שלא תדעו איך לצאת ממנה.

ביקורת כיבוי אש שנתית
ביקורת כיבוי אש שנתית

מי מבצע בדיקה לתקינות של מערכות כיבוי אש?

יש כאלה שיוצאים מנקודת הנחה כי הם יכולים לבצע בדיקת תקינות מערכת כיבוי אש. אך למען האמת הבדיקה חייבת להתבצע על ידי איש מקצוע מנוסה ומיומן. מוטב כי את האחריות על ביצוע הבדיקה תפקידו בידיים של חבר’ה מנוסים ומיומנים. ככל שתבחרו את האנשים הנכונים, כך תוכלו לסמוך על האישור שתקבלו בזמן אמת. תחפשו אחר חברה שמתמחה בהענקת אישורי תקינות מערכות כיבוי אש. חברה שכבר מכירה בעל פה את כל סוגי המערכות ויודעת לבחון את התקינות שלהן. הרי אם מערכת אחת תזייף בזמן אמת השריפה עשויה להיות אכזרית. אנו לא מדברים כאן רק על נזק לציוד, אנו מדברים כאן על פגיעה בחיי אדם.

ביקורת מטפים שנתית
ביקורת מטפים שנתית

מה בודקים במהלך הבדיקה ומה לא צריך לבדוק?

על מנת שתוכלו לקבל את האישור המיוחל ישנה חובה לוודא כי כל המערכות עובדות כמו שעון שוויצרי. כך שברגע שהן מזהות עשן המעיד על שריפה הן יפעלו ללא דופי וללא התמהמהות. במהלך בדיקת תקינות מערכת כיבוי אש בודקים את כל המערכות שנמצאות בתוך המבנה. בין אם מדובר על גלאי העשן שפזורים באזורים שונים או כל המטפים שאמורים להיות בהישג יד. ישנם מבנים שבהם מותקנות מערכות מתדמות לצורך כיבוי אש. לכן גם את המערכות הייחודיות לאותו מבנה ישנו צורך לבדוק בצורה מקיפה ומקצועית. רק אחרי הבדיקה מסתיימת יהיה אפשר לחזור לשגרת החיים הרגילה. אתם מבחינתכם תוכלו לדעת כי המבנה שבו אתם מתגוררים יהיה מוכן לכל תרחיש. בדיקת תקינות מערכת כיבוי אש היא לא בגדר המלצה, מדובר על חובה של ממש.

מדבקת אישור שנתי למטפים
מדבקת אישור שנתי למטפים

כמה עולה בדיקת תקינות מערכת כיבוי אש?

העלות של הבדיקה מתגמדת לעומת התועלת שתוכלו להשיג ממנה. כאשר גולת הכותרת מבחינתכם תהיה שהמערכות יכולות למנוע נזק רב. הרי שריפה שפורצת בתוך מבנה עלולה להרוס כמעט כל דבר שעומד מולה, ללא שום אבחנה. לכן אל תיתנו למחיר להיות זה שמכתיב לכם איזה בחירה אתם צריכים לעשות. לעיתים שווה לשלם קצת מעבר על מנת לקבל את הבדיקה ברמה הכי גבוהה שיש. העלות אמורה להסתכם בכמה מאות שקלים. אך כמובן שלכל מבנה יש את העלות שמתאימה עבורו. ככל שיהיה יותר ציוד בשימוש ויותר מערכות כך ישנו צורך להעמיק בבדיקה על מנת לוודא כי הכל תקין. לכן את הצעת המחיר תוכלו לקבל רק כאשר יהיה ניתן להבין אילו מערכות נמצאות בתוך המבנה שלכם.

כמה זמן נמשכת בדיקת תקינות מערכות כיבוי אש?

כל עוד תבחרו את החברה הנכונה, בדיקת תקינות מערכת כיבוי אש לא אמורה להימשך זמן רב. לרוב אנו מדברים על בדיקה שנמשכת מספר שעות במהלכה נבדקות כל המערכות השונות. אך שווה לכם שהבדיקה תיקח קצת יותר זמן על מנת שתוכלו ללכת לישון בשקט בלילה. אם הבדיקה תהיה מהירה וחפוזה, זה עלול לבוא על חשבון האיכות שלה. פתאום תגלו כי לא כל המערכות נבדקו או שהבדיקות שנערכו לא באמת היו בדיקות איכותיות. כך שגם אם הבדיקה נמשכת מעבר למצופה, קחו בחשבון כי יש בזה משהו חיובי. כמובן שתוכלו לבקש מראש הערכת זמן מאיש המקצוע שמבצע את הבדיקה עבורכם. כל איש מקצוע שמתמחה בביצוע בדיקות תקינות מערכת כיבוי אש ידע להעריך את משך זמן העבודה.

בדיקת תקינות מטפים
בדיקת תקינות מטפים

טיפים לבחירת החברה הנכונה לביצוע הבדיקה

הלכתם לאיבוד בין שלל החברות שמציעות לכם שירותי בדיקת תקינות מערכת כיבוי אש? אנו יכולים להבין את החששות שלכם שמא תבחרו את החברה הלא נכונה. הרי החברה שמבצעת את הבדיקה היא זאת שאתם אמורים לסמוך עליה ללא דופי.

  • בדיקת תקינות מערכות כיבוי אש צריכה להתבצע על ידי חברה מנוסה. חברה שמכירה את כל סוגי המערכות ותדע כיצד לאבחן אותן לעומק. חברה שלא מכירה את כל המערכות עלולה לעשות עבודה חלקית בלבד שתעלה ביוקר בזמן אמת.
  • אי אפשר להמתין יותר מידיי זמן, הרי השריפה עלולה להתרחש בכל רגע נתון. אנו מציעים לכם לבחור בחברה שיש לה זמינות גבוהה מאוד להענקת שירות. כלומר חברה שתוכל להגיע אליכם בהקדם על מנת לבדוק את המצב של המערכות השונות.
  • תחפשו אחרת חברת בדיקת תקינות מערכת כיבוי אש שמגיעה עם המלצות. חברה שיש לה לקוחות קבועים שמזמינים אותה בכל פעם מחדש. אם לחברה מסוימת יש אהדה רבה, אין סיבה שלא תזמינו אותה אליכם. כך גם אתם תוכלו למצוא את עצמכם מצטרפים אל חוג הלקוחות המרוצים.
ביקורת מערכות כיבוי אש
ביקורת מערכות כיבוי אש

בדיקת תקינות מערכת כיבוי אש – רק אצלנו

לא רוצים לקחת סיכון כאשר אתם בודקים את המערכות השונות בתוך המבנה שלכם? בהחלט אפשר להבין את הרצון הבסיסי הזה, שאמור להיות הרצון של כל אחד וכל אחת מאיתנו. הרי עם שריפות אין מקום לטעויות, בטח כאשר מסתכלים מה הן עשויות לחולל. מהסיבה הזאת מוטב כי תחפשו את החברה הטובה ביותר שתבדוק את הציוד הקיים לצורך כיבוי אש. ברגע שכל המערכות וכל הציוד יפעלו כמו שצריך, תוכלו לדעת כי לא אמורות להיות לכם סיבות לדאגה. אנו בחברת עידן ביקורת אש כאן על מנת לאפשר לכם להיות רגועים. הצוות המיומן שלנו מכיר את כל סוגי המערכות ויעניק לכם בדיקה מקיפה מקצועית. בסיום הבדיקה תקבלו אישור שמשמש מבחינתכם בתור אסמכתא לכך שהבדיקה בוצעה כמו שצריך.

אז למה אתם מחכים? תחייגו למומחים שלנו: 053-4601194