בטיחות אש בבניינים – הכנה מקדימה מונעת אסון

בכל רגע נתון עלולה להתרחש שריפה בבניין מגורים כזה או אחר. זוהי הסיבה שבגללה חובה להכין את הבניין לכל תרחיש על מנת למנוע אסון של ממש. פריצת שריפה היא סיטואציה לא נעימה בלשון המעטה, סיטואציה שעלולה לסכן חיי אדם. כאשר שריפה פורצת באחת מהדירות בבניין, היא עשויה להתפשט במהירות אל שאר הדירות הסמוכות. איך תוכלו לשמור על הדיירים המתגוררים בבניין ביחד עם האורחים שמגיעים? על ידי הקפדה על נהלי בטיחות אש בבניינים. נהלים שהם אלה שאמורים להביא אתכם למצב שבו המצב יהיה בשליטה. לא משנה עד כמה המצב יהיה חמור, תוכלו לדעת כי יש לכם איך לשלוט עליו. במאמר הבא אנו נסביר לכם כיצד תוכלו לשלוט על המצב ולמנוע פגיעה בחיי אדם.

ביקורת אש לעסקים
ביקורת אש לעסקים

בטיחות אש בבניינים – מה קובע החוק?

החוק בישראל לא משאיר מקום לספק לגבי כל מה שקשור לנושא של בטיחות אש בבניינים. החוק קובע כי ישנו צורך לערוך ביקורת שנתית בכל בניין על מנת לוודא את המוכנות שלו לשריפה. כאשר אם מתגלים ליקויים או בעיות, ישנה חובה לתקן אותם בהקדם האפשרי. את הבדיקה עורך יועץ בטיחות אש אשר מוסמך לבחון את המצב שבו נמצא הבניין. לאחר הבדיקה אותו יועץ מוסמך יחתום על מסמך שמאשר כי הבניין נמצא במצב תקין. את הטפסים עליהם חוץ יועץ בטיחות אש הוא אמור להעביר אל הרשות המקומית. כאשר הרשות המקומית אמורה לוודא כי כל הבניינים הנמצאים תחת תחומי אחריותה בטוחים לשימוש.

ביקורת תקינות מטף
ביקורת תקינות מטף

איך בוחרים חברה אחראית לבטיחות אש?

ישנן לא מעט חברות מנוסות בהתמודדות עם בטיחות אש בבניינים. כל חברה מביאה מהידע שלה שאותו היא צברה לאורך השנים. אך עדיין ישנה חשיבות לבחור את החברה הנכונה שהיא זאת שתהיה אחראית מבחינתכם. אז איך בוחרים בצורה נכונה את החברה שעליה אתם אמורים לסמוך? ישנם כמה טיפים חשובים שיכולים לסייע לכם לבחור את החברה האידיאלית בהתאם לאפשרויות השונות.

טיפים לבחירת חברה

  • שנות הניסיון של החברה: התמודדות עם בטיחות אש זה לא עניין של מה בכך. לכן מוטב כי תחפשו אחר חברה שמגיעה עם רזומה עשיר וניסיון רב. לכן תחפשו אחר חברה שמתעסקת שנים רבות עם בטיחות אש בבניינים. חברה שיודעת בדיוק מה היא צריכה לעשות על מנת להביא אתכם אל מקום בטוח. הניסיון של החברה הוא זה שישנה את המציאות כולה.
  • השירותים שאותם החברה מציעה: כל חברה מציעה שירותים שונים בהקשר של בטיחות אש בתוך בניינים. ההמלצה שלנו אליכם היא לבחון היטב מה כל חברה מציעה לכם. כך תוכלו להבין מה אתם מקבלים מצד אחד ומה אתם מקבלים מצד אחר. כאשר המטרה תהיה לקבל את כל השירותים הדרושים לכם לרווחת דיירי הבניין.
  • המלצות מדיירי בניינים אחרים: אתם לא הראשונים שמחפשים אחר חברת בטיחות אש בבניינים. לכן מוטב כי תחפשו חברה שיש לה המלצות מדיירי בניינים אחרים. כאלה שיכולים לספר לכם על העבודה של החברה בזמן אמת ועל המיומנות שלה. בדיוק כמו שבוחרים כל איש מקצוע אחר, כך יהיה עליכם לפעול גם בהקשר הספציפי הזה. הרי לא תרצו למצוא את עצמך במצב שבו תעשו בחירה שגויה.
  • הזמינות של החברה להעניק שירות: הזמן פועל לרעתכם, בטח כאשר מדובר על הנושא של בטיחות אש. כמו שאתם מבינים בכל רגע נתון עלולה להתרחש שריפה, והמצב יצא משליטה. לכן ההמלצה שלנו אליכם היא לחפש חברה שתהיה זמינה באופן מידיי. חברה שתוכל להגיע אליכם לבניין בהקדם על מנת לבחון את המצב שלו ולמנוע נזק רב.
  • העלויות על השירותים של החברה: עוד הבדל משמעותי בין החברות השונות בא לידיי ביטוי בעלויות של השירותים. כל חברת בטיחות אש בבניינים דורשת עלויות שונות על השירותים שהיא מספקת. לפיכך יהיה עליכם לבחון את העלויות עוד לפני שתפנו לחברה מסוימת. נזכיר כי התשלום אמור לצאת מקופת הוועד, שהיא ככל הנראה מוגבלת בכל מקרה. לכן מוטב כי תבצעו השוואה בין חברות שונות עד שתמצאו את מבוקשכם.
בטיחות אש בבניינים
בטיחות אש בבניינים

מי אחראי לבחור חברת בטיחות אש בבניינים?

בכל בניין יכולות להיות דעות רבות לכאן או לכאן. לכן חייב להיות אדם אחד שאמור להיות אחראי על קבלת ההחלטות בזמן אמת. ברוב המקרים מדובר על הוועד של הבניין, האדם שאחראי על רוב הדברים שמתחרשים בו. אם הוועד מחליט לבחור בחברה מסוימת, לרוב זוהי תהיה הבחירה הקובעת. אך כמובן שאת הבחירות הוועד של הבניין לא עושה על דעת עצמו. כאשר השאיפה היא שההחלטות יגיעו בשיתוף פעולה מלא בין כלל הדיירים. לרוב לאחר ישיבת וועד יהיה אפשר להגיע להחלטה על חברה מסוימת. כאשר מציגים את כל האפשרויות, ולאחר הצבעה ישנה חברה אחת שזוכה ברוב קולות הדיירים.

התקנת מטף כיבוי אש בבניינים
התקנת מטף כיבוי אש בבניינים

מה צריך לבדוק כאשר בונים תוכנית בטיחות אש?

תוכנית בטיחות אש בבניינים היא זאת שאמורה לקבוע מה עושים בזמן שריפה. כאשר המערכות כולן אמורות לפעול בדיוק על פי מה שכתוב בתוך התוכנית. אז מה אתם צריכים לבדוק כאשר מציגים לכם תוכנית שכזאת? האמת היא שיש כמה דברים חשובים שיכולים לשנות את תמונת המצב. אתם מבחינתכם לא תרצו לדעת כי התוכנית לוקה בחסר רק בזמן אמת.

  • עליכם לוודא כי אותה תוכנית מפרטת את כל השלבים הנדרשים ואת כל הסיטואציות הקיימות. אם בתוכנית יהיו חורים, זה עלול לפעול לרעתכם כאשר תסתכלו קדימה. המטרה שלכם תהיה למצוא תוכנית מלאה ויסודית כזאת שלא מחסירה אף פרט. במצב כזה תוכלו ללכת לישון בשקט בלילה מבלי שתרגישו חשש.
  • התוכנית חייבת להיות תוכנית שמתאימה לבניין כמו כפפה ליד. הרי הבניינים בישראל שונים מאוד האחד מהשנייה, ולפיכך ישנו צורך לבנות תוכנית מתאימה. אם התוכנית לא תהיה מתאימה לבניין, בזמן אמת היא עלולה להיות לא מספקת. פתאום תוכלו לגלות כל מיני ליקויים שלא היו מתרחשים בבניינים אחרים.
  • בכל תוכנית בטיחות אש בבניינים חייבת להיות חלוקת תפקידים ברורה. כך שכל אחד ידע מה הוא אמור לעשות בזמן שריפה. המטרה היא שלא תמצאו את עצמכם מחלקים תפקידים לאנשים שונים בזמן אמת. הרי התוכנית היא זאת שקובעת מה עושים כאשר חס וחלילה פורצת שריפה בתוך הבניין.
ביקורת מטפים לעסק
ביקורת מטפים לעסק

תנו לנו להכין את הבניין שלכם לכל תרחיש!

מרגישים כי הבניין שלכם לא מוכן לשעת שריפה? עליכם לפעול בהקדם על מנת למנוע מהמצב לצאת מכלל שליטה. האחריות שלכם בתור הדיירים בבניין תהיה לוודא כי לא אמורות להיות בעיות. אם חלילה תהיה חוסר מוכנות של הבניין, זה עלול לעלות בחיי אדם. רוצים להכין תוכנית בטיחות אש בבניינים שתוריד מכם את מפלס הלחץ? הכירו את חברת עידן ביקורת אש. החברה המובילה בישראל לבניית תוכניות בטיחות אש לכל בניין ולכל מבנה. החברה מעסיקה אנשי מקצוע מהשורה הראשונה שיסייעו לכם לדעת כי אתם בידיים הכי בטוחות שיש. שריפה עלולה לפרוץ בכל רגע, ואתם מבחינתכם צריכים להיות ערוכים ומוכנים לקראתה.

אז איך תוכלו להזמין את המומחים של עידן ביקורת אש? התקשרו אלינו: 053-4601194

ראו גם: בדיקת כיבוי אש