ביקורת כיבוי אש בבניין משותף

ביקורת כיבוי אש בבניין משותף

בניין משותף הוא בניין מגורים שבו מתגוררים דיירים שונים. הבעיות השונות בבניינים משותפים הן רבות, וכל דייר עלול לחשוף את שאר הדיירים לסכנה. זוהי הסיבה שבגללה ישנו צורך אמיתי לעשות הכל על מנת לשמור על ביטחון הדיירים. מהי הסכנה הכי גדולה בבניין משותף? שריפה כמובן. הרי מספיק חוסר תשומת לב של אחד הדיירים על מנת שתפרוץ שריפה בבניין עצמו. במקרה כזה הסכנה היא כמובן לא רק של אותו דייר אלא של כל הדיירים האחרים. זוהי הסיבה שבגללה ישנו צורך לעשות ביקורת כיבוי אש בבניין משותף. מה אתם צריכים לדעת כל ביקורת כיבוי אש ואיך תוכלו לשפר את הבטיחות? התשובות לכל השאלות החשובות האלה נמצאות במאמר הבא שנכתב עבורכם

מהי בדיקת שריפות שנתית לוועד בית בבניין משותף?

בדיקת שריפות שנתית היא בדיקה שוטפת של כל ציוד הכיבוי בבניין משותף על מנת לוודא שהוא פועל כשורה ועומד בתקני בטיחות. זה חיוני לשמירה על בטיחות הדיירים.

מדוע יש צורך בבדיקת שריפות שנתית לבניין משותף?

הסכנה הגדולה ביותר בבניין משותף היא שריפה. די בחוסר תשומת לב של דייר אחד כדי לגרום לשריפה המסכנת את כל שאר הדיירים. יש צורך בבדיקת שריפות שנתית כדי לזהות סיכונים פוטנציאליים ולהבטיח שכל ציוד הכיבוי פועל כהלכה כדי למנוע או להכיל שריפה.

מה צריך לעשות ועד בית במהלך בדיקת שריפות שנתית בבניין משותף?

במהלך בדיקת שריפות שנתית, ועד בית צריך לבדוק את כל ציוד הכיבוי, לרבות גלאי עשן, מטפים ומתזים, כדי לוודא שהם פועלים כהלכה. כמו כן על הוועדה לזהות סכנות שריפה אפשריות ולנקוט בפעולות מתקנות. לבסוף, על הוועדה לתת אישור סופי לציוד הכיבוי לשמירה על בטיחות הדיירים.

ביקורת כיבוי אש בבניין
ביקורת כיבוי אש בבניין

מי מבצע ביקורת כיבוי אש בבניין משותף?

הביקורת אמורה להיות מוזמנת על ידי הוועד של הבניין. את הביקורת עושה חברה מקצועית אשר מתמחה בבדיקת מערכות כיבוי אש. אין מקם לעיגול פינות בכל מה שקשור לבדיקת מערכות כיבוי אש בתוך בניין מגורים. המשימה שלכם תהיה לבחור את החברה הנכונה עם הידע הנדרש. רק כך תוכלו לצאת מנקודת הנחה כי ניתן יהיה לסמוך על הבדיקה עצמה. בדיקה שמתבצעת על ידי חברה לא מנוסה עלולה להיות בדיקה שלא באמת תקדם אתכם. בזמן אמת פתאום תגלו כי האיכות של הבדיקה לוקה בחסר. כל מיני הבטחות שקיבלתם מיד לאחר הבדיקה לא באמת יהיו מיושמות הלכה למעשה. כל טעות קטנה של החברה שביצעה את הבדיקה עלולה לסכן את דיירי הבניין.

מדוע חובה לעשות ביקורת אש בבניינים משותפים?

ברוב המקרים כאשר החברה תסיים את הבדיקה תשמעו כי רוב המערכות תקינות. אז מדוע אתם צריכים להשקיע כסף בהזמנת חברה מקצועית לביקורת אש? בניין מגורים משותף הוא בניין שנמצאים בו דיירים רבים ונכנסים אליו אנשים שונים בתדירות גבוהה. המשמעות היא שאם לא תבצעו את הבדיקה, אינכם יכולים להיות ערבים לביטחונם. מה שגם השחיקה של מערכות שונות בבניינים מגורים משותף תהיה גבוהה. כל אחד מהדיירים עשוי בתום לב להרוס את אחת המערכות החשובות לצורך כיבוי אש. במקרה כזה תמצאו את עצמכם בסכנה אמיתית, אך לא תוכלו לדעת כי הסכנה קיימת. רק בשעת שריפה תגלו כי חלק מהמערכות לא פועלות כמו שאתם מצפים מהן לפעול.

כל כמה זמן מומלץ לבצע ביקורת כיבוי אש?

החוק קובע כי ישנו צורך לבצע את הבדיקה פעמיים בשנה. המשמעות היא שבכל חצי שנה יהיה עליכם לפנות אל חברה המתמחה בביצוע ביקורת כיבוי אש בבניין משותף. החברה תגיע אליכם עם הציוד המתאים על מנת לבחון מקרוב את התקינות של המערכות. אם הבדיקה בבניין לא תתבצע פעמיים בשנה, מדובר על עבירה על החוק. כלומר במילים אחרות תמצאו את עצמכם במצב שבו אתם עלולים לקבל קנס או אפילו גרוע מכך. האחריות של וועד הבניין היא לדאוג כי הדיירים מקבלים בדיוק את מה שעליו הם משלמים. מדוע קבעו כי בדיקת ביקורת אש צריכה להתבצע פעמיים בשנה? על מנת שתהיה בטוחה לכך כי כל המערכות יפעלו בזמן אמת כמו שצריך. שלא תגיעו למצב שבו בשעת שריפה המערכות יעשו רק חצי מהעבודה הנדרשת.

אישור כיבוי אש
אישור כיבוי אש

השוואת מחירי ביקורת כיבוי אש בבניין משותף

כל חברה המבצעת  ביקורת כיבוי אש בבניין מביאה איתה את העלויות שלה. על מנת שתוכלו למצוא מחירים הוגנים לצד מקצועיות רבה ניתן יהיה לבצע השוואת מחירים. השוואת מחירים בין החברות השונות כאשר כל אחת מהן תציג את העלויות שלה ואת הניסיון שלה. זוהי הדרך הטובה ביותר מבחינתכם לדעת כי המושכות נמצאות בידיים שלכם. אף אחד לא יכתיב לכם במי לבחור, אתם אלה שאמורים לקבל את ההחלטה הסופית. כאשר הבחירה המושלמת תהיה בבחירה בחברה שמצליחה לשלב מחיר הוגן לצד עבודה מקצועית. נדגיש באותה הזדמנות כי שווה לכם לשלם קצת יותר על הבדיקה על מנת שתוכלו ללכת לישון בשקט בלילה. הרי בדיקה לא מקצועית עשויה להביא לנזק רב יותר בהשוואה לחיסכון בעלויות שאותו תוכלו להשיג.

בדיקת מטפים שנתית
בדיקת מטפים שנתית

מהן התקלות הכי נפוצות שאותן חובה לבדוק?

  • גלאי אש נועדו על מנת להתריע על עשן בתוך המבנה. אחת מהתקלות הכי שכיחות היא גלאי אש שלא עובדים כראוי. במקרה כזה יהיה לכם קשה מעט עד כמעט בלתי אפשרי לגלות את השריפה בזמן ולקרוא לכוחות הביטחון.
  • בכל מבנה ישנם ברזי כיבוי אש שנמצאים בסמוך עליו. כאשר ברזי הכיבוי סתומים, כוחות הביטחון לא יוכלו להשתמש בהם. במהלך ביקורת כיבוי אש בבניין משותפים מוודאי כי הברזים תקינים וניתן יהיה להשתמש בהם בשעת שריפה.
  • התגובה הראשונית היא החשובה ביותר בהתמודדות עם שריפה. בכל בניין משותף צריכים להיות מטפים המאפשרים תגובה מהירה ואפקטיבית. במהלך הביקורת מוודאים כי המטפים נמצאים במקום שיהיה ניתן להגיע אליו בקלות. אם המטפים יהיו חסומים יכול מאוד להיות כי לא תהיה אפשרות להשתמש בהם.
  • מארגי המים בתוך המערכות השונות הם אלה שצריכים למנוע מהשריפה להתפשט. הספרינקלרים מפוזרים באזורים שונים על מנת שהם יצליחו למנוע מהשריפה לצאת משליטה. לכן ישנו צורך אמיתי לוודא כי מאגרי המים שלהם יהיו מלאים על מנת שהם יצליחו לספק את המענה המושלם בזמן שריפה.
בדיקת מטפים לכיבוי אש
בדיקת מטפים לכיבוי אש

התגובה הראשונית משנה את מאזן הכוחות

בהתחלה השריפה עשויה להיראות מאיימת ומפחידה, אך תזכרו כי אתם יכולים לשלוט בה. התגובה הראשונית של הדיירים בבניין היא זאת שאמורה לשנות בין היתר את מאזן הכוחות. המטרה היא להעביר את היתרון מהאש לכיוונכם עד להגעת כוחות הביטחון. כאשר כוחות הביטחון מגיעים הם אלה שאמורים לקחת את האחריות לידיים שלהם. התגובה הראשונית בה לידיי ביטוי באיכות ובתקינות של המערכות שנמצאות בבניין. חלק מהמערכות אמורות להיות מופעלות באופן אוטומטי וחלקם מהמערכות אמורות להיות מופעלות על ידי הדיירים. כך שחובה עליכם תמיד לדעת כי המערכות יעשו את העבודה הבסיסית שלהן. הדיירים מצידם צריכים להכיר את כל המערכות ולהבין אילו מערכות דורשות הפעלה ידנית. ברגע שחלוקת התפקידים תהיה ברורה לא תמצאו את עצמכם חשופים לסכנה.

ביקורת כיבוי אש בבניין משותף על ידינו

אתם חלק מוועד הבית, ואתם מחפשים אחר חברה לצורך ביקורת כיבוי אש? חברת עידן ביקורת אש היא החברה האולטימטיבית עליה תוכלו לסמוך. החברה המנוסה שלנו מגיעה עם רזומה עשיר מאוד בכל מה שקשור לבדיקת כל סוגי המערכות. הצוות המנוסה שלנו יגיע אליכם עם כל הציוד הדרוש על מנת לספק תשובות חד משמעיות. אחרי הבדיקה תוכלו לדעת כי יש לכם את האפשרות ללכת לישון בשקט. בסיום הבדיקה וועד הבית יקבל דוח מקיף של הליקויים השונים שהתגלו במהלכה. האחריות שאנו מספקים על הביקורת היא כזאת שתוריד מכם את הלחץ. בסופו של יום שריפה יכולה להופיע בכל רגע נתון וללא כל הכנה מוקדמת. החברה שלנו תבצע עבורכם ביקורת כיבוי אש בבניין משותף שתחזיר את המושכות לידיים שלכם.

רוצים להיות רגועים לגמרי? התקשרו אלינו: 053-4601194